Toon posts:

UTP bekabeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw op dit gebied, maar zit met het volgende probleem;

Ik heb netjes mijn kabels onder de vloer door gelegd naar de plek waar o.a. mn Squeezebox en PS3 staan. Ik wil het liefst alles bekabelen ivm doorvoersnelheid.

Bij de Praxis een UTP wandcontactdoos gekocht met 2 aansluitingen, maar (en nu komt het) maar de mogelijkheid om 8 kabeltjes aan te sluiten. In mijn ontwetendheid ben ik ervan uit gegaan dat dit mogelijk was, maar toen ik gisteren alles aansloot kwam ik tot de ontdekking dat het goed gaat als ik 1 apparaat aansluit, maar als ik de 2e wil aansluiten krijgt deze geen verbinding met het netwerk.

Iemand een idee hoe dit kan? Achteraf gezien lijkt het mij dus niet mogelijk om met 1 UTP kabel 2 apparaten te voorzien van netwerk.

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21
Eigenlijk geef je zelf al antwoord op je vraag.

Inderdaad per aansluiting moet er een aparte kabel naar de wandcontactdoos.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 11:49
Je kunt twee netwerkverbindingen van 100Mb over 8 aders laten gaan. Gebruikt de zoekfunctie om hier meer over te vinden.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-03 10:10

TommyGun

Stik er maar in!

NL_NaToR schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:33:
Eigenlijk geef je zelf al antwoord op je vraag.

Inderdaad per aansluiting moet er een aparte kabel naar de wandcontactdoos.
Onjuist. 100Mb is 4 aders dus als je daar genoegen mee neemt kun je 2 apparaten aansluiten op 1 UTP kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 11-08-2009 11:39 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:10

Bozevkwa

The Falcons have landed

Wat jij waarschijnlijk hebt gekocht is een ISDN wandcontactdoos. Voor zover ik weet verkoopt de Praxis geen dubbele UTP Netwerk contactdozen. De Gamma trouwens wel ;)

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Verwijderd

Topicstarter
Bozevkwa schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:40:
Wat jij waarschijnlijk hebt gekocht is een ISDN wandcontactdoos. Voor zover ik weet verkoopt de Praxis geen dubbele UTP Netwerk contactdozen. De Gamma trouwens wel ;)
Chips, had ik dat geweten :)

Bedankt voor de reacties! 2 x 100mb ga ik testen, alhoewel ik betwijfel of ik dat genoeg vind in dit geval :)

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21
TommyGun schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

Onjuist. 100Mb is 4 aders dus als je daar genoegen mee neemt kun je 2 apparaten aansluiten op 1 UTP kabel.
Mee eens, hier had ik even niet aangedacht!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bozevkwa schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:40:
Dat zijn prutsdingen van de Gamma, zie mijn ervaringen op http://forum.fok.nl/topic/1186039#60798121

Ik zou een punchtool zoeken en met 'echte' wandcontactdozen gaan werken.
Pagina: 1