Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ISO] CD niet bootable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb perongeluk windows XP van mn pc av geknikkerd met een swap programmatje (herriner me niet meer welke), en wil nu graag weer XP er op instaleren, maar het lukt niet! Ik heb de cd-drive op first boot staan, maar elke keer komt er weer:
"Non-system disk or disk error
Replace and press any key when ready"

Te voorschijn, en dan doet ie niks meer. Ik heb ookal met mn 6 diskettes geprobeerd om in de installatie terecht te komen, maar als er staat dat ik de Windows XP Profesional Service Pack 2 er in moet doen, en op enter moet drukken, dan doe ik dat, en dan blijft het scherm blauw voor een minuutje, en daarna staat er weer dat ik die cd er in moet doen. En ik heb de goede cd er in. Win XP Pro sp2...

Iemand die weet hoe dit op te lossen is? ik heb al verschillende dingen geprobeerd die ik gevonden heb op dit forum en anderen, maar weet echt niet meer waar ik verder nog kan zoeken.

mvg, fritszol d:)b

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is de cd bootable? Steek 'm eens in een andere pc.

Bij sommige BIOS'en moet je een specifieke optische drive selecteren als 'eerste' optische drive.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 07:40
al een ander cdtje geprobeerd? boot je pc bijvoorbeeld wel van een live cd?
misschien heb je meerdere opticals, probeer de verschillende is...

Verwijderd

Topicstarter
De CD is bootbale volgens mij. Zo had ik hem wel gebrand in ieder geval.. Als ik hem in deze PC stop (waarmee ik nu hier schrijf) dan zie ik geen data er in..

Hoe moet ik het ISO bestandje dan branden? ik heb Nero 6
Kies CD-ROM (boot)
(x) image file C:/blabla/WinXPNLProSP2.iso
Floppy emulation 1.44MB
etc.

Is dat niet goed dan?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Je hebt hem fout gebrand. :P

Bij het branden van een .ISO file moet je "burn image..." selecteren, dan wijzen naar de .ISO file. De boot-informatie zit er dan al in.

Zoals jij het gedaan hebt is de .ISO als bestand naar een CD te schrijven, en de optie selecteren de CD bootable te maken. Deze optie is alleen bedoeld voor als je zelf een bootable CD in elkaar wil flansen, met bijv. een linux of dos bootable floppy image.

Overnieuw branden dus.

Of gewoon even de originele CD pakken die je vast wel hebt....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ahaa!! bedankt :p haha

Ik heb deze pc tweedehands gekocht via-via. Windows zat er al op en dacht er niet aan om naar de cd te vragen. dus die heb ik ook niet..

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 16:02 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.
Dit heeft niks met Windows te maken dus, maar met het (niet) lezen van de gebruikershandleiding van je brandprog.

>> CSA

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nu komt de installatie niet eens tot de installatie.. Hij gaat eerst formatteren, en gaat allemaal goed. Daarna gaat ie bestanden kopieren, maar hij gaat maar tot de 57% en kopiert dan ks.sys en doet daarna niks meer.. heb het 2 keer geprobeerd en 2 keer een half uur gewacht.. Iemand die weet wat het kan zijn?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Check de harde schijf en het RAM eens.

De fabrikant van de harde schijf heeft vast wel een tooltje op de website. Voor het geheugen kan ik Memtest86+ aanraden.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
op een andere pc met deze harde schijf gaat ie wel verder maar kopiert ie 5 bestanden niet.. Nu ben ik iig bij de installatie
Pagina: 1