[Java] Glassfish applicatie 1 maal laten initialiseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:20
Beste Tweakers,

Middels SOAP wil ik clients toegang geven tot een text index die ik gemaakt heb met Lucene. Omdat het openen van deze index nogal wat tijd neemt zou het handig zijn als deze éénmalig ingeladen wordt en daarna beschikbaar blijft. Als applicatie server gebruik ik Glassfish. Ik ben bang dat bij elke SOAP query de complete index weer opnieuw gelezen wordt. Hoe zou ik dit kunnen voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat heb je zelf al allemaal geprobeerd, en wat wilde daar niet aan lukken? Je kunt het resultaat toch gewoon ( in memory ) cachen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:20
Woy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:08:
Wat heb je zelf al allemaal geprobeerd, en wat wilde daar niet aan lukken? Je kunt het resultaat toch gewoon ( in memory ) cachen.
Nou ik had het gegoogled dat je met allerlei connectoren i.c. glassfish moest werken. Heb nu net een test webservice gemaakt en alles lijkt wel goed te gaan. Kan eigenlijk niet geloven dat de meest voor de hand liggende oplossing gelijk al werkt (too good to be true...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Voor dit soort situaties gebruik ik vaak Spring. Van het component is dat zwaar is maak ik een Spring component, en die inject ik dan op de plekken waar hij nodig is. Spring zorgt er dan voor dat er altijd maar 1 instantie per Spring context is.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Macros schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:41:
Voor dit soort situaties gebruik ik vaak Spring. Van het component is dat zwaar is maak ik een Spring component, en die inject ik dan op de plekken waar hij nodig is. Spring zorgt er dan voor dat er altijd maar 1 instantie per Spring context is.
Tja, je kan dan ook gewoon gebruik maken van een Singleton, Spring doet niets anders, hij cached het object onder een key (bean id). Als je verder geen gebruik maakt van Spring is het een beetje overkill om daarvoor Spring te gaan gebruiken.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Lucene gedeelte in een losse applicatie met een EJB interface in Glassfish plaatsen oid ? Kan je hem meteen makkelijk ontsluiten via andere wegen dan SOAP.
Pagina: 1