CD meerdere malen copieeren in 1 handeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPHA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 21:04
Hay Tweakers,

Hier op het werk sturen wij na afronding van de werkzaamheden de gemaakte documenten (in pdf formaat) naar de klant, en naar de andere betrokkenen van het betreffende werk zodat iedere partij over de zelfde definieve gegevens beschikt.

Hiervoor gebruiken wij nog altijd de CD (of in sommige gevallen DVD) dit omdat deze bijna niet te wissen valt, en gemakkelijk in te versturen is. (nog nooit een schijf bij de TNT gebroken... afkloppen!)

Omdat het branden van de CD/DVD's (meestal 6 á 10 stuks per project) redelijk wat tijd in beslag neemt vroeg ik mij af of we ook een systeempje kunnen maken met daarin een aantal branders. Dus 1 opdracht geven en 6 cd/dvd branders aansturen. (werk nu meestal met 2 systemen, dus 2 brander, dus 6 handelingen)
Omdat wij de bovenkant van de schijven voorzien van een lightscribe label ben ik nieuwschierig of dit ook gaat werken, maar dit is geen must.

Zelf heb ik het internet rond gezocht maar kom uit op een stand-alone systeem en ik zat zelf meer in de richting van zelfbouw te denken.

Ik zelf heb hier praktisch geen ervaring mee maar als trouwe bezoeker van tweakers.net en thuis-hobbyist dacht ik natuurlijk direct aan dit forum.

Alvast bedankt en hopelijk kunnen we een oplossing verzinnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 branders pakken en vervolnegs aansturen met imgburn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
We hebben hier zoiets staan.
Origineel in de bovenste, kopietjes worden in de onderliggende branders gemaakt.
Stand alone, geen verder connectie met een PC nodig.

*edit: de versie in de link kan dus zowel op USB als standalone werken.

[ Voor 13% gewijzigd door mhoogendam op 11-08-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Je hebt ook van die towers die je wel gewoon op een pc kan aansluiten *nu even geen bron, maar die heb ik eerder gehad op een project van het werk*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPHA
Is het ook mogelijk om een simpele computer te pakken, er een paar branders in te de plaatsen? 1 opdracht geven en 6 branders branden exact hetzelfde op de schijfjes?

Aangezien wij "op zolder" nog een lading gebruikte computers hebben staan, al dan niet voorzien van branders leek het mij goedkoper om even wat samen te stellen en een los systeempje te bouwen.

Zou dit ook mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

wij hebben een apparaat daar gooi je een spindel cd's in, via nero of ander programma sellecteer je het aantal copietjes en de cd's worden automatisch in het laatje gedaan en na branden eruit gehaald en de nieuwe geplaatst, kan tot ongeveer 25 cd's branden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Is mogelijk maar dan moet je wel 6 keer het brandprogramma opstarten.

Althans, ik ken geen brandprogramma die 6 branders tegelijk kan aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

DaMarcus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:36:
Is mogelijk maar dan moet je wel 6 keer het brandprogramma opstarten.

Althans, ik ken geen brandprogramma die 6 branders tegelijk kan aanspreken.
klopt niet helemaa, ik geef in nero gewoon op hoeveel copieetjes ik wil en dan zeg ik 6, na elke gebrande cd pakt hij automatisch en nieuwe cd en brand de volgende, de oude spuugt hij eruit.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En dat wil de TS dus niet. Die wil 6 CD's / DVD's met 6 branders tegelijk branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06

Lulukai

God's gift to women

ImgBurn werkt zeker met 2 branders, met meer dan 2 heb ik nog geen ervaring.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPHA
Het hoeft niet perse dat ze tegelijk worden gebrand, immers brand ik ze nu ook stuk voor stuk appart.
Dus kort samengevat: ik pak een verouderd systeem plaats hier een aantal branders in, pak nero erbij, geef een aantal brand opdrachten en hij pakt automatisch de tweede brander nadat de eerste brander klaar is, enzovoort?

Begrijp ik dit dan goed? Dit is indd wel het principe wat ik voor ogen had.

En hoe zit dit dan met slave en master? 1 master (welke aan moederbord wordt gekoppeld) en de overige branders slave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Afbeeldingslocatie: http://cynthia.ownit.nu/ImgBurn/guide_functions/queue03.png

Dit doet wat je zoekt

Afbeeldingslocatie: http://cynthia.ownit.nu/ImgBurn/guide_functions/queue04.png
This function allows you to share selected images amongst drives.
Assume that you have two writers installed. By selecting all entries in the queue and then pressing this button, every two will go to the first writer and the rest to the second writer. You can then load media in both writers and when the first writer is done, the second writer will then carry on.

Hoewel een beetje verder staat dat het toch niet werkt:
The queue system will allow you to put several CUE files and images in a burning queue and then burn these in a row after each other. For the individual CUE files/images you can specify how many copies to burn, which burner to use, write speed and if you want to delete the file/image after the burning is done. It's not possible to write to several burners at the same time.

[ Voor 30% gewijzigd door Lulukai op 12-08-2009 09:26 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Misschien kan je beter op zoek naar cd-robots.
b.v. http://www.primera.com/bravoII_disc_publisher.html

Wij werken verschillende van die dingen, werken prima en belangrijker nog: betrouwbaar.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Om nog eens terug te komen op mijn vorige post: met ImgBurn kan je 6 drives aansturen, maar niet tegelijk. Je zet dus 6 images in de wacht, vult je 6 drives met dvds en dan gaat hij ze één per één branden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

diskjuggler kan misschien wat de TS wil

of misschien burnaware, de professionele editie heeft ook multiple burner support. Nu weet ik alleen niet of het voor 2 of meer geldt.

en anders is het misschien een idee om via een batch file een image naar verschillende cd-drives laat branden. Het enige wat je dan moet doen is een image maken (en eventueel op een ramdisk zetten), de cd drives te vullen met cd's of dvd's en de batch executable uitvoeren. Het kost je dan wel even moeite om het juiste commando te geven om één image op verschillende drives te branden.

edit: pak dan wel SATA branders.

[ Voor 96% gewijzigd door M2M op 12-08-2009 09:44 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik weet bijna zeker dat je met Nero ook meerdere branders (tegelijkertijd) kan aansturen.

Hou er echter wel rekening mee dat je voor bijvoorbeeld 6x cd branden op 20x snelheid toch een aardige pc moet hebben om het bij te houden.

edit: eerste linkje op Google:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wj7mJkqV9NFRKn6XrM2W3sHy/full.jpg

http://my.nero.com/index....mykx0WGxBH2c934U9cZBq27#0

[ Voor 35% gewijzigd door SysRq op 12-08-2009 09:58 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Als je 8gb RAM hebt en je image volledig laat cachen, wat is dan je bottleneck?

.

Pagina: 1