Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vista] pc valt niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc samengesteld met de volgende specs:

moederbord: MSI K9N2GM-FIH
cpu: AMD Athlon X2 7750
geheugen Kingston ValueRAM PC2-6400 2x2GB
HD: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD322HJ
dvd schrijver: Samsung SH-S223B

Ik zit met het volgende probleem:

Als ik de pc (waarop windows Vista is geinstalleerd) uitschakel, dan hoor ik de harde schijf uitvallen, het scherm gaat in standby, maar de power LED blijft branden en de fans blijven draaien.

Vroeger bij windows XP kon je geloof ik in 'energiebeheer' iets van ACPI inschakelen, en dan was dit opgelost, maar dit vind ik dus niet bij Vista.

In de bios is het hele ACPI gebeuren geactiveerd, zonder resultaat...

Bios al een keer gereset enzo, maar pc blijft hetzelfde doen.

Ook heb ik in Vista al gezocht achter iets van ACPI maar hierover vind ik iets dat werkt.

Weten jullie waar dit aan kan liggen, hardware of software matig?

Alvast bedankt

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
Zet je de PC niet in 'hybernate' mode? naast de 'uitknop' (dat rondje met streepje erin) in Vista zit een pulldown menu, selecteer hieruit eens uitschakelen..

Verwijderd

Topicstarter
AgoNitE schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:41:
Zet je de PC niet in 'hybernate' mode? naast de 'uitknop' (dat rondje met streepje erin) in Vista zit een pulldown menu, selecteer hieruit eens uitschakelen..
Nee, ik heb echt voor afsluiten gekozen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
AgoNitE schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:41:
Ook in hibernate mode zou de PC volledig uit moeten vallen. In standby niet, maar zelfs dan zouden de fans moeten stoppen met draaien...

@TS: Al eens gekeken of er toevallig een nieuwere BIOS-versie beschikbaar is?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet gedaan, pc staat momenteel al bij een klant.
Ik heb ook de indruk dat wanneer hij hier nog stond en ik hem inorde aan het zetten was, Dat het probleem er toen niet was, maar dit weet ik niet zeker.

Ik ga er morgen naartoe rijden om eventueel bios te updaten, maar als jullie nog andere oplossingenh hebben hoor ik die graag, zodat ik niet 10 keer over en weer moet :P

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:22:
Nee nog niet gedaan, pc staat momenteel al bij een klant.
Ik heb ook de indruk dat wanneer hij hier nog stond en ik hem inorde aan het zetten was, Dat het probleem er toen niet was, maar dit weet ik niet zeker.
Dan zou ik eens beginnen met alle randapparatuur (USB e.d.) los te trekken en te kijken of dat iets oplost...

Het ontbreken van randaarde wil ook nog wel eens voor vreemde onverklaarbare problemen zorgen. Als jij hem thuis netjes op een geaard stopcontact hebt zitten en je klant dat niet heeft zou dat ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1