OC-Shop gaat Swiftech verkopen

Pagina: 1
Acties:

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan je je nog de review van die brute Swiftech koeler een tijdje geleden herinneren?

Die gaan ze nou verkopen bij www.oc-shop.nl ! (check de News sectie).
Ik vind het wel beter, die dingen zijn echt bruut!

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
Zijn er vergelijkingen met de MC-462 gedaan?
Ben errug benieuwd hoe die presteerd ten opzichte van de Alpha met Delta HP enzo

• Artcore
  • Niet online
Zou je even moeten zoeken in de Nieuws-database. Er is eens een review van geweest.

Verwijderd

Ongeveer twee keer zo goed, de thermische weerstand is de helft :9~

( kleiner dan 0,2 tegen ca. 0,35 )

Verwijderd

DAt ding houdt een proc op 30 graden stressed. als ik socket a ga kopen (binnenkort) ga ik die kopen.er zit wel een delts 80HP op :Z maar dan koop je toch een rheostat :)

Verwijderd

Iemand wat specs?

Verwijderd

Is deze beter dan de Alpha ??

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 17:01 schreef Fizzer het volgende:
Is deze beter dan de Alpha ??
VEEEEEEEEEEEL BETER

Verwijderd

Specifications

Heat sink

CNC machined, C110 copper base, 3"W x 3"L x .375"H, flatness better than 0.001", micro surface finish 8 or better.

269 Pins made of High Thermal Conductivity aluminum alloy ( 230 W/m-K)

Overall dimensions with fan 3"x3"x3", without fan 3"x3"x1.56"

Weight: 27oz (760g) with fan, 20oz (560g) without fan.

Mounting

Motherboard fittings: 6-32 Female to Male 1/4" brass round standoffs with nylon elbow washers and nylons nuts

4 compression springs providing exact specified pressure per chip manufacturers.

For Intel Pentium 4 processors, 2 brackets bolt atop the block to match Intel's mounting specifications.

Fan

specifications: http://www.delta.com.tw/dcfans/pdf/FFB8038.pdf

• Artcore
  • Niet online
Dit ding is ook superhandig vast te maken op je mobo met die vier gaten rondom je socket.

Alleen als ik hem neem, neem ik geen Delta fan erop! Die dingen maken lawaai :r

Dan liever Papst :Y)

Verwijderd

Jammer dat ze de fop38 niet in het lijstjehebben gezet.

Dat ding maakt ook wel veel herrie: 63 dB

Maarja :) Wat gaat ie kosten?

ERM! HALLO! dit lees ik nu: 789 g

Dat is beetje ERG zwaar. Klopt dat?

Verwijderd

Het is zwaar ja, maar hij drukt niet op je proc hij zit vast met 4 schroeven. En het hangt ervan af hoe hard je die aanschroeft. Dus dat is wel ok. En daar zeggen ze 63 decibel en bij OC-Shop maakt die fan 52 Decibel. :?:?:? maarja pleur er gewoon een rheostat tussen (zo'n draaiknopje om je rpm te verstellen) of zet er een zwakkere fan op (wel zonder fan kopen dan want die fan kost ook 70 gulden :o)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Ja wat wil he met een flinke koperen plaat. Maar dat is niet zo erg omdat ie erg goed vast zit. Niet via je socket, maar met 4 bouten aan je moederbord.

Wat ook leuk is dat ze de swiftech MCW462 gaan verkopen. Tot voor kort het beste waterblok imho, nu heeft heeft Dangder met haar maze II die titel denk ik.

• Artcore
  • Niet online
Nog iemand interesse in een gemodde Super Orb?

Dit ding ziet er wel heel vet uit :P

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
coooool man
die ga ik kopen :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

hehe 30 graden stressed is wel lekker.

Verwijderd

Ach met me fop stressed max 38 met koe. Nu met keesfans 36/37 dus vette pech voor dat swift geval :P

Verwijderd

Voor de duidelijkheid: Zij testten met een 1Ghz T-Bird volledig stressed.

• lange
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

maareu weet iemand nou al wat dat dinkie gaat kosten??.....

Verwijderd

kweenie hoor maar 52db vind ik wel erg veel.

Dan liever een silverado @ 8volt.

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Ik wil niet lollig doen maar zit je dan niet achter je pc met een head setje op???
Die dingen maken NOG meer noise als de superorb ,of boeit dat niet zo???
FF peejcejen...bbbbrrrbrrbrbrbrbrbrbrbrbrbr
brrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrrbrbrbrbrbrbrbrbrrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbbrbrbrbrbrbrbrbrbbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrbrb..ring ring...de buren of het wat minder kan.....|:(

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

superorb is niet zo luidruchtig hoor, als je vind van wel moet je niet eens aan een fop38 gaan beginnen

• lange
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

enne past dat ding wel op ieder mobo??? (die van mij bv??;))

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

ok ik zelf de superorb en dat bevalt maar geluidstechnisch is..het..nog..net..te..doen..maar die Swiftech is qua geluid toch andere koek.

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
man dat ding is veelste zwaar...

leuke koeling maar ik zit niet te w8en op een verotte proc.. vooral omdat ik me pc vaak verplaats is dit geen optie voor mij

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 21:10 schreef Black_Adder het volgende:
man dat ding is veelste zwaar...

leuke koeling maar ik zit niet te w8en op een verotte proc.. vooral omdat ik me pc vaak verplaats is dit geen optie voor mij
Jij hebt dus weer niet gelezen hoe die vast zit......

• Artcore
  • Niet online
En het lawaai is geen probleem. Je kunt hem ook zonder fan bestellen, dan bepaal je zelf welke fan met hoeveel dB je er op zet.

Verwijderd

Precies, je koopt gewoon een stille Panaflo of Sanyo Denki 80mm / 50 cfm. En je casefans op 7 Volt, Enermax voeding, heeerlijk stil en koel.
:)

Trouwens dat gewicht, hij zit op de printplaat en niet op de socket. Ze laten op hun website een plaatje zien van een Barebone PC, met een A7V en een Duron 650, die ze van 10 meter hoog op de grond hebben laten klappen. => Geen schade aan de CPU dus >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/crash_test_21.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/crash_test_11.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/crash_test_31.gif

Verwijderd

Maar hij zal wel iets van 150 :( gulden gaan kosten..... Maarja....... 30 graden stressed is wel leuk...... en met een ietsje slechtere fan zal het wel 32 zijn ofzo.... het komt vooral door die grote heatsink met grote koperen plaat.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 23:19 schreef Hooi het volgende:
Precies, je koopt gewoon een stille Panaflo of Sanyo Denki 80mm / 50 cfm. En je casefans op 7 Volt, Enermax voeding, heeerlijk stil en koel.
:)

Trouwens dat gewicht, hij zit op de printplaat en niet op de socket. Ze laten op hun website een plaatje zien van een Barebone PC, met een A7V en een Duron 650, die ze van 10 meter hoog op de grond hebben laten klappen. => Geen schade aan de CPU dus >:)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had ik al gezien daarom vind ik niks mis met het gewicht van dat ding. En als je hem zo op die A7V ziet is ie helemaal niet zo groot....

EDIT: Wedde dat die proc harstikke dood was en scheuren in de core zitten als er ook maar een koeler meet een clip op zat.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 23:24 schreef iefje het volgende:

[..]
....
EDIT: Wedde dat die proc harstikke dood was en scheuren in de core zitten als er ook maar een koeler meet een clip op zat.
Denkut ook ja :D en afgebroken clips. da..

Ze hadden trouwens tape tussen de core en de koperen onderkant van de koeler zitten, on de KOELER te beschermen :)

... nou vraag ik je .... >:)

Verwijderd

En het MOBO is niet eens beschadigd..... dus als je die koeler aan je mobo hangt zal niet je mobo helemaal buigen >:)

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Op vrijdag 02 maart 2001 23:22 schreef iefje het volgende:
Maar hij zal wel iets van 150 :( gulden gaan kosten..... Maarja....... 30 graden stressed is wel leuk...... en met een ietsje slechtere fan zal het wel 32 zijn ofzo.... het komt vooral door die grote heatsink met grote koperen plaat.
Denk je ?
Als hij al op de site van swiftech zelf $79 is, ik denk dat hij dus iets duurder wordt. :(

• Artcore
  • Niet online
Hij wordt denk ik wel goedkoper dan F150,- als je de fan niet neemt, denken jullie ook niet?

150 voor alleen een koelblok is wel heel veel :)

Verwijderd

150 zonder fan zal wel kloppen. Maar ook de BTW er nog even bij.

Reken maar op 190/210 ex fan inc. btw..... Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//eek.gif

Verwijderd

PRACHTIGE REVIEW!!!
http://www.overclockers.com/articles347/

Op 3500 rpm koelt ie 2 graden slechter. Dan kun je dus beter een slechtere fan kopen. idle 22 graden en stressed 32 :):):):) (T-Bird 1Ghz)

Uit amerika kost hij 80 dollar = ong. 190 gulden.
OC-Shop is reseller en zal ze dus niet voor die prijs hoeven te importeren. Die delta fan kost 65 gulden. Dus de bare heatsink zal bij oc-shop wel iets van 100-120 gaan kosten. dan pleur je d'r toch nog gewoon een sunon ofzo op. Lekkers stil en super performance :z

Verwijderd

Het geluid fan die fan is niet zo'n gejank, maar zo'n blaasgeluid.

En je kun er >>NIET<< je proc mee mollen want tussen de koeler en het mobo zitten zo'n standjes en dus kan je koeler niet op je proc liggen. Hij zit gewoon vast op die standjes. Dit vind ik toch een veel betere koeler dan die silverado die vast zit met een clip en gigantisch is. Die silverado is wel stiller. Maar die koeler eraf halen telkens als je de computer verplaatst is niet fijn. En als die silverado loskomt dat lijkt me al helemaal niet leuk. Deze zal ong. even duur zijn. Ik ga binnenkort een T-Bird 1200 266MHz FSB kopen met een A7V133 en dan ga ik echt wel deze koeler kopuh >:)>:)
En dan maar hopen dat ik de 1,5Ghz haal >:)>:)>:) of nog verder >:)>:)>:)>:)

Verwijderd

Heeft elk mobo wel van die gaten om de socket enzo zitten? Ik hoor mensen zeggen van dat je hem vastmaakt aan mobo, maar zal straks is kijken, volgens mij heb ik daar geen gaten.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 16:56 schreef iFc-Freaky het volgende:
Heeft elk mobo wel van die gaten om de socket enzo zitten? Ik hoor mensen zeggen van dat je hem vastmaakt aan mobo, maar zal straks is kijken, volgens mij heb ik daar geen gaten.
Elk AMD mobo heeft die gaten. De Intel mobos niet. Als je een Abit/MSI/Asus/Epox of een ander bekend merk mobo hebt dan is het al zeker dat die gaten er zitten.

Verwijderd

Zou deze koeler goed genoeg zijn om peltierkoeling te doen met een AMD proc?

• Artcore
  • Niet online
Hij is nog duurder dan ik had gedacht: F 199,- :( :(

En dan heb je nog de 'lichtere' versie van de twee, met een extra zware Delta fan is ie zelfs 229,-

Dat is echt wel te veel!

Verwijderd

Zonder fan kost hij 175,- :( met Lichte delta 199,- :( en met zware delta 229,-

Die post van trooper vinnik best wel onduidelijk :(

ff uitrekenen hoeveel die zal kosten als ie uit de VS besteld.....

Totaal bestelling MET fan + BTW + Verzendkosten = 270,- :r
Totaal bestelling ZONDER fan + BTW + Verzendkosten = 219,- :r

De verzendkosten zijn waarschijnlijk niet zo hoog, want dat is het maximum wat je verzendkosten kunnen zijn (47 gulden)

Dus die van OC-Shop met zware fan is 229 + 25 verzend = 254,- die van swiftech is 270,- dus 16 gulden verschil.

• Artcore
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 16:48 schreef iefje het volgende:
Die post van trooper vinnik best wel onduidelijk :(
O nou sorry hoor >:)

Verwijderd

Hmmmmmmm misschien hopen dat ie goedkoper wordt als ze hem binnen hebben? zal wel weer niet ;(:'(

• Artcore
  • Niet online
Toen ze de Orbs van Thermaltake pas hadden waren ze ook duurder dan ze nu zijn.

Voor mij is F150,- inclusief fan echt het maximum.

Verwijderd

Een heleboel andere online shops uit de VS gaan ze ook verkopen misschien dat ze daar goedkoper zijn :?

• Artcore
  • Niet online
Misschien een idee voor een 'Let's buy It' actie?

Verwijderd

Nou dan zullen er denk ik niet veel mensen meedoen :(

De meeste mensen hebben al een goede koeler en de mensen DIE geen goede koeler hebben hebben geen 200 gulden over voor een heatsinkje met fan

Verwijderd

Misschien de Swiftech MC370 dan? Maar dat is dan weer een heatsink met een clip :( en met geen koperen onderkant :( wat dus weer performanceverlies is :(

Verwijderd

Heb z'n MC462-A besteld bij de OC-shop.

Hij staat nu in backorder.
Nu nog wachten op hun mailtje.
Ben wel geschrokken van die prijzen die jullie noemen,maarja hoef geen bezorgkosten te lappen,ga hem zelf op het fietsie halen.
Als ik hem heb horen jullie het wel wat ie op m'n mobo doet.

Verwijderd

Als de prijs waarschijnlijk een beetje zakt ga ik hem kopen voor mijn T-Bird 1200 266Mhz FSB die op een A7V133 komt te zitten en dan ga ik proberen de 1600Mhz te halen :P

• Artcore
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 18:52 schreef M_G_ het volgende:
Heb z'n MC462-A besteld bij de OC-shop.

Hij staat nu in backorder.
Nu nog wachten op hun mailtje.
Ben wel geschrokken van die prijzen die jullie noemen,maarja hoef geen bezorgkosten te lappen,ga hem zelf op het fietsie halen.
Als ik hem heb horen jullie het wel wat ie op m'n mobo doet.
Lekker he als je in Zwijndrecht woont?

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die Spannungsversorgung erfolgt über ein Kabel direkt zum Netzteil. Dadurch entsteht bei zahlreichen Boards das folgende Problem: Platinen, die das Drehzahlsignal der CPU-Steckleiste (Lüfteranschluss) auswerten, fahren gar nicht erst hoch, da kein Lüfter angeschlossen ist.

Diese Funktion lässt sich auch nicht im Bios deaktivieren, da sie vom Chipsatz direkt kontrolliert wird.
Oftewel dat ding werkt dus niet op bv. een abit KT7A omdat deze verwacht dat de cpu fan op fan 1 zit van je mobo. De swiftech moet je rechtstreeks op je voeding aansluiten.

Is hier ook een oplossing voor?

Verwijderd

Tuurlijk wel: je neemt een "dom" fannetje, als er maar een rpm draadje aanzit, en steekt die in je mobo.

Trust me: Je wilt niet dat die 8x8 Delta (zoals ie bij Swiftech zelf te bestellen is), die power van je mobo afslurpt.

Of ie fysiek gaat passen is een tweede :)

Heb de mijne twee weken geleden besteld bij swiftech zelluf...Hoop dat ik hem snel in huis heb.

Gaat de OC-sjop ook die rpm-regelaar verkopen?

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 21:41 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Lekker he als je in Zwijndrecht woont?
Zeker weten Roelof, meneer de assistent bedrijfsleider;)

• Artcore
  • Niet online
Uhm nou dat valt wel mee de bedrijfsleider eigenlijk ;)

Het lijkt meer op vakkenvuller >:)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 17:07 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Dit ding is ook superhandig vast te maken op je mobo met die vier gaten rondom je socket.

Alleen als ik hem neem, neem ik geen Delta fan erop! Die dingen maken lawaai :r

Dan liever Papst :Y)
Hmm, ik wacht nog steeds (al vanaf vorige zomervakantie) op mijn delta AFB 80 HP... Die is gewoon niet leverbaar door delta... Fijn is dat, maar hoe kunnen ze nu wel deze heatsinks gaan verkopen???

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 17:35 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Hmm, ik wacht nog steeds (al vanaf vorige zomervakantie) op mijn delta AFB 80 HP... Die is gewoon niet leverbaar door delta... Fijn is dat, maar hoe kunnen ze nu wel deze heatsinks gaan verkopen???
Volgens mij zit je daar niet meer op te wachten je staat gewoon niet in de lijst en op de site zag ik staan dat alle delta fans weer leverbaar zijn.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee hoor, hoewel ik vandaag een mailtje kreeg dat die AFB 80 HP's eind deze week binnen komen. Alle Delta fans waren inderdaad binnen, behalve die 80HP versie...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 00:07 schreef werty het volgende:
Gaat de OC-sjop ook die rpm-regelaar verkopen?
Als ik de cooler ophaal zal ik dat gelijk vragen.
*D Zelf ga ik er een schakelaar tussen zetten, zodat ik kan schakelen tussen 7 en 12 volt.
Pagina: 1