Toon posts:

Draadloos internet klapt eruit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik zit met de volgende situatie, mijn router de Linksys WAG200G met de nieuwste firmware heeft nogal problemen met mij nieuwe Dell XPS 16 laptop. Na onregelmatige tijden valt opeens het hele draadloze internet/netwerk weg, het is dan niet meer mogelijk om met geen enkele laptop/draadloze hardware meer connectie te maken met de router. Echter het bedrade netwerk gaat gewoon prima en fijnloos door. Eerst waren de disconnects erger maar na een firmware update, en een driver update op m'n laptop is het minder geworden. Maar het komt nog steeds voor, vreemd is wel dat ik er bij m'n vriendin geen last van heb... En als ik niet thuis ben gebeurt het ook niet, dus alleen wanneer ik m'n laptop online heb. Ik moet dan het draadloze internet in de GUI aan en uit zetten en dan werkt het weer. Heeft iemand een oplossing op dit eigenaardige probleem, of ervaring hier mee?

Wat ik zelf heb geprobeerd is dus m'n firmware updaten, m'n router te resetten, het draadloze netwerk kanaal veranderen, sleutels veranderd.

Groet,
Délano

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 07:09

WTM

Firmware/drivers updaten van de wlan netwerkaart op je dell laptop al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat heb ik gedaan ja.

• petervda87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2022

petervda87

Helemaal waus !

gebeurt het alleen maar als je je connectie zwaar belast..? en hoever zit je laptop van de router en wat voor internet abbo heb je..?

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

Verwijderd

Dell en/of Linksys mailtje sturen?

Verwijderd

Op wat voor kanaal staat hij? Kijk even met Netstumbler. Misschien zit er een buur naast jou, op hetzelfde kanaal te funken.

Verwijderd

Topicstarter
petervda87 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:42:
gebeurt het alleen maar als je je connectie zwaar belast..? en hoever zit je laptop van de router en wat voor internet abbo heb je..?
Tussen m'n router en m'n laptop zit ong een 10 meter afstand, het signaal sterkte is prima. En nee ik belast hem niet zwaar. Ik heb een 4mbit connectie. Met m'n vorige laptop nooit problemen gehad. Het gebeurt ook soms gewoon opeens. Met het surfen bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:10:
Op wat voor kanaal staat hij? Kijk even met Netstumbler. Misschien zit er een buur naast jou, op hetzelfde kanaal te funken.
Op allebij de kanten hebben de buren geen draadloos internet (vrijstaand huis). Kanaal ook meederen malen geprobeerd te veranderen

Verwijderd

Topicstarter
Dell kan het niet verklaren en verteld dan ook dat het persé aan de router moet liggen. (ik heb er bij m'n vriendin ook GEEN last van.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed eigenlijk dat m'n router z'n curen heeft. Alleen opvallend is dus dat het alleen gebeurd als mijn laptop op 't netwerk komt. M'n wii en de anderen laptop hebben dan problemen, anders nooit.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-03 11:51
Dus de wireless gaat goed tussen alle toestellen, tot jij uw laptop aan de wifi hangt. Dan knalt ie er na een bepaalde periode uit?

En wat bedoel je met "ik heb er bij mijn vriendin geen last van"? Neem je uw router mee naar haar thuis (?) ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Cafe Del Mar schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:47:
Dus de wireless gaat goed tussen alle toestellen, tot jij uw laptop aan de wifi hangt. Dan knalt ie er na een bepaalde periode uit?

En wat bedoel je met "ik heb er bij mijn vriendin geen last van"? Neem je uw router mee naar haar thuis (?) ofzo?
Jep zoals je de eerste situatie zij, alles gaat goed tot dat mijn lappie erbij komt.
En bij mn vriendin staat een ander linksys toestel en daar heb ik geen enkel probleem.
(sorry voor de onduidelijkheid)
Pagina: 1