• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo,

In mijn zoektocht naar ICS ben ik een aantal keer (alleen op fora) tegen gekomen dat het niet mogelijk is om internet te delen op een windows 2003 web edition machine.

Ook kwam ik dit MS artikel tegen: How To Set Up Internet Connection Sharing in Windows Server 2003 waar onderaan aangegeven wordt dat het wel mogelijk zou moeten zijn.

Ik heb ook een web edition en een standaard edtion erbij gepakt, en bij de web edition is de optie niet aanwezig terwijl het bij de standaard versie dus wel is.

Foutje van MS, of die ik nou iets fout 8)7 ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jij doet iets niet goed :)
Je gebruikt het verkeerde produkt als je Web edition hiervoor wil inzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Van technet:
http://technet.microsoft....rary/cc736410(WS.10).aspx
Note

Internet Connection Sharing and Network Bridge are not included in Windows Server 2003, Web Edition; Windows Server 2003, Datacenter Edition; and the Itanium-based versions of the original release of the Windows Server 2003 operating systems.

• Adelbert
Ja oke, was/is een noodoplossing :).

Maar dan is de vraag nog of het totaal niet mogelijk is, of dat er een workaround oid is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

3rd party software gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 15:12
Volgens mij kan je Routing and Remote Access Service gebruiken, deze zou de web editie moeten supporten. Wat je dan eigenlijk doet is de server als router instellen, het is wel een afrader qua financiën, een server trekt veel meer stroom dan een linksys die hetzelfde doet.

• Adelbert
Opzich is het probleem al opgelost want ik heb ook een standaard 2003 bak tot mijn beschikking die het wel kan, maar ik was alleen benieuwd.

Ik heb nog een aanvulling op deze vraag. Ik ben er achtergekomen dat je ip automatisch aangepast wordt naar 192.168.0.1 als je de internetverbinding deelt. Hoe is het dan mogelijk om 2 verschillende servers in je netwerk te hebben die beide een internetverbinding delen (1 ervan is een proxy server), terwijl 1 van deze servers een ander lokaal adres heeft dan 192.168.0.1?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat iedereen hier boven al roept, Routing and Remote Access, ICS is niet bedoeld voor in grotere netwerken, dat wordt tijdens de wizard ook nog aangegeven. Beetje eigen onderzoek mag ook wel hoor, dit is geen helpdesk :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Adelbert
Het is ook geen groot netwerk (zelfs geen domein). Uit mijn onderzoekt blijkt dat dit niet mogelijk is. (geeft MS ook aan) En toch heeft het zo gedraaid als fallback.

[ Voor 6% gewijzigd door Adelbert op 12-08-2009 13:31 ]

Pagina: 1