PCI express riser/extender om een PCIe slot te verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 07:39

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Ik zou graag mijn raid controller in slot 2 stoppen i.p.v. in slot 1. Er zit een ventilator in de weg en ik ben koppig, en wil die daar perse hebben zitten. Dat slot is echter geen PCI-Express slot, dus dat wil niet echt ;). Mijn controller kan omgezet worden naar half height, dus ik dacht slim te zijn en een adapter te halen om hem in het volgende slot te kunnen stoppen. Dus niet zoals bij een normale riser een 90 graden hoe, maar meer een Z zodat hij boven slot twee uit komt. Dit kan met een flexibele risercard (zoals bijv. hier, maar ik hoop eigenlijk op een stevigere oplossing. Ook na lang zoeken lijkt dit niet te bestaan. Weet iemand van zoiets, maar dan echt?
Ik heb gedacht aan een links en een rechtse adapter, maar verwacht dat hij dan niet netjes uitgelijnd uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 11-08-2009 20:43 . Reden: link toegevoegd ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben bang dat zo'n specifieke riser als die jij wilt niet bestaat. Maar is het niet mogelijk zelf een bracket te bouwen en dan zo'n flexibele riser te pakken (of de kaar gewoon nog een slot lager te duwen :P)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

of met bandjes vastzetten. Als het goed is heeft zo'n raid kaartje niets te lijden (zit geen dik koelblok op), dus als je 'm ergens aan vast kun maken en het zit goed dan blijft het wel hangen.

-_-

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 07:39

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Doordat ik het slotplaatje door een half height exemplaar kan vervangen werkt een flexibele riser op zich prima. Ik had alleen op een wat robustere/nettere oplossing gehoopt. Voor wie het weten wil: de afstand tussen twee slots in .8 inch (zie http://www.formfactors.org). Het heeft even geduurd voordat ik daar achter was.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.