[Gmail] Mac Mail programma - IMAP

Pagina: 1
Acties:

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Al enige dagen maak ik nu gebruik van de mail programma van mac zelf. Nu valt het me op dat ik hem slecht vind werken met Gmail. Hij maakt ongevraagd steeds meer labels aan in Gmail en synchroniseert niet goed. Zo maakt hij bijvoorbeeld een label aan met Deleted messages, waar hij vervolgens alles inzet wat ik verwijderd heb op me mac.
In mail programma van mac heb ik nu folders staan waarmee ik niks kan, de prullenbak folder van mac is weer anders dan die van gmail en me inbox staat vol met deleted messages labeled emails die ik in gmail wel zie naar in mac mail niet.

Als ik vervolgens weer naar gmail.com ga, ziet het er vervuild uit en erger ik me aan de hoeveelheid onnodige labels die mac aangemaakt heeft.

Heeft iemand een ervaring met Google Mail en mac mail programma en hoe dit beter zou kunnen samenwerken? Momenteel twijfel ik weer heel erg om terug naar de oude situatie te gaan:

Gmail notifier en gmail webinterface.
Hopelijk tips, suggesties, ervaringen die mij kunnen overtuigen toch in mac zelf me mail te blijven checken, gewoon omdat ik de voorkeur geef aan een programma dan aan een webinterface.

Ik gebruik trouwens gmail interface voor op me werk.

**Mac mail = mail programma van Apple Mac OS X Leopard, volgens mij 3.0

P.s. Met mijn iPhone werkt het daarintegen wel fijn. De verwijderde berichten worden ECHT verwijderd en krijg geen vage labels.

[ Voor 17% gewijzigd door Remko.me op 11-08-2009 20:24 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Heb je je IMAP settings in Apple Mail wel goed staan? Zie ook deze link: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78892#

Maak zelf ook gebruik van Gmail IMAP icm. Apple Mail en dit werkt prima.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Thunderbird 3 doet het goed met Gmail :)

http://lifehacker.com/314...ltimate-gmail-imap-client

Hier heb je vast wat aan.

Dit is hoe die van mij er uit ziet: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IU7WZt2AogsisL0LGmTQJbao/thumb.png

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Remko.me
manzana schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:24:
Heb je je IMAP settings in Apple Mail wel goed staan? Zie ook deze link: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78892#

Maak zelf ook gebruik van Gmail IMAP icm. Apple Mail en dit werkt prima.
Wow, waarom kreeg ik dat niet toen ik de google site bekeek voor instellingen voor Apple Mail. Toen kreeg ik alleen imap.gmail.com instellen enzo, maar niet zulke instellingen.
Geweldig bedankt en het lijkt nog super te werken ook! Ben je dankbaar!!

Weet jij toevallig, misschien ook hoe je berichten samenvoegt? Nu krijg je voor iedere reply een nieuwe bericht, bij gmail vind ik het juist makkelijk dat deze samen zitten in 1 mail opsomming. (Denk dat het niet mogelijk is hoor)
Snake schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:26:
Thunderbird 3 doet het goed met Gmail :)

http://lifehacker.com/314...ltimate-gmail-imap-client

Hier heb je vast wat aan.

Dit is hoe die van mij er uit ziet: [afbeelding]
Nu ik apple mail goed heb, vind ik dit veel fijner! Misschien ook is kijken naar Apple Mail met de juiste instellingen? Lijkt me echt net iets fijner werken.

Verwijderd

Een mail client die je misschien ook leuk zal vinden is Postbox. Je kan met die app ook Hotmail accounts toevoegen!:)

• Remko.me
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:57:
Een mail client die je misschien ook leuk zal vinden is Postbox. Je kan met die app ook Hotmail accounts toevoegen!:)
Ik ken die toevallig maar vind het jammer dat die betaald is. Mijn voorkeur gaat uit naar Apple Mail, toch..

Mijn probleem is opgelost! Ben echt super blij met de oplossing en kan dus bij Apple Mail blijven..

[ Voor 13% gewijzigd door Remko.me op 11-08-2009 21:02 ]

• manzana
Mooi zo!

Het is volgens mij niet mogelijk om berichten samen te voegen tot een 'conversation' zoals bij Gmail (jammer).

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

manzana schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:18:
Mooi zo!

Het is volgens mij niet mogelijk om berichten samen te voegen tot een 'conversation' zoals bij Gmail (jammer).
Werkt dit niet meer?
2. Control click on as many mailboxes from the list on the left as you would like to include in the conversation view. Mail will select all the ones you control click on and display all the messages in the message list at the top. Select “Organize by thread” from the View Menu, and the conversations are there. This seems the simplest way to me, and is what I do.

• Remko.me
Klopt dat werkt wel maar dan moet je dat met elke mail doen dat binnenkomt..

edit:
Je kunt bovenin en dan kiezen selecteer op berichtenreeks en hij veranderd de view, maar dit moet je dus wel elke keer doen als je weer in een ander mapje "label" komt.

[ Voor 54% gewijzigd door Remko.me op 12-08-2009 19:15 ]

• manzana
Deze methode sorteerd het op basis van het onderwerp ('subject') van het e-mail bericht. Als er berichten zijn van verschillende 'conversations' maar met dezelfde titel als onderwerp, komen ze door elkaar. Dit komt bijv. vaak voor bij berichten zonder onderwerp (alle "Re:" berichten komen dan bij elkaar te staan).

Heb zelf veel van deze berichten in m'n mailbox. Voor mensen die wel netjes een onderwerp opgeven is deze methode wel een aardig alternatief ;)

[ Voor 11% gewijzigd door manzana op 12-08-2009 20:01 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 17:03
mocht je toch terug willen gaan naar de webinterface, dan kan je Fluid gebruiken.
Hier een screencast

• Remko.me
FritsYpeij schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:12:
mocht je toch terug willen gaan naar de webinterface, dan kan je Fluid gebruiken.
Hier een screencast
Ziet er erg leuk uit als ik eerlijk ben.

Wat vinden jullie van Mailplane?
Screencast: http://mailplaneapp.com/screencasts/

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 17:03
Heyy die kende ik nog niet :) Die ga ik ook eens proberen!
Pagina: 1