Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows XP probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Aspire 5100. Hierop stond standaard Windows Vista. Ik heb hier onlangs Windows 7 opgezet en dat werkte allemaal perfect. Maar ik heb geen licentie voor Windows 7, en wel een voor Windows XP. Dus die er maar opgezet. De installatie ging perfect, maar na de eerste keer opnieuw opstarten, kreeg ik direct naar het Windows logo(met dat balkje) een BSOD, met als foutcode 0X0000007B (0XF78A6524, 0XC0000034,
0X000000000, 0X00000000). Ik denk zelf dat dit iets te maken heeft met een missende SATA controller driver, en heb al een slipstream gedaan met een aantal ATI drivers. Er zit zover ik kan zien een ATI southbridge in dus daar moet ik toch drivers voor hebben? Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nou moet doen, kan dit aan een verkeerde driver liggen? Zo ja welke driver moet ik hebben |:( Ik weet niet precies wat de specs van de laptop zijn...

Heel erg bedankt!! :)

Groetjes, Edwin

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=0X0000007B] levert al meer dan genoeg aanknopingspunten op waar je als eerste mee aan de gang zou moeten gaan.
Het zijn inderdaad verkeerde drivers voor je disk controller, zorg dus dat je dat fixt :)

Maar dit is wel dusdanig voor de hand liggend op te zoeken op internet dat je op deze manier niet echt een goeie topicstart ervan maakt, om nog maar over je titel te zwijgen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.