[Ricatech laptop] Windows installeren ipv. Ubuntu *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Kleine inleiding:

Ik heb een leuk klein epctje gekregen bij mijn bankstel. Leuk apparaatje waar jammer genoeg niets over op internet is te vinden.
(Ricatech RPC 1020)

in ieder geval. Omdat het gratis is staat er ook een gratis OS op. Ubuntu 8.04.

Smaken verschillen, ik vind het niet fijn werken. En wil zo snel mogelijk mijn C: schijf terug.

Al goed.

Het apparaat is niet voorzien van floppy of cd. Wel usb.

Missie: Harde schijf compleet leeggooien en een windows XP eropzetten.

Ik heb de gehele dag gespendeerd aan het googlen en lezen van sites en artikels over het maken van boot usb devices etc etc. onder andere met MKBt en HP usb disk formatter.
Hetgeen ik wil krijg ik niet voor elkaar.

Wat wil ik:

Ik wil windows xp installeren volledig van usb. Ik heb een pendrive van 1 gigabyte die bootable is. Ik heb een windows XP SP3 image.

En gooi aub niet meteen een google link naar me toe, want ik heb ongeveer 80 verschillende dingen geprobeer en blijf ook googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Het installeren van Windows is geen Non-Windows Operating Systems aangelegenheid natuurlijk, en als je dan gelijk even vertelt wat die 80 verschillende dingen ongeveer inhouden, dan is het misschien niet nodig te roepen "gewoon een usb bootdisk maken voor XP". "Krijg ik niet voor elkaar" is niet echt een diagnose die vertelt waarom de XP-setup faalt volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso zul je eerst de ubuntu partities van de harddisk moeten verwijderen. Anders zal het installatieprogramma van Windows XP geen vrije schijfruimte vinden.

Als je dat gedaan hebt is het een kwestie van XP installeren van een bootable USB stick zoals hier bijvoorbeeld uitgelegd wordt: http://www.vandomburg.net/installing-windows-xp-from-usb/

Dat is inderdaad een google link maar als het niet lukt is het handig te vermelden waarom het niet lukt en wat er fout gaat. Dan kunnen we je daarmee proberen te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Is de PC zelf uberhaupt wel x86 compatible, anders zou je niet eens iets hebben aan Windows XP ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Wat de boer niet kent vreet hij niet? ;)

Mooie manier om een keer een ander OS te leren medunkt.
Ubuntu is een heerlijk makkelijk gebruikersvriendelijk os, de makkelijkste van de linuxen als je het mij vraagt.

Ik zeg, verbreed je horizon eens.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 11-08-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mace schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:32:
Wat de boer niet kent vreet hij niet? ;)

Mooie manier om een keer een ander OS te leren medunkt.
Ubuntu is een heerlijk makkelijk gebruikersvriendelijk os, de makkelijkste van de linuxen als je het mij vraagt.

Ik zeg, verbreed je horizon eens.
Nog leuker het werkt net zo lekker als Windows! Mits je er eventjes de tijd voor neemt. Als je wat dingen afstelt en veranderd is het binnen no-time aan je eigen smaak aan te passen.

Maar wil je dat niet is het niet makkelijker om een een USB CDspeler/DVDspeler te lenen van iemand? Er is meestal wel iemand in je omgeving die dat heeft? Dan wil het al helemaal :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
Kun je tijdens het opstarten in de BIOS komen? (Druk op F1, DEL, F12, F10 etc).

Als dat zo is, dan kun je er volgens mij gewoon een USB CD speler aanhangen (je stelt dan in de BIOS in dat hij van die CD speler moet opstarten) dan kun je volgens mij gewoon XP installeren.

Probeer het anders eens met deze tutorial. Die is bedoeld om XP op een Asus EEE (die ook geen CD-ROM heeft) te installeren.

P.S Laat uiteraard even weten of het gelukt is, en post ook wat specs van het dingetje. Handig als iemand ooit eens op zoek is naar info over dat ding.

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 11-08-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
alex3305 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:30:
Is de PC zelf uberhaupt wel x86 compatible, anders zou je niet eens iets hebben aan Windows XP ;).
Waarschijnlijk wel.
Ik denk nl. dat het gaat om zo'n mini flaptop van de Leen Bakker met een Via C7.
Je ziet ze sinds een paar dagen regelmatig op marktplaats :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:09:
Sowieso zul je eerst de ubuntu partities van de harddisk moeten verwijderen. Anders zal het installatieprogramma van Windows XP geen vrije schijfruimte vinden.

[...]
Het verwijderen van de Linux partities kan ook vanuit de Windows installer ;)

Al blijft het zonde... Ik snap net als mace en Touchdomex niet waarom je dat zou willen :P Ja, ok. Ik zou hem wel even upgraden naar 9.04. Die is toch net weer wat hipper.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 11-08-2009 23:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
SH4D3H schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:40:
[...]

Waarschijnlijk wel.
Ik denk nl. dat het gaat om zo'n mini flaptop van de Leen Bakker met een Via C7.
Je ziet ze sinds een paar dagen regelmatig op marktplaats :+
Njaa dan heb je geluk. Je hebt ook van die laptopjes (Trendtac geloof ik) met een MIPS (of was het nou ARM :P ? ) processor.

Daar staat dan Win CE op, waar je geen h*l mee kunt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
Kleine update van mijn kant:

Met deze guide aan de slag gegaan:

http://www.vandomburg.net/installing-windows-xp-from-usb/

(had m net zelf ook gevonden)

So far so good. Er wordt nu geboot, traag, maar gestaag.

Ik liep tegen een probleem aan met het formateren met PEbuilder bij de volgende command line: pe2usb -f i: (waar I: je usb destination is), dit heb ik opgelost door de usb drive bootable te maken met een andere tool: HPUSBFW.EXE

Het betreft inderdaad een leenbakker met een Via C7-M, reden dat ik hem niet op markplaats zet is omdat het een perfect media machientje is voor op vakantie.

Als het goed is verlopen zal ik een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hey, heb dat ding ook gisteren opgehaald..lounge set bij de Leenbakker gehaald destijds :)

Zal is kijken wat ik ermee ga en kan doen, ik wil het Wifi kaartje vervangen en wat RAM erbij als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:40:
[...]
Het verwijderen van de Linux partities kan ook vanuit de Windows installer ;)
Weet je dat heel zeker?

Een tijdje terug heb ik eens een pc omgezet van ubuntu naar windows xp maar toen moet ik toch echt eerst de partities in linux verwijderen. Dit omdat de XP installatie CD ze simpelweg niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
ik222 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:12:
[...]

Weet je dat heel zeker?

Een tijdje terug heb ik eens een pc omgezet van ubuntu naar windows xp maar toen moet ik toch echt eerst de partities in linux verwijderen. Dit omdat de XP installatie CD ze simpelweg niet zag.
Dat is heel vreemd, want de partitie tabel is niet os afhankelijk.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Wil iemand eens een linkje met specs van dit laptopje posten? Ik vind helaas niks met Goochel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Nou ik heb er sinds een uurtje ook 1 hier op m'n bureau staan. Een collega van me had ook te veel geld uitgegeven bij de Leenbakker en kreeg er dus ook 1 gratis mee.

Op zich een leuk apparaatje maar ook ik kreeg het verzoek om er XP op te zetten want Ubuntu kende hij niet en wilde hij ook niet kennen. Dus ik ga ook maar even kijken of ik een USB stick kan regelen met XP install erop.

Echte specs van het apparaatje heb ik ook niet. Ik zag wel dat er inmiddels 6 GB aan data op staat en er nog 138 GB vrij is.

Wat ik wel krijg bij het testen van de hardware is dit :

audio : VT82xxxx
display : 1024 x 600 @ 60
video test : SMPTE 100% color bars
network controller1 : Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG Network Connection (rev.05)
network controller2 : Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)

Oh ja en er zit ook Bluetooth op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CPU is iig een Via C7-M 1600, RAM = 512 MB DDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Ubuntu er zo snel mogelijk af gegooid.

Daarna zoals hierboven vermeld :

En hij draait als een tierelier op XP PRO SP3 NL !!

Specs:
Display: VIA S3G UniChrome Pro II IGP
WLAN: Intel Pro Wireless 2200 BG
LAN: Realtek RTL8139/810x NIC
Audio: Realtek HD Audio

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu sinds enkele dagen in het bezit van deze "laptop" en ben altijd een windows user geweest maar ububtu met de Gnome GUI bevalt prima, wel heel belangrijk is dat je eerst het beesie via een draadje aan je router zet en eerst alle updates (zo'n 290) ophaald en instaleerd dit voorkomt een hoop problemen, vooral met het draadloosnetwerk. Via een collega en Linux Nerd wat tips en fine tunings gekregen draait nu SUPER. Wel via een tip de update server naar een nederlandse server gezet. Het duurde anders erg lang met updaten. Dus het moraal......laat lekker draaien op ubuntu en zet er anders de KDE GUI op (is net windows vista of andersom) want het het is geen super computer dus lekker licht laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:45:
Ben nu sinds enkele dagen in het bezit van deze "laptop" en ben altijd een windows user geweest maar ububtu met de Gnome GUI bevalt prima, wel heel belangrijk is dat je eerst het beesie via een draadje aan je router zet en eerst alle updates (zo'n 290) ophaald en instaleerd dit voorkomt een hoop problemen, vooral met het draadloosnetwerk. Via een collega en Linux Nerd wat tips en fine tunings gekregen draait nu SUPER. Wel via een tip de update server naar een nederlandse server gezet. Het duurde anders erg lang met updaten. Dus het moraal......laat lekker draaien op ubuntu en zet er anders de KDE GUI op (is net windows vista of andersom) want het het is geen super computer dus lekker licht laten!
Mee eens. Bij mij loopt Ubuntu alleen keer op keer vast bij het installen van die hoeveelheden updates, en ding hangt dan als een baksteen. Ik heb er nu een 120 GB 7200RPM disk ingedaan (standaard is WD 80 GB 5400RPM SATA) en 1 GB RAM (naja, een 2 GB reepje, één werd herkend :P ).

Ga 's een PXE boot doen om WinXP te installeren, kijken of het ding dan ook vastloopt.

Als iemand weet hoe ik makkelijk die Intel Wifi kaart eruit kan halen? Had alle schroeven al los, maar chassis komt niet echt los..wilde ook niets forceren. Wil er een Atheros kaartje inzetten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Exorcist schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:39:
[...]

Mee eens. Bij mij loopt Ubuntu alleen keer op keer vast bij het installen van die hoeveelheden updates, en ding hangt dan als een baksteen. Ik heb er nu een 120 GB 7200RPM disk ingedaan (standaard is WD 80 GB 5400RPM SATA) en 1 GB RAM (naja, een 2 GB reepje, één werd herkend :P ).

Ga 's een PXE boot doen om WinXP te installeren, kijken of het ding dan ook vastloopt.

Als iemand weet hoe ik makkelijk die Intel Wifi kaart eruit kan halen? Had alle schroeven al los, maar chassis komt niet echt los..wilde ook niets forceren. Wil er een Atheros kaartje inzetten namelijk.
Doe dan eens een control-alt-F1 en kijk wat voor foutmeldingen er langskomen.
Google op die foutmelding en dan krijg je vaak een optie die je aan je kernel kunt opgeven zodat het wel werkt.

Iets als pci=nommconf of acpi=off ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mace schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:22:
[...]

Doe dan eens een control-alt-F1 en kijk wat voor foutmeldingen er langskomen.
Google op die foutmelding en dan krijg je vaak een optie die je aan je kernel kunt opgeven zodat het wel werkt.

Iets als pci=nommconf of acpi=off ofzo.
Ja, klopt. Zie weinig foutmeldingen voorbij komen, denk ook eerder dat het hardware gerelateerd is.
Maar, zet er sowieso XP om te zien of het ding dan nog vastloopt; Memtest liet geen fouten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas de topictitel even aan zodat deze een relatie met dit topic heeft :)

Ubuntu omzetten naar Windows XP > [Ricatech laptop] Windows installeren ipv. Ubuntu *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:39:
[...]

ga eens naar de root en kies dan de map etc en dan de map aps open de soures.list en verander de update server (naar TU delft of zo) en haal de updates eens van een andere plek, helpt mischien. Wat voor merk en type geheugen heb je geplaatst? Scheelt mij weer openschroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:49:
[...]

ga eens naar de root en kies dan de map etc en dan de map aps open de soures.list en verander de update server (naar TU delft of zo) en haal de updates eens van een andere plek, helpt mischien. Wat voor merk en type geheugen heb je geplaatst? Scheelt mij weer openschroeven ;)
Had al andere sources geprobeerd, haalde netjes z'n updates maar liep (vooral grafisch) weer vast. Command line ging al beter, maar liep ook vast. Zit nu een andere disk in en ben bezig met UDA voor een XP install.

Merk en type geheugen is een Samsung DDR-2 667 SO-DIMM van 2 GB. Zoals gezegd wordt er dus maar 1 GB herkend van dit reepje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie wat pics van de laptop? Op internet vind ik alleen maar nep ipods.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MsG schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:06:
Hebben jullie wat pics van de laptop? Op internet vind ik alleen maar nep ipods.
Ik zo 1 2 3 niet, maar op Marktplaats staan er 2 te koop. Even zoeken op Ricatech. Ding ziet er beter uit dan ik dacht, maar ik denk dat als ik WinXP er goed op heb draaien dat ik hem ook verkoop. Hebben al twee normale laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Exorcist schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:58:
maar ik denk dat als ik WinXP er goed op heb draaien dat ik hem ook verkoop.
Dan wordt ie wel een beetje duur, nietwaar? Of heb jij licenties met netbook korting ofzo?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

gertvdijk schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:07:
[...]

Dan wordt ie wel een beetje duur, nietwaar? Of heb jij licenties met netbook korting ofzo?
Als je mijn posts terugleest, zie je dat Ubuntu vastloopt en ik XP derhalve als test erop ga zetten om te kijken of het ding dan wel stabiel is.

Daarnaast is het niet jouw taak om op GoT mensen belerend toe te spreken op evt. licentiegebruik of zelfs misbruik. Ik impliceer namelijk niets, jij daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
Ok. Ik meld me weer even. Allereerst de groeten uıt een zonovergoten turkıje :P.

Ik heb mıjn rıcatech bıj als tıjdverdrıjf. Het ıs dan ook nog nıet gelukt.

Wat heb ık bıj:

3 x usb stıck met de volgende software:

1 x BartPE
1 x Wındows XP
1 x met vıa xp drıvers etc.

Wat gaat er nu nog mıs:

1: Bart PE start prıma op.
2: Dıskpart werkt nıet
3: Ik heb een c: Schıjf van 66Gb welke ık heb geformateerd als NTFS (was gewoon mogelıjk nıet door dıskpart) Vervolgens heb ık hıerop wındows XP geınstalleerd. Echter bıj het restarten zegt hıj "operatıng system not found" kortom: het booten van C: gaat nıet goed

wat heb ık vervolgens gedaan. ık heb weer gegoogled naar allereerst de juıste command lıne voor het ınstalleeren (zıe eerder gelınkte guıde) d:\ı386\wınnt.exe /syspart:c: etc) ık kreeg de meldıng dat Wınnt.exe een onjuıste toepassıng ıs. Gebruık ık wınnt32.exe dan start ınstallatıe wel maar wederom wordt er nıet geboot van c:

ık denk dus dat het lıgt aan het dıskpart verhaal. dat er nog lınux partıtıes aanwezıg zıjn mıschıen.

ık ben ıets tegen gekomen: http://lordoftheping.blog...e-diskpart-nightmare.html

maar ık kan dıe zogenaamde plugın folder nıet vınden?

ıemand enıg ıdee

ps: ık heb tevens de dıskpart van mıjn XP stıck gebruıkt. dıt maakte nıets uıt

Ter ınformatıe:

In BartPE ıs d: mıjn xp
x: ıs bartPE
en b: mıjn ramdısk

vergeef mın ınterpunctıe. turks toetsenbord ;)

Update:
Na wat google blıjkt dat de oplossıng met het .ınf bestand enkel gedaan kan worden bıj het bouwen van BartPE. Iets wat voor mıj op locatıe geen oplossıng ıs.

Ik ben dan ook op zoek naar een oplossıng om het te doen met bovengenoemde mıddelen.

[ Voor 7% gewijzigd door ErA op 17-08-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ErA schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:28:
[...]
vergeef mın ınterpunctıe. turks toetsenbord ;)
[...]
offtopic:
Hahaha ik dacht al dat ik gek werd; geen puntjes op de i. Ik dacht, wat krijgen we nou weer?! _O-

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:55:
[...]

Had al andere sources geprobeerd, haalde netjes z'n updates maar liep (vooral grafisch) weer vast. Command line ging al beter, maar liep ook vast. Zit nu een andere disk in en ben bezig met UDA voor een XP install.

Merk en type geheugen is een Samsung DDR-2 667 SO-DIMM van 2 GB. Zoals gezegd wordt er dus maar 1 GB herkend van dit reepje. :)
Erg vreemd ik druk er 1GB pc-5300s geheugen bij in en er wordt er maar 512Mb herkent dit terwijl volgens de specs dit moederboard toch 1Gb aan moet kunnen, in de Bios kan ik niets wijzigen. Doe ik iets verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Keej, ik heb het apparaatje weer terug. Ik had ook geprobeerd om er XP op te zetten maar die pogingen zijn bij mij finaal mislukt omdat ik een OEM versie schijn te hebben van XP en het schijnt zo te zijn dat het soms problemen op zou kunnen leveren.

Anyway... ik heb dus ubuntu geprobeerd opnieuw te installeren en dat ging op zich perfect vanaf een USB stick totdat ik uiteindelijk GRUB opgestart had gekregen en ik het beeld zag gaan lopen en ruisen en doen. Dus ik had zoiets van 'goh mischien staat ergens de refresh rate niet helemaal lekker' maar na lang zoeken en proberen kreeg ik het nog steeds niet voor elkaar dus heb ik Ubuntu vervangen door een Linux Mint 7 KDE OS maar tijdens het installeren merkte ik al op dat ik een gedeelte van m'n scherm gewoon mis.

Dus ik vermoed dat het hardware matige scherm zelf maar een resolutie aankan van bijv. 1024x600 terwijl de xserver op 1024x768 staat waardoor ik dus een hoop niet zie. Nou heb ik in KDE die 1024x768 op 1024x600 gezet op 60 herz en dan krijg ik exact hetzelfde resultaat als wat ik eerder dus ook in Ubuntu had. Dus ook allemaal strepen en ruis door m'n scherm. Iemand enig idee wat ik nu fout doe? Moet ik een andere resolutie aanhouden of een andere refreshrate?

Update : de ruis en dergelijke is nu weg... maar ik mis nog steeds een stuk van m'n dekstop. Ik kan wel andere resolutie's kiezen maar dan nog zie ik niet alles.

Wanneer ik Ctrl-Alt-F1 doe dan zie ik wel de melding :
usplash : Setting mode 1024x768 failed
usplash : Using mode 800x600

[ Voor 10% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 18-08-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:47:
[...]

Erg vreemd ik druk er 1GB pc-5300s geheugen bij in en er wordt er maar 512Mb herkent dit terwijl volgens de specs dit moederboard toch 1Gb aan moet kunnen, in de Bios kan ik niets wijzigen. Doe ik iets verkeerd??
Zal te maken hebben met een single of double sided DIMM..mijn 1 GB reepje wordt ook als dusdanig herkend.
Qui-Gon Jinn schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:04:
Nou heb ik in KDE die 1024x768 op 1024x600 gezet op 60 herz en dan krijg ik exact hetzelfde resultaat als wat ik eerder dus ook in Ubuntu had. Dus ook allemaal strepen en ruis door m'n scherm. Iemand enig idee wat ik nu fout doe? Moet ik een andere resolutie aanhouden of een andere refreshrate?
Bij mij staat er nu XP op, maar dat werkt prima op 1024x600 60 Hz. Kun je wellicht de juiste S3 drivers nog installeren? Het betreft een Unichrome Pro II IGP.

[ Voor 39% gewijzigd door Exorcist op 18-08-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 16:52
Weet iemand het wachtwoord van de oem gebruiker, zo staat de netbook momentele bij mij nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:22:
Ik heb ook Ubuntu er zo snel mogelijk af gegooid.

Daarna zoals hierboven vermeld :

En hij draait als een tierelier op XP PRO SP3 NL !!

Specs:
Display: VIA S3G UniChrome Pro II IGP
WLAN: Intel Pro Wireless 2200 BG
LAN: Realtek RTL8139/810x NIC
Audio: Realtek HD Audio
Heb ook zo'n leuke laptop op tafel liggen en inmiddels op de zelfde manier windows er op gekregen.
Maar de meegeleverde disk is beschadigd kan je me mischien helpen aan deze drivers???

Heb inmiddels mail gestuurd naar Ricatech en een link gehad naar de drivers als nog bedankt.
Voor vervolg gebruikers hier de link.

http://83.101.70.4/forum

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
Ik liep ook tegen zo'n apparaatje aan, met Windows XP geïnstalleerd. Draait redelijk, maar heeft last van vastlopers. Ik ben er nog niet uit, maar gebeurt wel vaak tijdens downloaden.

Om vast te stellen of het aan de hardware of aan de software ligt, en om ook eens aan Ubuntu te kunnen ruiken, besloot ik om Ubuntu 10.04 naast XP te installeren. Dat is goed gegaan, zowel Ubuntu als XP draait, maar ik zit nog met een probleem. Installeren van Ubuntu ging alleen met een extern beeldscherm, vanwege de niet ondersteunde resolutie van 1024x600 of 1024x756. Na de installatie heb ik een poging gewaagd de drivers die Ricatech op de site heeft staan te installeren, maar helaas schiet mijn Linux-kennis te kort. Deze kennis is nihil.

[url]http://http://83.101.70.4/forum/showthread.php?tid=12[/url]

Er zitten instructies bij, maar dat is nog niet zo eenvoudig voor een Linux-leek.

--------------------------------------------------
VIA VX700 VGA Driver for Ubuntu 7.10
only for CZC (2008/04/22)
--------------------------------------------------
1. Install:
#./vinstall

2. Configure
please add or edit /etc/rc.local file at you system
export DISPLAY=:0.0
export LIBXCB_ALLOW_SLOPPY_LOCK=1

3. Enable AIGLX
A. Change the /usr/bin/compiz shell sript:
WHITELIST=" nvidia intel ati radeon i810 fglrx"
==>
WHITELIST="via nvidia intel ati radeon i810 fglrx"

B. Enable AIGLX
And "system->Perferences->Administration->appearance select extra".
Or you can find the "advance desktop effects" in the menu to config your destop 3d effects.

Vinstall kon ik (min of meer) draaien door het commando sudo ./vinstall. De rc.local file heb ik aan kunnen passen, de regels heb ik voor exit:0 ingevoegd. Ik hoop dat dat klopt. Maar verder kom ik niet. Ik weet niet hoe ik compiz shell script aan moet passen.

Wie kan mij een beetje op gang helpen. Graag het hele proces, want ik ben er niet zeker van dat vinstall goed is gegaan.

THNX.

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed gevonden, maar eigenlijk wil je dit onderwerp dus weer wel in Non-Windows Operating Systems kunnen bespreken :P

Ik laat 'm nu wel even staan, maar als je echt geholpen wil worden met Ubuntu is het misschien handiger om daar je vraag te stellen, waarbij je uiteraard wel een link naar dit topic kan meegeven ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
en als je sudo nano -w /usr/bin/compiz roept, dan krijg je niet die config file waar je die aanpassing kan maken?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
Ik heb hem hier gezet omdat het specifiek om een probleem met de Ricatech gaat. Maar ik sluit niet uit dat er andere mini-laptops zijn met dezelfde resolutie en hetzelfde probleem.

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Dit zijn hele oude instructies, wat ik zo snel via google heb gevonden kan je dit doen:
code:
1
2
mkdir -p $HOME/.config/compiz
echo 'WHITELIST="$WHITELIST via"' >> $HOME/.config/compiz/compiz-manager

(vrij vertaald uit https://help.ubuntu.com/community/RadeonHD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
Kom helaas niet verder, want bij opstarten van Ubuntu komt er niets leesbaars meer in het scherm (ook niet het externe scherm). Heb vanuit GRUB een opdrachtprompt geprobeerd, maar dan moet ik toch eerst een studie Linux gaan volgen wil ik daarmee verder komen. Is het een idee om opnieuw de Ubuntu installatie te draaien vanaf een Linux Pendrive?

Het gaat dus om een mulitboot-situatie met Ubuntu 10.04 en W-XP SP3.

Sorry dat het niet helemaal ontopic is, misschien moet ik naar een Ubuntu-topic verhuizen.

A77II

Pagina: 1