Toon posts:

pc start niet meer op na plaatsing extra geheugen latjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello

nadat ik twee nieuwe geheugen sticks heb bijgekocht en geplaats start de pc niet meer op, hij gaat telkens terug naar de bios selectie fase, als ik in mijn bios ga kijken ziet deze wel degelijk 4GB geheugen.

gebruikt geheugen is corsair CM2X1024 - 6400C4 DDR2, exact het zelfde dat er reeds in zit, het moeder bord is een asus P5N32 - SLI premium, systeem draait op vista.

men had me verteld dat het gewoon plug and play was, niet dus .
hebben jullie enig idee wat ik verkeerd doe

mvg

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Werkt je systeem weer gewoon als je de nieuwe latjes eruit haalt? En werkt je systeem ook wanneer je alleen de nieuwe latjes er in doet (de oude eruit)?

In dat geval moet je waarschijnlijk even je bios updaten naar de laatste versie. Hoe je dat doet kun je zien in de handleiding van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:29:
Werkt je systeem weer gewoon als je de nieuwe latjes eruit haalt? En werkt je systeem ook wanneer je alleen de nieuwe latjes er in doet (de oude eruit)?

In dat geval moet je waarschijnlijk even je bios updaten naar de laatste versie. Hoe je dat doet kun je zien in de handleiding van je moederbord.
klopt pc werkt perfect als ik de oude latjes door de nieuwe vervang, update van bios is gebeurd maar probleem doet zich nog steeds voor, ik komt telkens uit in het scherm om windows al dan niet veilig op te starten.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
heb je je mem-settings in je bios misschien wat te strak staan? Anders effe alles qua mem op auto of default zetten....

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je ook je bios gereset na het updaten? Dat zou ik sowieso even doen.

Verder moet je even kijken of je geheugen misschien een net iets hoger voltage nodig heeft dan wat het moederbord standaard geeft.

[ Voor 48% gewijzigd door ik222 op 13-08-2009 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb alles gedaan dat jullie hebben aangeraden en beetje meer, heb uiteindelijk pc binnen gedaan in shop om het door hun te laten doen en de heren krijgen het ook niet in orde zou volgens hun komen doordat systeem draait op vista 64 bit.

zal wel verder draaien op 2GB, pc wordt volgend jaar toch volledig vervangen door up to date model.

toch bedankt voor de info

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
je kan geen extra geheugen installeren omdat je vista 64 bit zou draaien? Wellicht dat ze bedoelen dat het niet heel veel zin heeft om 4 gb te gebruiken omdat Vista 32 bit (wat je waarschijnlijk zal draaien met 2gb ram) niet kan werken met de volledige 4GB. Maar welke van de 2 je ook draait, dit kan nooit de reden zijn waarom hij niet start met 4gb erin.

maar je zegt dat je elke ker uitkomt op het scherm om windows veilig op te kunnen starten. Dan is het volgens mij eerder een probleem met je windows installatie dan met je hardware. Wat gebeurd er als je kiest voor normaal opstarten?

[ Voor 17% gewijzigd door Rupie op 27-08-2009 18:12 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1