Biostar TA780G M2+ HP + LCD = geen signaal

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:42
Voor mijn HTPC heb ik een Biostar TA780G M2+ HP moederbord gekocht vanwege de AMD 780G chipset. Echter als ik de videodrivers installeer en hij reboot (wat noodzakelijk is na de installatie) dan krijg ik vanaf dat het windows aanmeld-scherm zou moeten verschijnen zwart beeld. Mijn tv geeft dan aan dat hij geen sinaal krijgt. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd maar helaas zonder succes. Voor de volledigheid: als ik geen drivers installeer dan krijg ik wel gewoon beeld echter is dit 800 bij 600 pixels.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hang er eens een monitor aan die hoge resoluties aankan. Waarschijnlijk is de resolutie te hoog en kan de TV het niet aan.

Kun je opstarten in VGA-modus? Druk op F8 vlak voor het booten van Windows.

Wat zijn de verdere specs? Welke Windows?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:42
Mijn tv kan resoluties aan tot 1920 bij 1080, dus dat zal het probleem niet zijn, als ik mijn monitor aansluit krijg ik wel beeld en die kan max 1440 bij 900 aan.

De verdere specs zijn 2*512 ram, AM2 3800+ X2 en een Theatron DD Live geluidskaart. Ik draai vista ultimate.

In veilige modus opstarten werkt ook niet.

Het enige wat ik nog kan proberen is om de HTPC op mijn reciever aan te sluiten (via HDMI) en de scaler uit de receiver te gebruiken. Echter dit heb ik nog nooit gedaan en het zou ook zonder deze stap moeten werken...

www.tweakers.net/gallery/107938/sys