XEON 2,8Ghz 1MB 800Mhz FSB - Netburst of toch al Core tech.?

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij een handje kan helpen of lievergezegd kan bevestigen wat ik vermoed. We hebben nog een Dell server staan (type: POWEREDGE SC1420) welke misschien het werk van wat nu door een laptop wordt gedaan welk is voorzien van ee Core 2 Dou 2,2Ghz en 2GB aan geheugen.

Nu kunnen er twee processoren in deze server (op dit moment maar 1 aanwezig), jammer genoeg durf ik niet met zekerheid te zeggen met welk type XEON ik nu te doen heb. De server geeft tijdens de boot het volgende aan:

XEON CPU 2.8 Ghz
Bus Speed 800 Mhz
L2 Cache 1 Mb
Proccor ID 0F41
Hyperthreading capable Yes
64 Bit Technologie Yes

Wanneer ik hierop ga zoeken dan zou ik zeggen dat het hier om een nog op netburst single core CPU gaat. Het volgende heb ik namelijk gevonden: http://ark.intel.com/ProductCollection.aspx?series=28347 , maar hier staat weer geen XEON tussen welke op 2,8Ghz loopt e 1MB cachegeheugen heeft.

Als ik Wikipedia volg dan zou het om een "Nocona" gaan: Wikipedia: List of Intel Xeon microprocessors , iemand het met mij eens.

Als dit klopt dan huppelt de Core 2 Duo 2,2Ghz natuurlijk rondjes om deze XEON ook als ik een tweede zou weten te vinden. Het is de bedoeling dat de server wordt gebruikt om als VMware machine te gebruiken met las host OS Linux. Het aantrekkelijke van de server is dat deze geupgrade kan worden naar 16GB aangeheugen, waar de huidige laptop maar tot 4GB gaat en een laptop 24/7 aan laten staan is ook niet erg bevordelijk voor de levensduur. :)

Het alternatief is zel ee Quad Core systeempje in elkaar te zetten voor 400 a 500 euro, het mag allemaal namelijk niet te veel kosten natuurlijk. :P

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 11-08-2009 21:17 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Volgens mij heb je helaas gelijk dat het een Nocona betreft. Zelfs al was het bijvoorbeeld een Irwindale en zet je er nog een bij; ik denk niet dat het ding een Core 2 Duo eruit trekt wat betreft CPU. Ik heb een tijdje op mijn werk een quad-xeon @ 2.8GHz gehad, maar de C2D @ 2.4GHz was consequent sneller. Maar goed, dat waren mijn applicaties ;)

Misschien dat het geheugen echter voor jouw toepassing veel belangrijker is. Dus ik zou bijna vragen hoeveel machines zouden erop moeten draaien en zijn die vooral geheugenintensief of rekengevoelig?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Zijn er core 2 duo's met hyperthreading dan? Ik dacht dat hyperthreading alleen weer bij core i terug kwam.

Wikipedia: Hyper-threading

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 15:32 ]

Verwijderd

Dit is inderdaad een Netburst, een Nacona. Alhoewel die 0F41, een F-stepping?!?, wat verwarrend is.

Dit is te zien aan het feit dat er Hyper-Threading opzit zoals gezegd maar mischien nog wel belangrijker, slechts 1MB L2 cache. Alle latere Xeon's hebben of een hogere clocksnelheid of meer L2 cache. Alleen de Nacona heeft een 2,8Ghz model met 1MB L2 cache. Echte Netburst dus, Langzaam, geen features en een tdp van 103 watt.

En virtualizatie kun je wel vergeten want Intel-VT kent deze CPU niet, dat kwam pas bij de Dempsey core.

Ik zou wel eens willen weten hoe deze presteert tegen de AMD Sempron 140 welke slechts een 45 watt tdp heeft, ook 64bits is maar wel AMD-V ondersteunt en geen drol kost want veel meer kun je er niet mee lijkt me.

Een echt museumstuk van hoe niet een cpu te ontwerpen, verplichte kost voor elke (intel) cpu ontwerper.