Toon posts:

Hulp nodig (alweer)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het wordt ondertussen vaste prik dat ik hier constant vragen ga stellen. Maar lang zal het niet meer duren.
Ik ben dus van plan om een marquant versterker te kopen en om daar een adapter op aan te sluiten. Maar tot mijn verbazing ging ik hem vandaag bekijken en ik vroeg me eigenlijk af waar ik de adapter zou moeten aansluiten :$ :$ (op de versterker ja, maar waar)
De enige adapter die ik heb geeft wel genoeg ampére, maar hij geeft 19 volt. Áls ik hem daarmee zou gebruiken maak ik de versterker dan kapot? Of zou het toch nog kunnen gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 20:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je versterker stuk gaat ligt eraan wat voor voltage het ding nodig heeft. Als dit bijv 12V is dan fikt het ding waarschijnlijk gewoon door.

Op (vrijwel) ieder apparaat zit een plaatje met input voltage/amperage. Kijk eens of je die onderop het apparaat kan vinden.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02 11:59
Aan het merk te zien is het hoogstwaarschijnlijk een autoversterker en bij mijn weten gaat deze die 19 volt uit je adapter absoluut niet leuk vinden. Je kunt beter ergens een geschikte 12 volt adapter vandaan halen. Daarmee kun je dan ook meteen de remote (om de versterker aan te kunnen zetten) mee aansturen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel ergens een 12 volt adapter liggen, alleen geven sommigen niet genoeg ampére. Zou dat erg zijn?
Dit zijn de specs van de marquant versterker:

Max.power output : 2x 100Watt
Frequency resp. : 20Hz-20kHz
Harmonic distortion : <0,1%
S/N ratio : >77dB
Input sensitivity : 0,12V - 1,0V/10K
Load impedance : 4 Ohm
Crossover : 3000Hz
Level adjustable

Power consumption : 8A max.
Power supply : 12V DC
Dimensions : 13 x 13 x 4,5 cm (b x h x d)
Weight : 1,1 kg
Qty/ctn : 6
Barcode : 8711534069082

Toch vraag ik me af waar ik de adapter moet insteken, want er staat niet bij dat daar een plug voor is. Alleen voor een tulp jack.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:29:
Ik heb wel ergens een 12 volt adapter liggen, alleen geven sommigen niet genoeg ampére. Zou dat erg zijn?
Dit zijn de specs van de marquant versterker:

Max.power output : 2x 100Watt
Frequency resp. : 20Hz-20kHz
Harmonic distortion : <0,1%
S/N ratio : >77dB
Input sensitivity : 0,12V - 1,0V/10K
Load impedance : 4 Ohm
Crossover : 3000Hz
Level adjustable

Power consumption : 8A max.
Power supply : 12V DC
Dimensions : 13 x 13 x 4,5 cm (b x h x d)
Weight : 1,1 kg
Qty/ctn : 6
Barcode : 8711534069082

Toch vraag ik me af waar ik de adapter moet insteken, want er staat niet bij dat daar een plug voor is. Alleen voor een tulp jack.
Hey, je bent er maar druk mee he ;)

De 19V adpater moet je niet gebruiken voor je versterker, gaat gegarandeerd kapot. Hoog stromige adapters (of in ieder geval, die meer dan zeg 4A kunnen leveren) zijn erg duur in Nederland. Kijken bij kringlopen en adapters van kapotte TFT schermen is denk ik je best optie, die zijn nog wel eens 12 volt. zoek naar adapters van 3A of meer... Iemand in het kratradiotopic heeft hem met een 2A adapter gebruikt en daar vallen de bassen weg bij hogere volumes.

Zelf heb ik een auto versterker met meer vermogen op de adapter gehad bij de lepai en dat werkt prima, dat ding is op 4A gespecificeerd en dat trok de versterker er ook uit. Dat ging prima.

Wat betreft aansluiten:
Bij een adapter zal je de connector eraf moeten knippen, kijken wat de blus en min is en deze hiermee corresponderend op je versterker aansluiten. Verder zal van de plus ook nog een draad moeten verbinden met de "REM" aansluiten van je versterker omdat 'ie anders niet aangaat. Zie ook startpost van kratradiotopic.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02 11:59
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:29:
De adapter kun je nergens in steken (auto's hebben geen stopcontacten waar adapters in kunnen ;) ), je zult òf de plug af moeten knippen, òf ergens een adapteraansluiting vandaan moeten halen, die je op de versterker aansluit, waarin je dan de adapter steekt. Ik zou kiezen voor de laatste optie, dan blijft de adapter bruikbaar.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1