Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] Verzonden mail met regels verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
Situatie
In outlook2003 heeft een gebruiker rechten in 5 mailboxen. Bij het versturen van mail kan de gebruiker kiezen, via het "van" veld, vanuit welke mailbox de mail wordt verzonden. De mail wordt dan ook daadwerkelijk verzonden vanuit die mailbox (dus niet user1 send on behalf of user2).

De mail wordt via outlook standaard opgeslagen in een te definieren mailbox. (Extra->tools->preferences->save a sent item copy in...).

Het doel is om de mail die verstuurd wordt vanuit usermailbox2, ook in de desbetreffende sent items box te krijgen. Vanzelfsprekend geldt dit ook voor box3, box4 en box5.

Geprobeerd
Een test mail verstuurd vanuit box2. In de verzonden items map het mailtje opgezocht. Rechtermuisknop op de mail->nieuwe regel:
Alle mails verstuurd vanaf: box2
Verplaatsen naar box2->verzonden items.

Dit ook voor de overige mailboxen gedaan.

Uiteindelijk regel uitvoeren, ook op bestaande items en het werkt.

Probleem
Het probleem is dat wanneer je een regel aanmaakt met de rechtermuisknop een mail methode, dat deze standaard als trigger krijgt "Wanneer een bericht wordt ontvangen". Dit moet echter worden: "Wanneer een bericht wordt verzonden". Deze instelling is niet te wijzigen, wanneer je kiest regel wijzigen.

Wanneer ik naar tools->regels ga en selecteer "een nieuwe blanco regel maken"->"Wanneer een bericht wordt verzonden", zijn er een stuk minder filter mogelijkheden om de betreffende berichten te selecteren.

Heeft iemand een idee hoe ik de gewenste situatie kan bereiken?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Voor zover ik weet kan dat alleen door de 2de mailbox in een 2de profiel in te stellen, en via dat 2de profiel te mailen.

Zie Configuratiescherm -> E-mail.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
Dit zou betekenen dat er 5 profielen ingesteld moeten worden, iets wat m.i. onwerkbaar is.

Laatste schop om te zien of iemand anders twee centjes kan inbrengen.