D-link655 en BFTP Server lage snelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-05 21:09
Hallo daar,

ik ben al enkele weken trots eigenaar van een D-Link 655 router.
Firmware Version: 1.21EU Hardware Version: A4

Apparaat werkt perfect, online gaming, laagste ping is 0.005, internetten en zelfs de speedtest op Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test, geeft mij maar liefst 90/70 Mbit (down/up).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/537601078.png

Ik kan er maar niet over uit, dat mijn server(BulletProof FTP Server v2.4.0.31), slechts 4 Mb/s afgeeft, terwijl ik toch een 100/100 Mbit verbinding heb van onsnetnuenen :?

heeft iemand een idee, of ervaring hiermee? Zie ik een setting over het hoofd van BFTP Server, of misschien de tab "Qos Engine" op mijn D-link router? Daar staan dingen m.b.t. traffic shaping enz.

WAN TRAFFIC SHAPING

Enable Traffic Shaping: on
Automatic Uplink Speed : on
Measured Uplink Speed :99660 kbps
Manual Uplink Speed : kbps << 100000 kbps (off)
Connection Type : Cable or other broadband network
Detected xDSL or Other Frame Relay Network : No

dit zijn dus mijn huidige instellingen.

Ik heb vandaag een klein beetje snelheid winst behaald door mijn ftp poort op 444 te zetten ipv 21.

maar jah, 4,8 Mb/s upload, terwijl een speed test mij toch echt 70 Mbit geeft.
de test server stond in eindhoven en ik ben ook aan het uploaden naar een vriend in eindhoven. Hij heeft een tele2 connectie van 20/1 Mbit. hij haalt op torrent ook altijd 8 Mb/s maximale download snelheid.

Dus dan denk ik dat hij datzelfde zeker bij mij moet kunnen halen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

bedankt alvast !

Groetjes Nachoman

PS, hoop dat ik niks vergeten ben aan info...

[ Voor 3% gewijzigd door Nachoman op 12-08-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 20:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou, ten eerste heeft dit weinig met PNS te makne, daar het gewoon een thuisserver betreft.

Ten tweede, haal je het e.e.a kwa eenheden door elkaar.
k = kilo
M = Mega
m = milli
b = bit
B = Byte

Puur voor de duidelijkheid.

verder, ik begrijp dat je een aparte FTP server hebt. Wat voor hardware is dat, want als daar een crappy NIC in zit, dan kan dat stevig de performance beinvloeden.

Ik verplaats dit topic naar Netwerken, want daar hoort het beter thuis ;)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-05 21:09
Ik heb een P5K mobo met een Atheros L1 gigabit kaart.
vandaar mijn fronsende wenkbrauwen.

Want ik kán wel uploaden met ongeveer 70 Mbit, maar dan alleen naar die testserver.
Ook utorrent haalt maar 40 Mbit/s upload bij mij, maar dat is nog altijd beter dan 4 Mbit/s upload, naar die vriend van mij in eindhoven, toch?

Ook naar een vriend in Engeland, precies hetzelfde verhaal. hij lijkt wel precies gecapped te zijn tot 600 KB/s, oftewel 4,8 Mbit/s.

Vandaar dat ik die nieuwe D-link heb gekocht, ik denk. dan komt alles wel goed. En dat was dan ook wel, aar alleen met meerdere verbindingen, omdat die vriend van mij in engelend meerdere downloads had aangezet, toen haalde we wel een hogere snelheid. ik

had hiervoor een WRT54GC, en die kon maar tot 46 Mbit/s maximaal, up and down.

Dat probleem is nu helemaal verholpen. ik krijg een mooie up and down snelheid van de testserver, dus ik geloof het wel dat die 100/100 verbinding zijn werk doet.

Wel jammer dat ik niet kan uploaden met mijn ftp server op 60 - 80 Mbit/s.

Wel grappig dat ik dus met utorrent op dit moment 16Mbit/s upload en met mijn FTP 4,8 Mbit/s, tegelijk.

dus de bandbreedte is er wel.

*EDIT*

Voor diegene die ook wat vragen hebben mbt tot dit probleem.

Ik ben eruit, en het zijn de downloades van mijn ftp site die gecapped zijn.(héél opvallend dat ze alle drie UPC/chello hebben :X )

Bij deze dus :)

[ Voor 76% gewijzigd door Nachoman op 28-11-2009 13:22 ]