Geforce 8800GT, SLI of nieuwe videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:01
Hallo iedereen

ik gebruik mijn pc veel om te gamen, hiervoor gebruikte ik 2 Geforce 8800GT videokaarten in SLI waarop ik aardig kon gamen. Helaas is 1 van de 2 800GT's kapot gegaan en lukt het met sommige games niet zo meer om het op de hoogste instellingen te draaien. nu zit ik te twijfelen of ik als vervanging een nieuwe 8800GT zal kopen (welke niet zo makkelijk meer te krijgen zijn als ze ooit waren) om weer in SLI te doen met me nog werkende kaart of of ik een nieuwe videokaart zal kopen (eentje, geen SLI) wat minstens net zo goed is als 2 8800GT's in SLI, en zo ja welke nieuwe videokaart is dan aan te raden?
ik heb een budget tot €350,- en het gaat mij er vooral om dat ik de huidige games en de toekomstige games met zoveel mogelijk toeters en bellen kan spelen.

de overige specs van mijn pc zijn:
Moederbord: Asus P5N32-E SLI Plus
Processor: Intel Core 2 Duo E6850 / 3 GHz
geheugen: Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched - Geheugen - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2
videokaart: Club3D GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16
voeding: Zalman ZM600-HP, 600 Watt

Alvast bedankt voor de hulp

Mike

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik zou de V&A afdeling induiken en dan heb je waarschijnlijk voor 65-75e een 2e hands 8800gt, zolang de clocksnelheden gelijk zijn, kan je ieder merk combineren...

en dan met zo een bom duiten over, dook ik ook nog even de cpu snuffelhoek in, om een leuke quadcore te scoren, ben je voor 200e klaar, en heb je nog meer prestatie dan voorheen.. ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
en als je dan geen zin hebt in 2e hands spullen, voor relatief weinig (zeg 170 euro) koop je een radeon 4890, heb je geen issues meer met wel of geen sli ondersteuning en heb je een superkaartje te pakken, zou je idd voor de rest van het geld een q9550 kunnen kopen, wordt dan een leuke combi.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De quadcores op 45nm (zoals een Q9550 - 2,83GHz) worden niet ondersteund door de 680i chipset. Dus dat feest gaat niet door.

En zijn cpu is al een Core 2 Duo op 3,0Ghz. Dus ik denk dat hij er qua processorkracht niet veel op vooruit gaat. Laat die processor lekker zitten. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 11-08-2009 16:58 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

sain onez schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:48:
ik zou de V&A afdeling induiken en dan heb je waarschijnlijk voor 65-75e een 2e hands 8800gt, zolang de clocksnelheden gelijk zijn, kan je ieder merk combineren...
Hoop wel wat minder mijn tweedehands HD4850 was 60 euro inclusief verzenden en die rent er rondjes omheen. ;)

Maar een tweede 8800GT lijkt mij ook de beste optie, maar zit er geen garantie meer op de oude?

• Evil Cowman
nouja er hoort nog garantie op te zitten.....maar de videokaart is helaas ook nog eens keihard op de grond terecht gekomen (nadat ik hem weer uit de pc gehaald had nadat ie kapot gegaan was) dus tja of er garantie inzit nog weet ik niet echt :P

Sowieso heb ik ook nog ergens een beetje mijn twijfels over weer SLI gaan gebruiken aangezien ik in het verleden heel veel problemen heb gehad met me pc die gewoon compleet bevroor tijdens het gamen.....of dit te maken heeft met SLI of iets anders weet ik niet, maar het probleem is wel over sinds die videokaart kapot is gegaan (kon natuurlijk ook nog aan alleen die ene videokaart gelegen hebben)

ik ga anders sowieso nog maar een poging wagen of ik een nieuwe kan krijgen met de garantie, dat is sowieso wel de goedkoopste oplossing

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

V&A aangeboden: PNY GeForce 8 8800GT PCI-E 512MB

net geplaatst, voor 60e, dat is voor een dergelijk kaartje geen geld, zeker om je bestaande SLI setup weer aan de gang te krijgen, en indd q6X00 zou een alternatief zijn, maar die e6850 op 400fsb wat al die 680i chipsets zondermeer doen is ook ruim voldoende, laten we dan wat ram aanschaffen, geld moet rollen, nietwaar!?

@ The_Mask, jij wilt em kwijt voor dat geld, die is wel wat meer waard lijkt me, gezien deze 8800gt zelfs goedkoop is tov andere in de V&A, maar dat is meer een kwestie van vraagprijs en biedprijs, en of je er af vanaf wilt of niet .. ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

sain onez schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:49:
@ The_Mask, jij wilt em kwijt voor dat geld, die is wel wat meer waard lijkt me, gezien deze 8800gt zelfs goedkoop is tov andere in de V&A, maar dat is meer een kwestie van vraagprijs en biedprijs, en of je er af vanaf wilt of niet .. ;)
Ik heb hem gekocht voor 60 euro inclusief verzenden. ;)

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dan mag je in je handen wrijven, dan heb je pas 'bang 4 your buck' ;)

En SLI is alleen leuk als je niet vies bent van drivergekloot, wat extra warmte en de occasional freeze,
maar daar zijn we tweakers voor, je geeft al aan dat je merkt in je games dat het gemis van de 2e kaart toch wel opvalt, dus het is toch wel ergens goed voor... :+

Maar indd geen beter moment als dit moment om een razendrappe single GPU kaart voor heel weinig aan te schaffen, die wrs je SLI ver achter zich laat....

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Zo gek is dat niet hoor, een 2e hands HD4850 voor 60 euro, nieuw zitten ze al onder de 90. En dat nVidia qua prijs/kwaliteit wat minder is dan ATi was al een tijdje duidelijk. De 9800GT (=8800GT) is in de pricewatch ook zo'n 90 euro. Tweede hands is 60 euro dus een prima prijs voor beide kaarten.

[ Voor 12% gewijzigd door Depep op 11-08-2009 19:02 ]

specs

Verwijderd

Depep schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:01:
Tweede hands is 60 euro dus een prima prijs voor beide kaarten.
Om nog even lekker offtopic te gaan:
Imo helemaal niet want waarom zou je 60 euro betalen voor een HD4850 én een 8800/9800GT terwijl de HD4850 aardig sneller is en ook nog eens DX10.1 hardware bezit en dus ook beter zal presteren in DX10.1 en 11 games. ;)
Mijn HD4850 was idd goedkoop, maar meer dan 60 euro voor een 8800GT zou ik zeker niet doen.

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:15:
[...]

Om nog even lekker offtopic te gaan:
Imo helemaal niet want waarom zou je 60 euro betalen voor een HD4850 én een 8800/9800GT terwijl de HD4850 aardig sneller is en ook nog eens DX10.1 hardware bezit en dus ook beter zal presteren in DX10.1 en 11 games. ;)
Mijn HD4850 was idd goedkoop, maar meer dan 60 euro voor een 8800GT zou ik zeker niet doen.
Misschien speelt hij alleen spellen waarbij de 8800GT sneller is dan de 4850 (GTA4 bijvoorbeeld)?

Life is what you others make it.

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dan zou ie ook geen verlies bemerken met t uitvallen van 1 vd 2, want SLI pakt niet echt bij GTA4.. ;)

Verwijderd

falling_down schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:26:
[...]

Misschien speelt hij alleen spellen waarbij de 8800GT sneller is dan de 4850 (GTA4 bijvoorbeeld)?
GTA IV geeft niet om de videokaart die wil alleen maar een zwaar overgeklokte quadcore en een videokaart met een sloot geheugen. ;)

V&A aangeboden: MSI NX8800GT Zilent

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 19:31 ]

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zouden ze t topic in de gaten houden ;)

Single slot is preferable met een SLI setup lijkt me.. maar dit is wel lekker stil&cheap natuurlijk >:)

• Rutger Mulder
  • Laatst online: 22-04 01:30
Ik zou op dit moment niet te veel geld uitgeven aan een nieuwe videokaart met de DX11 kaarten van ati om de hoek. Dus ik zou er gewoon een (goedkope) 8800 gt weer bij plaatsen.

De volgorde die ik zou volgen:
1. Proberen garantie te claimen
2. Ik weet niet wat er verder aan je videokaart kapot is, maar soms zijn ze nog te repareren door ze een paar minuten in de oven te stoppen. Eventuele scheurtjes in het soldeer kunnen dan weer goed vloeien. Ik heb zo afgelopen weekend nog een reepje ram geheugen gefixed. Als je toch geen garantie meer hebt en het anders weggooit is het altijd het gokje waard.
3. Tijdelijk iets minder high settings eye candy accepteren en eind dit jaar een DX11 kaart kopen
4. Koop een 8800 GT erbij als je niet zonder je eye candy kan

• Evil Cowman
ja ik denk dat ik dat idd maar ga doen.....niet geschoten is altijd mis (met de garantie)
net ook nog eventjes wat zwaardere games uitgeprobeerd en het valt allemaal wel mee, loopt nog steeds op hoge settings, alleen sommige met iets lagere framerate (met uitzondering van Far Cry 2, die loopt nu beetje crap)
ik heb een RMA ingediend en ik hoor wel wat ik hoor over die garantie, kan denk ik nog wel effetjes duren en anders zie ik daarna wel wat te doen als ik geen nieuwe krijg.
Pagina: 1