Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerkverbinding na aanloggen XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag: Wanneer men bij ons aanlogt op het domein wordt er pas na het aanmelden netwerkverbinding gemaakt waardoor de computer oa. het inlogscript mist.n Wat ik oa. al heb geprobeerd is:
-Policy die wacht totdat er een netwerkverbinding actief is
-Computer uit en weer in domein gezet

Computers draaien op XP en Domain Controller is W2000 Server

Je moet het zien als een draadloze netwerkverbinding die pas verbinding maakt wanneer de gebruiker aangemeld is. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ? B.V.D.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

offtopic:
Het is INLOGGEN of AANMELDEN

Verder: kun je eens kijken of de netwerkverbinding echt pas actief is ná het inloggen? Kijk bijv naar de logs van je dhcp server...of doe een ping -t tijdens het opstarten.
Het zou bijv kunnen dat je een userpolicy hebt i.p.v. een computerpolicy...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reaktie. In het event log v/d betreffende pc krijg ik dhcp foutmeldingen. Maw, omdat er nog geen ip adres is tijdens het aanmelden. Ook kan ik de computer tijdens het aanmelden niet pingen.
De computers heb ik in een AD groep gezet met de betreffende policy. Maar ja, ik denk omdat tijdens het aanmelden er nog geen ip adres/domein is deze dus niet opgestart wordt (alsmede het script).

• Mike2k

Mike2k

* Mike2k zet zijn supersnuit op en ruikt....nee, helaas geen foutmelding te ruiken....

Oftwel....dump hier even je foutmeldingen...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:40

Duinkonijn

Huh?

probeer eens cached credentials uitzetten, dan moet hij een connectie hebben voordat hij inlogd

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Voor wifi actief te hebben voor het aanmelden moet je de Wireless Zero Configuration service gebruiken. Dus je mag niet de tool van de fabrikant gebruiken.
Tenzij je in die tool ergens kan aanvinken dat de wifi verbinding al actief moet zijn VOOR het aanmelden.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 15:34 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
het uitzetten van cached credentials maakt ook geen verschil.

De foutmeldingen die ik in de event manager krijg zijn:
1054 - Userenv
1003 - Dhcp
5719 - Netlogon

Maar die hebben allen te maken met het feit dat er bij het aanmelden nog geen netwerkverbinding is.

• Mike2k

Mike2k

Heb je toevallig meerdere netwerkverbindingen op de computer? je kan namelijk een default verbinding instellen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee er is maar 1 netwerkverbinding op de computer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je niet de spullen in huis hebt om een Wireless Logon te laten doen kun je voor de Wireless laptops overwegen de Policy optie 'always wait for network at logon' aan te zetten.

Kun je zowel lokaal instellen voor die paar machines als afdwingen per Domain-based GPO (al zal dat een kip/ei verhaal zijn).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1