Hallo daar,
ik ben al enkele weken trots eigenaar van een D-Link 655 router.
Firmware Version: 1.21EU Hardware Version: A4
Apparaat werkt perfect, online gaming, laagste ping is 0.005, internetten en zelfs de speedtest op Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test, geeft mij maar liefst 90/70 Mbit (down/up).

Ik kan er maar niet over uit, dat mijn server(BulletProof FTP Server v2.4.0.31), slechts 4 Mb/s afgeeft, terwijl ik toch een 100/100 Mbit verbinding heb van onsnetnuenen
heeft iemand een idee, of ervaring hiermee? Zie ik een setting over het hoofd van BFTP Server, of misschien de tab "Qos Engine" op mijn D-link router? Daar staan dingen m.b.t. traffic shaping enz.
WAN TRAFFIC SHAPING
Enable Traffic Shaping: on
Automatic Uplink Speed : on
Measured Uplink Speed :99660 kbps
Manual Uplink Speed : kbps << 100000 kbps (off)
Connection Type : Cable or other broadband network
Detected xDSL or Other Frame Relay Network : No
dit zijn dus mijn huidige instellingen.
Ik heb vandaag een klein beetje snelheid winst behaald door mijn ftp poort op 444 te zetten ipv 21.
maar jah, 4,8 Mb/s upload, terwijl een speed test mij toch echt 70 Mbit geeft.
de test server stond in eindhoven en ik ben ook aan het uploaden naar een vriend in eindhoven. Hij heeft een tele2 connectie van 20/1 Mbit. hij haalt op torrent ook altijd 8 Mb/s maximale download snelheid.
Dus dan denk ik dat hij datzelfde zeker bij mij moet kunnen halen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
bedankt alvast !
Groetjes Nachoman
PS, hoop dat ik niks vergeten ben aan info...
ik ben al enkele weken trots eigenaar van een D-Link 655 router.
Firmware Version: 1.21EU Hardware Version: A4
Apparaat werkt perfect, online gaming, laagste ping is 0.005, internetten en zelfs de speedtest op Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test, geeft mij maar liefst 90/70 Mbit (down/up).

Ik kan er maar niet over uit, dat mijn server(BulletProof FTP Server v2.4.0.31), slechts 4 Mb/s afgeeft, terwijl ik toch een 100/100 Mbit verbinding heb van onsnetnuenen
heeft iemand een idee, of ervaring hiermee? Zie ik een setting over het hoofd van BFTP Server, of misschien de tab "Qos Engine" op mijn D-link router? Daar staan dingen m.b.t. traffic shaping enz.
WAN TRAFFIC SHAPING
Enable Traffic Shaping: on
Automatic Uplink Speed : on
Measured Uplink Speed :99660 kbps
Manual Uplink Speed : kbps << 100000 kbps (off)
Connection Type : Cable or other broadband network
Detected xDSL or Other Frame Relay Network : No
dit zijn dus mijn huidige instellingen.
Ik heb vandaag een klein beetje snelheid winst behaald door mijn ftp poort op 444 te zetten ipv 21.
maar jah, 4,8 Mb/s upload, terwijl een speed test mij toch echt 70 Mbit geeft.
de test server stond in eindhoven en ik ben ook aan het uploaden naar een vriend in eindhoven. Hij heeft een tele2 connectie van 20/1 Mbit. hij haalt op torrent ook altijd 8 Mb/s maximale download snelheid.
Dus dan denk ik dat hij datzelfde zeker bij mij moet kunnen halen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
bedankt alvast !
Groetjes Nachoman
PS, hoop dat ik niks vergeten ben aan info...
[ Voor 3% gewijzigd door Nachoman op 12-08-2009 00:05 ]