Toon posts:

Computer start niet meer op na verkeerd aansluiten SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou het volgende is gebeurt:

Heb een 850watt voeding gekocht speciaal voor SLI

dus 2de kaart er bij ingedrukt (8800gtx) en daarna heb ik stroom verkeerd aangesloten er moeten 2x 6pins stroom in maar ik heb het volgende gedaan:

1ste stroom kabel er goed in gedrukt daarna de 2de kabel van de 6 pinnen er 4 ingedrukt dus 2pinnetjes kwamen er naast te zitten.

Daarna computer gestart en viel bij logo Vista uit.
Nu kan de computer wel aan maar maakt hij een hele harde PIEP die lang door gaat.

Denk zelf dat moederbord of videokaarten kapot is of er is een condensator op moederbord of videokaart geknapt dan zou ik die er zo weer aan kunnen solderen. Als ik straks weer thuis ben ga ik dat nog even checken.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Ander voeding er aangedaan zelfde resultaat
- Videokaart gewisseld in pci slot ook met 1 kaart er in.

Asus striker extreme
Q6600 2.4ghz
4gig ram 800mhz
8800gtx (x2 sli)

Wat kan ik nu doen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu geen beeld meer voor de duidelijkheid

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
hoe bedoel je 4 van de 6 pinnen, er zijn 2 soorten pci-e voedingskabels, een met 6 pins en een met 8 pins, in bepaalde uitvoeringen zitten er bij de 6 pins 2 losse bij om er of een 6 pins van te maken en met die 2 erbij een 8 pins.

en dan, mocht je nu 6 pins ipv de 8 pins erin gedaan hebben, dan zal hij hoogsytens niet booten, maar iets opblazen zal echt niet gebeuren, de kaart krijgt dan simpelweg niet genoeg stroom en functioneert niet naar behoren.

maak anders even een foto van de situatie, kunne we ons er een beeld bij vormen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

heb je die stekker erin geduwd? want na mijn weten past een 6 pin niet in een 8 pin , dan moet je toch aardig drukken

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:03:
heb je die stekker erin geduwd? want na mijn weten past een 6 pin niet in een 8 pin , dan moet je toch aardig drukken
6 pin past wel in een acht pin, maar op slechts één manier.

Daarom was bij de 2900XT ook Overclock alleen beschikbaar met 6+8 en draaide je op default met 6+6

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

bij de 9800gx2 toch niet, als ik de 6 pin erin wil krijgen dan moet ik toch aardig wurgen

de kaart heeft gewoon 8 pin nodig, die 2900 schijnbaar niet, anders deed die het met een 6 pin ook niet

waarschijnlijk is die 8 pin alleen voor als je de kaart wil overcloken , dat is wat anders ,

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 17:29 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 13:49
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:28:
bij de 9800gx2 toch niet, als ik de 6 pin erin wil krijgen dan moet ik toch aardig wurgen

de kaart heeft gewoon 8 pin nodig, die 2900 schijnbaar niet, anders deed die het met een 6 pin ook niet

waarschijnlijk is die 8 pin alleen voor als je de kaart wil overcloken , dat is wat anders ,
6 Pin past wel degelijk in 8 pin ook bij de 9800gx2 zie hier
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarezone.com/upload/files/2008/05/38fb51cb30.jpg
Als je de PIN layout bekijkt dan heb je
[] {} {}
{} {} []
Bij de 8 PIN is dit:
[] [] {} {}
{} {} {} []

Zoals je ziet komt het 6 pin gedeelte overeen. Dat het waarschijnlijk niet past is omdat het clipje geblokkeerd wordt door die plastic cover. De 2900XT had dat niet, deze had een bevestigings stuk voor het clipje over de gehele lengte van de connector.

En nu terug on topic O-)

Wat voor voeding heb je?

edit
heb ook even het 6 pin gedeelte van de 8 pin connector een kleurtje gegeven

[ Voor 24% gewijzigd door Meekoh op 11-08-2009 18:02 ]

Computer says no

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 15:12
Elroy121,

Een Piep die maar door gaat kan het volgende betekenen:
- PSU probleem (defect/te weinig power)
- Mainbord probleem (component failure)
- Keyboard probleem (cola :-) )

Loop alle kabels na, check voor ontsnapte schroeven, check of je kaarten goed contact maken, zorg dat je VGA-kaarten correct zijn aangesloten (vergeet de molex niet!). Mocht het daarna nog steeds fout gaan, wil het nog wel eens helpen om je bios te resetten, misschien heb je ergens nog een conflict zonder het te weten.

P.s. Als er iets doorgefikt was heb je het moeten ruiken.. dat specifieke "technische" geurtje

Verwijderd

zucht*

je komt toch niet uit ?

hoe wil jij een 6 pin erin krijgen , dan moet je al aan de stekker gaan knippen ,

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/4922/psupcie.jpg

die past fysiek niet in de 9800gx2 , en de 8800gtx heeft de zelfde 8 pin aansluiting

edit:ik zie dat je al verbeterd hebt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 18:01 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 13:19

DeTeraarist

#Boots2Asses

De handleiding van je moederbord kan je ook vertellen wat de piep betekent. Mocht je die niet hebben is die vast wel te vinden op de site van Asus.

Helaas betekenen lang aanhoudende piepen meestal iets vervelends :(

Ook moet ik je aanraden om met zo min mogelijk hardware te booten. Videokaart los, geheugen er uit, schijven los, alle mogelijke kaarten en usb dingen er af en booten maar.Als je de lange piep kwijt bent, weer een stuk hardware aansluiten en opnieuw proberen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Volgens google is 1 long beep met een Asus striker extreme:

Memory Refresh Failure (check memory)

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 20:20
zolang de connector erin zat met de goede kant boven zou er neits kapot moeten zijn gegaan omdat alle pinnen op dezelfde rij dezelfde spanning leveren

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:52

Cheezus

Luiaard

nedernakker schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:00:
hoe bedoel je 4 van de 6 pinnen, er zijn 2 soorten pci-e voedingskabels, een met 6 pins en een met 8 pins, in bepaalde uitvoeringen zitten er bij de 6 pins 2 losse bij om er of een 6 pins van te maken en met die 2 erbij een 8 pins.
Ik denk dat hij de stekker half naast de connector heeft geduwd. Dus wel een 6-pins stekker en een 6-pins connector maar deze er half naast geprikt zodat er maar 4 v/d 6 pins contact maken.
Dit zou echter niet moeten kunnen zonder de boel flink te forceren -> heb je daarmee niet iets afgebroken of verbogen in de stekker of de connector?

Mijn 8800gt blijft ook piepen als ik de connector niet aan sluit, weet je zeker of het moederbord piept of dat het de videokaart is?

Verwijderd

Topicstarter
primusz

Dat is nou precies wat er gebeurt is.

ik heb hem er half naast gedrukt.

Het leek er op toen de computer bij het inlog scherm SLI wou inschakelen dat er toen iets verkeerd ging.

En nu werkt niks meer.

• nedernakker
dan lijkt het me duidelijk, dan is je kaart gewoon gefried, want dan kloppen de spanningen niet die de kaart krijgt.

maar dan punt 2, hoe hard heb je in godsnaam gedrukt???? als iets niet past dan ga je het er toch niet in forceren?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 09:28
Het lijkt me zolang er minder spanning is dan normaal (4 ipv 6 pinnetjes) dat de kaart niet gefried kan worden, dat gebeurt voorzover ik weet alleen met teveel.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Adramalech schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:45:
Het lijkt me zolang er minder spanning is dan normaal (4 ipv 6 pinnetjes) dat de kaart niet gefried kan worden, dat gebeurt voorzover ik weet alleen met teveel.
Wel als je plots voltage hebt op iets wat aarde zou moeten zijn.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• nedernakker
neliz schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:50:
[...]

Wel als je plots voltage hebt op iets wat aarde zou moeten zijn.
precies ja.. ik vind het echt kanp dat de stekker er uberhaupt in is gegaan, klinkt als een gevalletje man met de hamer 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/2573/8800gtxv2.jpg

Heb met haast niet gekeken of alle 6 pins er zaten. je kan heel makkelijk er naast prikken maar normaal prik ik altijd raak :D

Volgende heb ik tot nu toe gedaan:

ik had nog een ouwe 8400gs liggen die er in gedaan om te testen.
Computer gaat wel aan maar start niet door en krijg geen beeld :(

denk dat moederbord kapot is

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 13:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:44:
[afbeelding]

... je kan heel makkelijk er naast prikken...
eigenlijk niet... de connectoren zijn ontworpen dat ze er maar op één enkele manier ingaan. niet andersom, niet met 2 pinnen erbuiten.. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
mmmm

dat klopt.... jezus was ik dronken ofzo heb het voor de zekerheid even nagekeken... wtf

begin nu te twijvelen of ik niet de 4pins aansluiting heb gebruikt die rechtstreeks uit de voeding komt.

heb trouwens een nvidia 850watt SLI voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:04:
heb trouwens een nvidia 850watt SLI voeding.
nVidia maakt geen voeding en SLi voeding is dikke marketings gelul schiet je niks mee op. ;)

• nedernakker
ik prik er ook nooit naast.... ohw wacht dit is een ander forum ;)

Pagina: 1