Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
Beste Tweakers,

Ik heb hier een laptop, en zodra ik de laptop aan zet hoor ik een piep. Gewoon een standaard intern speaker piepje dat elke PC ook heeft. Echter laat deze laptop dan geen bios zien, maar start opnieuw op en laat een nieuwe piep horen. Op goede momenten gebeurt dit slechts 3 keer (3 keer piep + opnieuw opstarten) en dan werkt het, op slechte momenten duurt het wel een half uur.

Nou kan je mij over programmeren en alles veel vragen, maar van laptops en moederborden heb ik absoluut geen verstand. Ik heb geprobeerd de bios te resetten (load defaults) en ik heb de bios geflasht naar een nieuwe versie. Allemaal geen resultaat.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-07 19:05

Terrestraeon

END OF LINE

Misschien is de batterij versleten? Als dit bij een normale pc gebeurde zou ik zeggen dat het moederbord/geheugen/voeding defect was. Bij een laptop is het nogal vaag.

Ik kan je alvast niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 07:21

silitek

Tubes Only

Warmte probleem..maak de fan gaten eens schoon.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57
Memtest86+ ISO downloaden en branden:

http://www.memtest.org/#downiso

Voordat je gaat slapen laten opstarten vanaf CD, en volgende morgen kijken of er fouten in het geheugen zijn gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:37

Patriot

Fulltime #whatpulsert

silitek schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:30:
Dat lijkt me sterk, na een half uur nagenoeg continu bezig zijn met opstarten is hij niet koeler dan na een koude start.

Kan het misschien gaan om een probleem met de batterij die erg leeg is? Zo komt het op mij wel een beetje over. De batterij is te leeg om door te starten en de PC valt na het piepje uit, door bepaalde instellingen is het dan mogelijk dat hij weer opnieuw op gaat starten (mijn desktop start ook automatisch op als de stroom terugkomt), waarna hij weer uitvalt omdat de batterij te leeg is. Als hij ondertussen wel aan de lader hangt is er op een gegeven moment wellicht genoeg lading om door te starten?

EDIT:
@hierboven: Als de PC niet eens bij de POST komt lijkt een geheugenprobleem me onwaarschijnlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Patriot op 11-08-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
Chris5488 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:41:
Misschien is de batterij versleten? Als dit bij een normale pc gebeurde zou ik zeggen dat het moederbord/geheugen/voeding defect was. Bij een laptop is het nogal vaag.

Ik kan je alvast niet helpen
Het probleem doet zich zowel op de voeding als op de accu voor
silitek schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:30:
ga ik doen

[edit]
Speedfan even geinstalleerd ('t is me gelukt de laptop op te starten). core0 is op 32 graden en code1 op 34. dit wordt hoger zodra ik iets anders op start, maar boven de 45 komt het niet.
Patriot schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:36:
[...]

Dat lijkt me sterk, na een half uur nagenoeg continu bezig zijn met opstarten is hij niet koeler dan na een koude start.

Kan het misschien gaan om een probleem met de batterij die erg leeg is? Zo komt het op mij wel een beetje over. De batterij is te leeg om door te starten en de PC valt na het piepje uit, door bepaalde instellingen is het dan mogelijk dat hij weer opnieuw op gaat starten (mijn desktop start ook automatisch op als de stroom terugkomt), waarna hij weer uitvalt omdat de batterij te leeg is. Als hij ondertussen wel aan de lader hangt is er op een gegeven moment wellicht genoeg lading om door te starten?
ga ik ook even naar kijken

[edit]
't doet zich ook voor als 'ie 24 uur aan de lader heeft gelegen. de accu zelf is nog goed genoeg om minstens 30 minuten stroom te leveren.

[ Voor 70% gewijzigd door TvdW op 12-08-2009 13:35 ]

Pagina: 1