[icns] Icons werken niet als ik deze verander

Pagina: 1
Acties:

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Als ik icns extensie icons heb en verander een icon van bijvoorbeeld een folder of van een applicatie, krijg ik zo'n document icon met icns erin.

Wat voor extensie moet ik hebben om de icons aan te passen in Mac OSX?

Bekijk mijn site: Remko.me

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Bij mij doet hij dat anders keurig: selecteer de icns in Finder, cmd+c, cmd+i op de folder waar het icoon moet komen, klik op het icoon in het info-venster en doe cmd+v?

Wat ook kan werken is dubbelklik op de icns, dan opent deze in Preview als het goed is. Daarna kan je vanuit preview cmd+c doen en weer plakken zoals hierboven al beschreven.

[ Voor 34% gewijzigd door breinonline op 11-08-2009 16:58 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Remko.me
breinonline schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:57:
Bij mij doet hij dat anders keurig: selecteer de icns in Finder, cmd+c, cmd+i op de folder waar het icoon moet komen, klik op het icoon in het info-venster en doe cmd+v?

Wat ook kan werken is dubbelklik op de icns, dan opent deze in Preview als het goed is. Daarna kan je vanuit preview cmd+c doen en weer plakken zoals hierboven al beschreven.
Ha idd, vaag het werkt wel met cmd+c als gewoon koppieerd via het menu doet die het niet en krijg ik icns. Wat me wel opvalt is dat hij het wel doet als ik vervolgens herstart.

Bedankt!

- Zo te zien ligt het gewoon aan de icons zelf, bepaalde icons werken wel andere niet. Heb andere gedownload en die werkte wel, met bovenstaande instructie.
- wel werken ze als je ze in voorvertoning opent en vervolgens op kopiëren drukt.

[ Voor 14% gewijzigd door Remko.me op 11-08-2009 17:07 ]

• Remko.me
Ik heb alle systeem mappen aangepast via Candybar, maar hoe kan ik dat laatste (normale) blauwe mapje aanpassen.

De standaard map bedoel ik dan. Als je een nieuwe map aanmaakt krijg je altijd die blauwe, hoe kun je deze aanpassen zodat alle blauwe mapjes anders worden en niet alleen die ene.

Generic folder moet toch zijn dat hij ALLE folders veranderd.. ik blijf folders houden die dat oude blauwe icoontje blijven hebben.

Nog even een vraag:
Vertraagd het systeem niet door het aanpassen van icons?

[ Voor 27% gewijzigd door Remko.me op 11-08-2009 22:32 ]