Het grote Novint Falcon topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Afbeeldingslocatie: http://sarcasticgamer.com/wp/wp-content/uploads/2009/01/novfal.jpg
Belangrijke Must-See Videos:
http://www.youtube.com/watch?v=gjAxGVH1JOM
http://www.youtube.com/watch?v=0PS_vu-WBb0
http://www.youtube.com/watch?v=WJ1Rz2clLS0
http://www.youtube.com/watch?v=gi8pssf8py0&

De valk, een van de grootste vijanden van de muis, is nu gearriveerd op de PC. Deze “muis-killer” is zoals de naam al zegt, een controller dat de muis hoort te vervangen bij het gamen. De Novint Falcon en soortgelijke technieken worden al jaren in o.a. de medische sector gebruikt en maakt langzaam maar zeker een wending naar gaming. De falcon is een 3D-muis, behalve een X en een Y as, biedt het ook een Z as, diepte. Dankzij deze diepte kun je preciezere bewegingen doen, meer force feedback en er zijn nog veel meer andere leuke dingen.

Een voorbeeld hiervan is de force feedback die dit apparaat kan geven. Zoals in de afbeeldingen is weergegeven, is er een ‘pistol-grip’ aan vast gemaakt. De Falcon heeft op dit moment een bol-grip en een pistol-grip, en er komen er vast nog meer aan in de toekomst. De verschillende grips kun je heel makkelijk los en vastkoppelen, zonder problemen. De pistol-grip is vooral bedoelt in shooters, zoals Team Fortress 2 en Left 4 Dead. Het richten gaat in principe hetzelfde als bij een normale muis, alleen i.p.v horizontale bewegingen gaat het verticaal. Naar boven is dus echt naar boven, en naar links is dus echt naar links. De echte toevoeging zit ‘m echter in de Z as. Dankzij deze Z as ‘voel’ je als het ware de terugslag van een geweer. Schiet je bijvoorbeeld met een shotgun, voel je de terugslag, en als je alle settings op max hebt staan, wordt je arm redelijk weg geslingerd. De Falcon is uiterst gevoelig, en zelfs de kleinste bewegingen detecteert hij, maar diezelfde kleine bewegingen kan hij ook als feedback geven. Neem bijvoorbeeld de Heavy Weapons guy in Team Fortress 2, voordat je begint met schieten moet de minigun eerst ‘warm-spinnen’, de Falcon geeft je dat gevoel van het spinnen door heel vaak heel hard te trillen. Als je vervolgens echt begint te schieten veranderd de feedback in kleine terugslagen op de maat van het geweer. Dit gaat dus uiterst nauwkeurig en geeft een veel betere ervaring.

De Falcon kun je bij meer games gebruiken dan alleen shooters. Zo kwam mijn Falcon met een bundle met aantal kleine games die de Falcon goed benutten. Zo zit er een Tafeltennis game bij, waar je dus met de Z as van de Falcon naar voren slaat of je padje naar achteren beweegt, en voel je het balletje als je raak slaat. Bowlen is een andere minigame die best vermakend is. Dit is natuurlijk niet helemaal echt, want dit apparaat kan natuurlijk niet een bowlingbal van 10kg simuleren, waaraan je een swing geeft van 5 meter. Toch geeft het dat extra beetje diepte en de ‘feel’dat je echt aan bowlen bent. Ook kwam de bundle met het gratis Penumbra Overture. Een horrorspel waar ik op het moment vast zit, en niet verder kom, maar die de Falcon zeer goed gebruikt. Je kunt objecten in de spel vast pakken, en vrij door de 3D ruimte bewegen, dus inclusief diepte. Om even een snel voorbeeld te nemen, je hebt een hamer een een ton. Je moet iets hebben en moet je dus die ton kapot slaan. Dit doe je door realistische bewegingen na te doen alsof je echt op de ton met die hamer slaat. Daarbij voel je ook het gewicht van de hamer zelf en de impact van het slaan. Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, maar voelen zegt in dit gevaal meer dan een duizend plaatjes.

Dit is een apparaat dat je moet voelen. Het voegt veel toe en samen met een 3D bri lijkt me dit geweldig. Novint zelf is ook een zeer goed bedrijf uit mijn ervaring. Customer support helpt je graag op weg en zijn zeer goed. De CEO van Novint zelf, tomnovint, is zelf ook zo geschift om op bijna elk forumpost te antwoorden op zijn forum (www.novint.com). Zelf heb ik dit nog amper meegemaakt, en dit was een van de rede dat mij overhaalde dit product te kopen. Hij geeft om zijn klanten en je krijgt echt het gevoel dat er naar je geluisterd wordt. Het bedrijf is dus zeer vriendelijk en let goed op zijn klanten. Zo hadden ze onlangs nog een wedstrijd, waarbij mensen met een muis het konden opnemen tegen iemand van het bedrijf zelf, die met een Falcon speelde. Degene die van de medewerker wonnen konden een gratis Falcon verwachten. Deze wedstrijd was om aan te moedigen dat de Falcon ook competief gebruikt kon worden. Dat brengt me op het volgende punt. De Falcon is zeer gevoelig en met de juiste skills kan dit inderdaad tijdens competities gebruikt worden. De Falcon valt in de meeste shooters geheel in te stellen, van stijfheid tot gevoeligheid en van het intensiteit van de feedback tot de ‘muur’. Deze ’muur’ kun je vergelijken met het spelen met een console controller. Op een gegeven moment kun je niet meer verder naar rechts, als je toch verder wilt draai je net als op een console-game naar rechts met een vaste snelheid. Deze snelheid en andere dingen kun je geheel naar je eigen smaak toepassen.

Om deze review niet al te lang te maken knoop ik er een eind aan. Ik raad dit product iedereen aan, het voegt veel toe aan je game-ervaring en valt bij mij zeer goed in de smaak. De support is to-notch en en er worden in de toekomst nog veel meer spellen toegevoegt die de Falcon zullen supporten. (http://home.novint.com/games/release_schedule.php). De Falcon ondersteunt al redelijk wat spellen, zoals o.a. de Source spellen:
  1. The Orange Box
  2. Left 4 Dead
  3. Prey
  4. Penumbra Overture
  5. Quake 4
  6. Doom 3
  7. Enemy Territory: Quake Wars
  8. Crysis (en soon ook Warhead)
  9. F.E.A.R
  10. Een shitload aan ondere spellen, onder andere sport games (en poolen!)
Ohja, nog vergeten te zeggen, binnenkort komen de F-Gen drivers eraan. Met deze drivers kun worden niet-ondersteunde spellen niet ondersteund. Zo zal je met deze drivers o.a. de muis helemaal kunenn vervangen, zodat je het bij elk spel kan gebruiken (en bij het browsen, of chatten...). Nadeel is wel echter, dat de force feedback naar alle waarschijnlijkheid zal ontbreken. Ze zullen natuurlijk doen wat ze kunnen, en overwegen bijvoorbeeld screenscraping.

LET OP!
Novint is een Amerikaans bedrijf. Dat wil dus zeggen, dit apparaat hoor je oorspronkelijk aan te sluiten op een 120V stopcontact. Novint zegt zelf dat een simpele plug adapter voldoende is, ik vertrouwde dit echter niet, en heb voor de zekerheid toch een 240V -> 120V transformator gekocht van 20 euro, en dit werkt perfect. Op dit moment moet je het via de eBay store kopen, kortom, hij wordt geimporteerd. Shipping kosten zijn een belachelijke $60 (waar Novint zelf ook verlies op draait, om het nog zo laag mogelijk te houden), komt nog 19% BTW op en inklarings kosten ibj de douane. De Falcon die ik kocht koste $150, maar met alle bijkomende kosten kwam het totaal neer op 220 euro. Zolang die verdomde dollar nog blijft dalen, wordt het gelukkig nog wat goedkoper :). Oh, en als het je niet bevalt, kun je het binnen 30 dagen terugsturen en zullen ze alles terugbetalen, op de verzendkosten naar Amerika na.

Als je vragen heb, stel ze gerust, ik zal proberen ze te beantwoorden, en anders kun je nog terecht op de forums op www.novint.com of kun je een mailtje sturen. Op Steam kun je me gerust PM’n of toevoegen als vriend (Acc: Moffia). En dan nu [/sales]

Voor een goedkoper prijsje kun je mij een PM sturen, of op Steam toevoegen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Shammah op 11-08-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
gereserveerd voor de baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Dat ziet eruit als een gadget die ik wil hebben!!! Ik kan alleen nergens uit je post opmaken waar ik die bundle kan bestellen... ik zie alleen retailers staan waaronder o.a. Wall*Mart (welke dacht ik niet buiten US shipped)

Image voor shop had daarnet een imagenotfound error... daardoor dat ik deze niet vond

*edit*

bah, uitverkocht

[ Voor 21% gewijzigd door roodbwoy op 11-08-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien wel leuk/interessant om wat fototjes te maken hoe en wat jij hem heb staan/gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Gaat dit apparaat werken?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de gehele lap tekst niet heb doorgelezen, maar de eerste gedachte die direct bij me opkwam was dat je in het heetst van de strijd dit apparaat alle kanten opzwaait omdat je snel wilt handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

nowell schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:00:

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de gehele lap tekst niet heb doorgelezen, maar de eerste gedachte die direct bij me opkwam was dat je in het heetst van de strijd die apparaat alle kanten opzwaait omdat je snel wilt handelen.
volgens mij is het ook nog eens vermoeiend voor je hand/arm aangezien je met je arm/hand in de lucht "zweeft"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
Hey Roy,

Thank you for apply for a Novint referral code. Your referral code, shammah,
is now active, and will provide anyone that uses it with a 20% discount off
of our Novint Falcon Pistol Grip bundle. However, please note that we have
not enabled international shipping on our site yet, and you should inform
anyone you give the code to outside the United States that this is the case.
To note, we hope to have international shipping available in the next 1-2
weeks, and I will be sending you an e-mail to inform you when it is fully
activated. However, when international customers do make a purchase, please
make sure they are aware that they will need to pay VAT/Customs fees when
they receive the product.

Additionally, international customers will need a plug adapter (Not a power
converter) in order to utilize the Falcon correctly.
roodbwoy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:54:
Dat ziet eruit als een gadget die ik wil hebben!!! Ik kan alleen nergens uit je post opmaken waar ik die bundle kan bestellen... ik zie alleen retailers staan waaronder o.a. Wall*Mart (welke dacht ik niet buiten US shipped)

Image voor shop had daarnet een imagenotfound error... daardoor dat ik deze niet vond

*edit*

bah, uitverkocht
Soon, soon :)
SaURoN schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:57:
Misschien wel leuk/interessant om wat fototjes te maken hoe en wat jij hem heb staan/gebruikt?
Ben ik mee bezig geweest, ik haal ze op moment van spreken van mijn telefoon af. Wilde eerst een video bij maken, maar dat is zo'n slechte kwaliteit, niet normaal meer :( .
nowell schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:00:

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de gehele lap tekst niet heb doorgelezen, maar de eerste gedachte die direct bij me opkwam was dat je in het heetst van de strijd dit apparaat alle kanten opzwaait omdat je snel wilt handelen.
Ergens tussen die lap tekst staat ook dat alles helemaal aanpasbaar is (tot een zeker limiet though). Zo kun je dus instellen dat hij sneller en eerder draait, waardoor je niet zover aan de randen zit en dus minder snel verschuift. En ja, helaas verschuift hij soms, als je wild bezig bent en alles op max hebt zitten, maar dat is niet al teveel. Bovendien, de Falcon zelf weegt ongeveer 2kg, hij is zwaarder dan je zou denken. Ook zitten er kleine rondjes (van rubber?) onder, tegen het schuiven. Maar opzicht valt het dus wel mee.
roodbwoy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:02:
[...]

volgens mij is het ook nog eens vermoeiend voor je hand/arm aangezien je met je arm/hand in de lucht "zweeft"
Volgens meeste mensen niet, maar er wordt wel geadviseerd, zoals ik ook al doe, om het apparaat te gebruiken i combinatie met een stoel met (instelbare) armleuningen. Zo rust je je arm op de leuning terwijl je speelt. Hierdoor kun je redelijke lange sessies doe, zonder ergens last van te krijgen. Iig, ik heb nergens last van. En bovendien, soms een beetje strekken en/of andere oefeningen doen kan zowiezo geen kwaad, en pauze is ook niet verkeerd. To be seen soon in my pictures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat voor specs heeft de powersupply? Lijkt mij dat het een simpele AC/DC converter is (altijd even opletten op de polariteit) of heeft dat ding meerdere lijnen met verschillende voltages?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Was dit een tijd geleden niet bekend onder de naam Haptic-X ofzo? veel filmpjes van gekeken, lijkt me erg vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
AgoNitE schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:30:
Was dit een tijd geleden niet bekend onder de naam Haptic-X ofzo? veel filmpjes van gekeken, lijkt me erg vet :)
HapticX zijn de drivers voor Half Life 2 dacht ik ;)
CapTVK schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:13:
Wat voor specs heeft de powersupply? Lijkt mij dat het een simpele AC/DC converter is (altijd even opletten op de polariteit) of heeft dat ding meerdere lijnen met verschillende voltages?
Toy Transformer
Input: 100-127V AC
50-60Hz 750mA
Output: 30V DC 1000mA
http://www.allekabels.nl/...30V---110V,-100-Watt.html
Deze werkt bij mij goed, geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:14

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Er zit gewoon een mooie switched supply bij volgens hun site, net zoiets als wat je bij een laptop hebt (100-240V), klopt dat niet?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
Switched supply, waar heb je het over? En ik heb geen laptop :D
Het enige qua supply dat er bij zat was die ene supply met input 120V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zou je alles mbt de referal code weg willen halen? Referral links/codes zijn niet de bedoeling op GoT: Het algemeen beleid #verbodenspam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
Hmm, met die code werd alleen de prijs wat zachter gemaakt, maakt het allemaal wat betaalbaarder aangezien je ook met andere kosten zit. Ik heb hem in ieder geval al weggesnipt. ;(

[ Voor 69% gewijzigd door Shammah op 11-08-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Shammah schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:37:
Switched supply, waar heb je het over? En ik heb geen laptop :D
Het enige qua supply dat er bij zat was die ene supply met input 120V.
Hierover. Onderstaande suggereert een standaardsupply, wat bij het meeste speelgoed zit. Heb je geen fotootje van het label van de supply die bij de jouwe zat?
Power 30 watts, 100V-240V,50Hz-60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
Hmmm, dat had ik zelf niet gevonden. In de handleiding staat namelijk alleen maar 120V, en op andere plekke ook. Ik heb voor de zekerheid toch maar een omzetter genomen, en hij werkt gewoon perfect.

http://yourmommaloves.me/falconpics/power.jpg
Beetje groot plaatje, maar heb hier ff kant en klaar super slecht fotootje gemaakt

[ Voor 33% gewijzigd door Shammah op 11-08-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Lol@60 euro shipping. Dat is echt onzin, kunnen ze echt wel goedkoper. Leuke marketing :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Grappig apparaat, maar voor competitive gaming ben ik toch erg kritisch. Zou het wel graag eens proberen, maar no way dat ik het voor 60 euro laat shippen :D
Lijkt me qua besturing iig revolutionairder dan de wii en zoals je aangeeft moet dit geweldig zijn in combinatie met een VR bril :Y (als die nou eens fatsoenlijk ondersteund werden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Shammah schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:59:
Hmmm, dat had ik zelf niet gevonden. In de handleiding staat namelijk alleen maar 120V, en op andere plekke ook. Ik heb voor de zekerheid toch maar een omzetter genomen, en hij werkt gewoon perfect.

http://yourmommaloves.me/falconpics/power.jpg
Beetje groot plaatje, maar heb hier ff kant en klaar super slecht fotootje gemaakt
Beetje een hobbybobtoko als ze met zo'n beroerd supply'tje aanzetten. Deze heeft inderdaad nog een transformator nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:01

BaT

Ik zit ook over deze controller na te denken... Ik vind het alleen jammer dat Call of Duty 4 niet ondersteund wordt, maar die F gen drivers kan dit dus wel weer fixxen.

Valt met deze controller ook goed online te spelen ? Ik had ergens in een review gelezen dat je bepaalde (noodzakelijke) snelle draaibewegingen wel kon vergeten in fps games, maar dat het voor singleplayer en coop games heerlijk was; is dit echt zo, of kan je wel degelijk supersnel mikken en draaien (na wat oefenen uiteraard) ?
Want als ik deze controller zou kopen is het voornamelijk voor online gaming : BF2,L4D,CS:S & TF2.

Wel prut trouwens dat ze niet eens een goede voeding voor buiten de VS leveren.

Trouwens : die doune kosten enzo, die betaal je bij levering ? meteen contant ? Heb nog niet echt ervaringen met direct importeren uit het buitenland, vandaar.

[ Voor 25% gewijzigd door BaT op 30-08-2009 14:48 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Zo ik heb hem toch ook maar besteld, de black bundel met 20% korting :P Ergens had je toch nog subtiel je referral code staan Shammah, dus om jou een plezier te doen heb ik die zelfs gebruikt :*)

Ik heb nog even lopen zoeken op internet omtrent de adapter; en ik kwam het volgende tegen op hun eigen fora :

"i got my Falcon today, imported it from the US (to Germany) and totally forgot about the different power voltage and connector.
The Power Supply for the Falcon says "100V - 127V", Voltage in Germany is 230V.
Can i use a simple adaptor that only replaces the connector or do i need a 230V->110V voltage converter?
"

Options: Reply To This Message•Quote This Message
Re: Power Supply Posted by: tomnovint (IP Logged)
Date: January 29, 2009 03:15PM

"you can use a plug adaptor. even though the label doesn't show 240v, it is (i.e. for our European supplies, we simply use a different label on the same power supply). You do not need a voltage converter. I've traveled in many countries and never have had a problem plugging directly into the wall. thx, tomnovint"

Later zegt ie ook nog:

"warranty is still in order if you use it on 230v. I've traveled through europe with no problems (ignore the sticker). thx, tomnovint"

Idd een CEO die zeer betrokken is op het forum, en alles probeert te beantwoorden _/-\o_

Maar je hebt dus helemaal geen transformator van 20 euro nodig.... een cheap ass US>EU plug is genoeg!

[ Voor 9% gewijzigd door BaT op 31-08-2009 19:00 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
BaT schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:59:
Zo ik heb hem toch ook maar besteld, de black bundel met 20% korting :P Ergens had je toch nog subtiel je referral code staan Shammah, dus om jou een plezier te doen heb ik die zelfs gebruikt :*)

Ik heb nog even lopen zoeken op internet omtrent de adapter; en ik kwam het volgende tegen op hun eigen fora :

"i got my Falcon today, imported it from the US (to Germany) and totally forgot about the different power voltage and connector.
The Power Supply for the Falcon says "100V - 127V", Voltage in Germany is 230V.
Can i use a simple adaptor that only replaces the connector or do i need a 230V->110V voltage converter?
"

Options: Reply To This Message•Quote This Message
Re: Power Supply Posted by: tomnovint (IP Logged)
Date: January 29, 2009 03:15PM

"you can use a plug adaptor. even though the label doesn't show 240v, it is (i.e. for our European supplies, we simply use a different label on the same power supply). You do not need a voltage converter. I've traveled in many countries and never have had a problem plugging directly into the wall. thx, tomnovint"

Later zegt ie ook nog:

"warranty is still in order if you use it on 230v. I've traveled through europe with no problems (ignore the sticker). thx, tomnovint"

Idd een CEO die zeer betrokken is op het forum, en alles probeert te beantwoorden _/-\o_

Maar je hebt dus helemaal geen transformator van 20 euro nodig.... een cheap ass US>EU plug is genoeg!
Ach, ik nam lever het zekere voor het onzekere. En die snelle bewegingen, die gaat eigenlijk nog wel redelijk hoor, je kunt namelijk de 'turn' sensitivity flink omhoog gooien om zo maar even te zeggen. En die CEO is echt dol ja, probeert alles te beantwoordem, hehe.

En bedankt dat je mijn ref nog even gebruikte, vond het al raar dat ik opeens 1 falcon had verkocht :)
En ja, ik wacht ook op de F-Gen drivers, recoil zal wel matig zijn, maar nu hoef ik op zijn minst niet te switchen naar de muis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

He Shammah, hoe zit dat met die douane kosten? Hoeveel is dat ongeveer en hoe moet je die betalen?

Ik heb gehoord dat de hele reis zo'n 4 weken duurt.... duurt het echt zo lang ? Die van mij wordt volgens Novint support de 9de op transport gedaan, ik kan niet w88 :p

edit: Je moet trouwens de start post ff aanpassen: dat van die adapter dus wijzigen, dat je tegenwoordig direct van de website kan bestellen voor internationale bestellingen (zonder ebay dus) en HW support voor Battlefield2 en Counter Strike : Source in je lijstje opnemen : P

Over die F gen drivers: je krijgt f gen bronze/silver/gold.
F gen bronze : alleen muismovement ( geen force feedback/ recoil ), dit werkt standaard in elk spel dan
F gen silver : muismovement en simpele forcefeedback ( alleen recoil )
F gen gold : muismovent en heel veel forcefeed back opties ( bijna gelijk aan huidige games)

Het is interessant om te vermelden dat Call of Duty 4 de eerste f gen titel wordt, gold welteverstaan!

[ Voor 56% gewijzigd door BaT op 05-09-2009 20:35 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
BaT schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:29:
He Shammah, hoe zit dat met die douane kosten? Hoeveel is dat ongeveer en hoe moet je die betalen?

Ik heb gehoord dat de hele reis zo'n 4 weken duurt.... duurt het echt zo lang ? Die van mij wordt volgens Novint support de 9de op transport gedaan, ik kan niet w88 :p

edit: Je moet trouwens de start post ff aanpassen: dat van die adapter dus wijzigen, dat je tegenwoordig direct van de website kan bestellen voor internationale bestellingen (zonder ebay dus) en HW support voor Battlefield2 en Counter Strike : Source in je lijstje opnemen : P

Over die F gen drivers: je krijgt f gen bronze/silver/gold.
F gen bronze : alleen muismovement ( geen force feedback/ recoil ), dit werkt standaard in elk spel dan
F gen silver : muismovement en simpele forcefeedback ( alleen recoil )
F gen gold : muismovent en heel veel forcefeed back opties ( bijna gelijk aan huidige games)

Het is interessant om te vermelden dat Call of Duty 4 de eerste f gen titel wordt, gold welteverstaan!
Bij mij duurde de reis ongeveer 3 weken. Binnen 3 dagen was hij in nederland en een maand zat hij te rotten in de douane, schandalig gewoon. De inklarings kosten + btw waren bij mij 42 euro, die heb ik elektronisch overgemaakt. Ik kreeg deze week dat bedrag echter teruggestort, met het bericht dat het dubbel gestort was, terwijl dat volgens mij niet het geval is. :P

Iik zal de topic later even aanpassen :)

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Mooi dat er een topic over gestart is. Ik ben in het bezit van de Novint Falcon Limited Edition met pistol grip. Zelf geïmporteerd en met voedingsconverter voor gebruik met de amerikaanse stekker. Werkt echt indrukwekkend, maar speel tegenwoordig via de Xbox360 i.p.v. de pc en heb het daarom weinig gebruikt en ga het daarom verkopen.

Zal het binnenkort op marktplaats zetten en daarna eventueel in vraag en aanbod hier op tweakers. PM maar bij interesse/vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankNLD op 12-09-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Zo; na een hoop gezeur met TNT heb ik hem dan ook eindelijk binnen :*) Zal binnenkort wel ff een review schrijven!

Edit: tegenwoordig wordt de Falcon met een andere voeding geleverd; met 3-opzet stekkers; waarvan ook een voor europese stopcontacten! Dus daar hoef je al iig niet meer over na te denken.

[ Voor 46% gewijzigd door BaT op 29-09-2009 13:34 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
Heh, dat is mooi, want TNT kan idd vaak erg vervelend zijn.
En fijn dat je dat even vertelt, heb namelijk niets gehoord over een wisseling van voedingen!

Ook leuk om uit te proberen, de C++ HDAL API, kun je zelf ook wat klieren en programeren voor de Falcon. Zo heb ik een vriend iets gestuurd wat dat elke force per seconde veranderd in rand(), erg leuk, weet niet wat hem overkomt :D

• fKING_A
  • Laatst online: 06-02-2024
Gister ook m'n Falcon binnengekregen (precies 4 weken nadat ik hem had besteld).

Bij die van mij zit ook een voedingadapter met verwisselbare opzet-stekkers, alleen lijkt deze het niet te doen.
In het Falcon N VeNT testprogramma krijg ik geen groene lampjes als ik de armen helemaal uittrek.
Ik krijg ook geen meetwaarde als ik met m'n multimeter de spanning van de voedingsapter probeer te meten.

Ik heb ondertussen een mail naar customersupport gestuurd, hopelijk kunnen ze helpen.

Mocht er iemand in Noord Holland zijn met een Falcon die zijn voeding (of een voeding 30V 1000mA) een avond wil uitlenen (ik zal borg betalen) zodat ik kan testen of dat daadwerkelijk het probleem is hoor ik dat graag. Of als ik m'n Falcon mee kan nemen naar iemand met een werkende voeding hoor ik dat ook graag :) .

Edit 08-10-2009: De Falcon even getest met een 20V laptop voeding en hij werkt.
Via Novint customersupport is ondertussen een nieuwe voeding onderweg vanuit de USA
Edit 15-10-2009: Nieuwe voeding ontvangen :)

[ Voor 19% gewijzigd door fKING_A op 16-10-2009 10:48 ]

• BaT

BaT

Ai; das jammer als je voeding het niet doet... helaas woon ik in Overijssel, niet in de buurt dus... anders kon je hem hier wel ff testen. Customer support van Novint is gelukkig SUPER!, dus dat komt wel goed.

Eerste korte impressie na een aantal uurtjes spelen : voelt al bijna vertrouwd aan, veel makkelijker dan gedacht. De recoils zijn heel vet, maar moeten voor ECHT competieve online gameplay tot een minimum worden beperkt. Voor een game als Left4Dead echter, kunnen ze wel allemaal aan blijven; aangezien het meer om teamwork gaat dan om head shots maken.

Dit is precies wat ik wou; na de Wii aangeschaft te hebben (die ik zelfs nu overweeg te verkopen). Wii-like aiming controls, voor op de pc bij first person shooters. En dat doet de Novint Falcon precies, dat en ook nog eens Force Feedback (geen flauwe rumble, maar het echte werk).

Zo 'voel' je oa. bij L4D bij het reloaden van je shotgun; de shells 'gepumped' worden in de loop. Zeer indrukwekkend, echter moet je dit zelf ervaren; de filmpjes van de Falcon die er zijn op internet; kunnen dit gevoel logischerwijs niet overbrengen. De Falcon brengt zo een hele nieuwe dimensie naar games als L4D.

Digitaal zombies afknallen is iig voor mij nog nooit zo leuk geweest O+

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fKING_A
  • Laatst online: 06-02-2024
BaT schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:01:
Ai; das jammer als je voeding het niet doet... helaas woon ik in Overijssel, niet in de buurt dus... anders kon je hem hier wel ff testen.
Ik hou het ff in gedachten, ik zit voor m'n werk nog wel eens in overijssel, maar ik wacht eerst even het customer support af.
Ik baal wel flink, eerst 4 weken wachten voordat ik de Falcon binnen had en nu weer de onzerheid wanneer ik hem kan gebruiken (en ik kan hem zaterdag niet showen aan m'n vriendjes tijdens onze LAN-party).
BaT schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:31:
Zo; na een hoop gezeur met TNT heb ik hem dan ook eindelijk binnen :*).
Is dit toevallig het verhaal "OMG WTF BBQ!!1" van BartROCK op het Novint message board?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
't ziet er allemaal leuk en aardig uit maar in online games zal je keihard geowned worden :p

al vind ik het concept wel tof en hoop dat hier meer research naar gedaan gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

fKING_A schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:40:

[...]

Is dit toevallig het verhaal "OMG WTF BBQ!!1" van BartROCK op het Novint message board?
Scherp! (Dat is een ja)

Echt een verschrikkelijke blunder van TNT; na 4 weken w88, te horen krijgen dat je pakketje teruggestuurd gaat worden naar de afzender; zodat je het hele circus weer opnieuw mag gaan beleven :'(
Dat allemaal om een inklarings document wat ze 'kwijt' zijn geraakt; die ik notabene al in me handen had gehad (en vervolgens gewoon in de prullenbak zou hebben gegooid) en had betaald!

Tip voor iedereen : als je iets uit het buitenland laat bezorgen : ALTIJD PARTICULIER LATEN VERZENDEN.
Doe je het per reguliere post : het zal altijd worden overgenomen door de TNT-DOUANE afdeling; die zwaar onderbemand is; en ook nog eens slordig werkt. Ook moet je zelf handmatig een mailtje sturen naar de TNT inklarings 'helpdesk'; anders weet je nog niet wanneer ze het pakketje gaan bezorgen.

Ontopic:
Abbadon321 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:18:
't ziet er allemaal leuk en aardig uit maar in online games zal je keihard geowned worden :p

al vind ik het concept wel tof en hoop dat hier meer research naar gedaan gaat worden :)
Dat keihard online geowned gaan worden valt reuze mee (en ik speel nog maar een dag met de Falcon).
Het is niet alsof je met een joystick loopt te spelen ofzo. Zo kan ik bv na 3 jaar nog niet goed aimen in shooters op m'n xbox (halo/gow). De Falcon speelt veel meer als een muis.

Als je de recoils echt helemaal uit zou zetten (wat kan; sterker nog : het valt ALLEMAAL te tweaken; echt teveel opties; dus voor ieder wat wils); ben je helemaal niet zo heel erg in het nadeel.

Kijk; bij een game type van Unreal Tournament met 1-shot-1-kill en zero gravity; en iederen springt/vliegt/stuiterd door de hele map; zou ik me voor kunnen stellen, dat je nooit zo goed als met de muis wordt (wat niet inhoud dat je onderaan in de server zou staan: integendeel; je zal na wat oefening echt wel mee kunnen komen met de Falcon).

Bij andere games; zoals CoD4/CS:S/L4D etc; vlieg je niet overal heen en is het ook meer 'tactiek' die bepaald hoe lang je leeft.

Met de Falcon kan je perfect hoeken om strafen (aan de 'rand' (die zelf dus te tweaken valt per game) van je bewegings veld gedraagd de Falcon zich als een analoge joystick (zoals die van een xbox controller)).
In het 'midden van je beweging veld' gedraagd de Falcon zich als een 'gewone' muis. De grootte van dit veld valt werderom te tweaken; maar ook de sensitivity etc.
In het begin voelt het misschien weird aan (je mikt nu op een verticale plane ipv op een horizontale), maar daar wen je redelijk snel aan (veel sneller dan aan een console thumbstick imho). In praktijk komt het er op neer dat je in je gezichtsveld gewoon de precisie (en snelheid!) van een muis hebt.
Bij draaien moet je vooral wennen aan het 'niet oppakken van je muis', maar snel naar de rand bewegen (wat misschien nog wel sneller is dan je muis oppakken). Deze draai-modus heeft een APART in te stellen sensitivity; die na gewenning dus op MAX kan worden ingesteld, hier door kan je dus wel supersnel ronddraaien!

Dan nog het volgende: je moet idd spelen vanuit een stoel met armleuning, zodat je je elleboog kan laten rusten: het is dan niet vermoeiender dan met een muis spelen. (net zoals met de Wii (bv Red Steel/Wii Sports Tennis/etc): je kan zo debiel doen als in hun reclames, of gewoon liggend vanaf de bank en vanuit de losse pols de kunstjes doen..)

Iedereen die zegt dat je geowned wordt als je met de Falcon speelt; je weet echt niet waar je het over hebt (het zijn ook altijd de mensen die het ding nog nooit IRL hebben gezien/aangeraakt, wat niet zo heel raar is; aangezien het ding niet bij elke Intertoys om de hoek ligt).

Ik zeg dus niet dat je met een Falcon na wat oefening zo ff Fatl1ty gaat inmaken.... dat doe je met je muis (na jarenlange ervaring?) nu ook al niet.... Maar het is zeker niet zo, dat je ineens noob bent, WANT je speelt met een Falcon. Na wat oefening/gewenning, tweaken van je sensitivity en force feedback settings kan je ZEKER wel op je huidige muis-niveau mee komen in online shooters.

[ Voor 61% gewijzigd door BaT op 01-10-2009 16:54 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skidos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05-2024
Kijkt iemand nog naar zijn Falcon hier? Bioshock Infiniti is best cool op de Falcon maar het script moet geupdate worden door John T. van tecassault.com. Ik wacht erop.
Pagina: 1