[Windows 7] System disk verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Toen Windows 7 uit was gekomen ben ik overgegaan van Vista naar Windows 7. Omdat ik dit eerst even wilde uitproberen heb ik deze op een andere schijf geïnstalleerd. Ik had dus 2 schijven met een OS en natuurlijk wat data schijven.

Nu heb ik gisteren de schijf met Windows Vista erop leeg gemaakt, dit gaf geen problemen op. Toen ik echter de schijfletter wilde wijzigen zei W7 dat deze nog steeds in gebruik was. Tot mijn grote schrik stond er bij de Vista schijf tussen haakjes bij (System).

Ik vreeste toen al het ergste. Toen ik opnieuw opstarte krijg ik de melding "Missing operating system"

Ik heb gekeken met de repair disk maar alle bestanden staan nog steeds op de Windows 7 schijf. Alleen nu denk ik dat het MBR/boot gedeelte van die Vista schijf gebruikt werdt ipv van de Windows 7 schijf.

Nu is mijn vraag hoe ik dit kan oplossen zodat windows 7 weer start, zonder op nieuw te installeren.

Wat ik al heb gedaan:
- gegoogled
- Repair modus gedraait
- bootsect.exe uitgevoerd om MBR te restoren. Echter krijg ik dan de melding: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47

CoolGamer

What is it? Dragons?

In schijfbeheer kan je als het goed is je W7 aanwijzen als systeemschijf. Dan zal je misschien in de bios de bootvolgorde van de harde schijven moeten veranderen, zodat je Windows 7 schijf bovenaan staat.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als jij in het bios even de schijf disabled die je niet gebruiken wil en daarna op start met de windows 7 cd, dan zou je (theoretisch) een repair moeten kunnen doen. Daarna de andere schijf weer aanzetten in je bios. (wel de juiste boot schijf gebruiken).

Dit werkt overigens alleen als je windows 7 op cd c: schijf stond geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
TheCoolGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:34:
In schijfbeheer kan je als het goed is je W7 aanwijzen als systeemschijf. Dan zal je misschien in de bios de bootvolgorde van de harde schijven moeten veranderen, zodat je Windows 7 schijf bovenaan staat.
Ik kan dus niet meer in schijf beheer komen.
Altijd_Lastig schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:38:
Als jij in het bios even de schijf disabled die je niet gebruiken wil en daarna op start met de windows 7 cd, dan zou je (theoretisch) een repair moeten kunnen doen. Daarna de andere schijf weer aanzetten in je bios. (wel de juiste boot schijf gebruiken).

Dit werkt overigens alleen als je windows 7 op cd c: schijf stond geinstalleerd..
Repair mode heb ik gedraaid maar dit schijnt niet te werken, ook zonder de andere schijven. Net gekeken op die schijf maar hij mist ook alle opstart bestanden die je normaal wel hebt op je C:\, enig idee hoe ik deze terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke repair mode heb je gedraaid? De startup repair van de win 7 dvd?
http://www.w7forums.com/startup-repair-t441.html