Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XBox 360 geeft 1680x1050 niet goed weer

Pagina: 1
Acties:

• PenTa_FH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 14:16
Ik heb mijn Xbox 360 aan mijn Samsung 2243BW en Sony stereo-toren hangen via een VGA kabel van de Xbox.
Het scherm kan 1680x1050 aan als resolutie, en ik heb de Xbox ook maandenlang zo gedraaid, maar nu geeft de monitor het beeld niet meer normaal weer als ik de Xbox instel op 1680x1050. Het scherm veranderd naar een 4:3 of zelfs minder brede aspect ratio, en geeft niet alles weer van het scherm, slechts het middelste deel.

Ik heb al een aantal keer de kabels opnieuw aangesloten, en verschillende instellingen geprobeerd in de 360. All to no avail.

Graag ideeën voor maatregelen die ik zou kunnen treffen.

~ Think Again.

Verwijderd

Op samsung schermen (en ongetwijfeld ook andere merken) kan je manueel de aspectratio forceren die dan per resolutie onthouden worden. Doorzoek eens de menus van je samsung scherm.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
PenTa_FH schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:27:
Het scherm veranderd naar een 4:3 of zelfs minder brede aspect ratio, en geeft niet alles weer van het scherm, slechts het middelste deel.
Je 360 geeft toch ook breedbeeld als output? Dan is het logisch dat het niet goed komt als je je scherm op 4:3 zet.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
NATStudent schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:09:
[...]

Je 360 geeft toch ook breedbeeld als output? Dan is het logisch dat het niet goed komt als je je scherm op 4:3 zet.
Dat is juist het probleem, dat gaat automatisch bij TS ;).

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 22:31

Harrie

NederVlaming

Het is toch niet sinds de update van 101 augustus? Dacht dat ik iets had gelezen over een update om extra functies aan de nxe toe te voegen.

Edit: het was 11 augustus dat die update beschikbaar kwam, heb je die soms binnen gekregen?
nieuws: Xbox 360-update vermindert filesize bij installatie game

[ Voor 49% gewijzigd door Harrie op 11-08-2009 19:19 ]

• PenTa_FH
Heb er geen last van sinds de update van 11 augustus, het dateert zelfs al van (vlak) voor de NXE update.
Heb alleen net een account hier :-)
ook wat geklooid met de instellingen van mn scherm, maar kan nergens iets vinden over het handmatig forceren van de aspect ratio bij bepaalde resoluties.

[ Voor 35% gewijzigd door PenTa_FH op 11-08-2009 22:18 ]

~ Think Again.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 22:31

Harrie

NederVlaming

Raar, ik zou ook niet weten wat er mis kan zijn (buiten de kabel zelf?), omdat het eerst wel gewoon werkte. Ik ben wel benieuwd, want ik was zelf van plan mijn xbox op mijn 2253bw aan te sluiten.

• PenTa_FH
Het zou inderdaad best aan de kabel kunnen liggen, aangezien de monitor gewoon 1680x1050 aankan (draait mn PC op), en de Xbox niet doorkrijgt dat er iets mis is met het beeld als ik deze omschakel naar 1680x1050. Ik heb alleen geen andere 360-naar-VGA-en-stereo-tulp-kabel liggen om mee te testen, geen vrienden die hem ook gebruiken en die dingen zijn nou ook niet bepaald goedkoop. Maar als ik eens wat geld over heb zal ik de kabel vervangen, aangezien niemand verder een (werkend) idee heeft. Bedankt voor alle input :)

~ Think Again.

Pagina: 1