[php] Pagina forwarding bij lege variable

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een basic vraagje, maar toch kom ik er niet uit..

wat ik wil.. als iemand binnenkomt op mijn website: domein.nl

dat hij hem dan automatisch forward naar domein.nl/?id=1

dit is wat ik nu bovenaan de index.php heb staan, maar werkt helaas niet
PHP:
1
2
 <? $request = @$HTTP_GET_VARS['id']; if(isset($request))  
{ switch($request) { case "": header("Location: http://www.domein.nl/?id=1"); } } ?> 

Wat hij doet is, is er geen id variable? dan forward hij.. maar dat doet hij dus alleen bij domein.nl/?id= en niet als je ?id= weglaat

Als iemand het weet, thx ;)

NOTE: het is dus geen simpele pagina forwarding.. het moet alleen als je direct binnenkomt op domein.nl.. dat hij hem enkel op dat moment forward naar domein.nl/?id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Peter THX! maar het werkte helaas niet..
Sorry van de oude code, maar voor het pakken van de variable / case else etc werkt het, het is maar voor een simpele website

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is dus niet de bedoeling dat je zomaar 'tzelfde topic opnieuw aanmaakt (en ook nog eens dubbelpost) :/

Basic vraagjes horen niet op dit forum en al helemaal niet als je ook nog eens geen eigen inzet toont. Kijk eens goed wat Peter heeft neergezet. Begin met debuggen als zijn aangedragen oplossing niet werkt. Zoek foutmeldingen op waarom dit nog steeds problemen geeft -> standaard debuggen.

Dit topic gaat gewoon weer dicht.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.