Toon posts:

Port forwarding op Sitecom Turbo WL176 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hullo,

Zoals jullie allemaal waarschijnlijk kunnen zien ben ik nieuw op dit forum. Ik kijk echter al jaren op Tweakers voor de beste prijsvergelijkingen. Kudos! Jullie hebben altijd het goedkoopste :)

Maar nu terzake :P

Wij hebben hier een Sitecom Turbo WL176 router, van Ziggo. Het NAT type is 3. Ik wil de poorten open zetten voor mijn PS3 en er NAT type 2 van maken, omdat sommige games problemen geven op het PSN. Ik zie overal schitterende tutorials, alleen ik loop vast op het stukje waar ik naar het ip van mijn router moet in typen om naar de home pagina te gaan. Het eerste probleem was dat ik Google Chrome gebruikte, en dat het daar niet op kon. Naar die ... Internet Explorer dus. Hij vraagt dan om een gebruikersnaam en wachtwoord. Die twee heb ik inmiddels uitgevogeld. Alleen als ik doorverbonden word zegt hij dat mijn client niet de juiste rechten heeft (ofzo). Ik ben admin op mijn eigen pc, daar kan het dus niet aan liggen :/ Echter hebben wij hier wel een server staan. Zou ik misschien daar op moeten inloggen? En is het misschien zelfs nodig om eerst mijn PS3 een statisch IP te geven? Ik ben nogal een N33B als het op internet, netwerk en routers neerkomt.

Wie, oh wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank! :)

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 22:35

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

NAT type 2/3 zegt me helemaal niks.
De rechten waar je router het over heeft zijn de rechten die je op de router hebt, niet op je pc. Meestal heeft de "admin" gebruiker volledige rechten.

Die server zou er niks mee te maken moeten hebben.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Welke gebruikersgegevens geef je in? Meestal is dat Administrator/Password of zo (zie handleiding). Zoals CAPSLOCK2000 zegt: je PC heeft hier niets mee te maken.

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 15:12
Je komt middels je browser in je router van Sitecom:
IP: 192.168.0.1 (gokje)
Login name: admin
Password: admin

Voor de andere, Playstation geeft NAT type nummer aan de manier hoe het met het internet communiseerd:
1= Direct internet, zonder tussenkomst van een router
2= Met router, maar zonder opstakels (DMZ optie).
3= Met router, en beperkte mogelijken (Firewalled)

Verwijderd

http://192.168.0.1

login: admin
password: admin

IP nummer van je PS3 invoeren bij je poort forwarding en je PS3 instellen op dezelfde NAT versie (PS3 menu).

Zie ook: http://manuals.playstatio...settings/connecttest.html

Controleer hoe het PS3™-systeem met het internet is verbonden. Deze informatie kan worden gebruikt om te oordelen of het moeilijk is om verbinding te maken met andere PS3™-systemen bij gebruik van stem-/videochat of de communicatiefuncties van games.

Type 1: rechtstreeks verbonden met het internet

Type 2: verbonden met het internet via een router

Type 3: verbonden met het internet via een router

Voor type 3 kan het onmogelijk zijn om te communiceren met andere PS3™-systemen en kunnen stem-/videochat en de communicatiefuncties van games beperkt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reacties.

Ik kom er net achter dat ik het niet helemaal goed deed. Namelijk; Als ik een paar keer verkeerd username/password invulde, kreeg ik eerst herkansingen. Daarna zei hij:

401 Unauthorized
Your client does not have permission to get URL / from this server.

Ik dacht dat dat kwam omdat ik dan uiteindelijk de goede combinatie had, en dat ik de rechten niet had. Het ligt er dus aan dat ik gewoon niet de goede combinatie had, en dat hij naar vier keer proberen zegt dat hij het beu is :/. Ik ga uitzoeken wat de goede is. Er is een hele grote kans dat mijn vader, de netwerkbeheerder hier, de combinatie een keer heeft veranderd. Beetje dom van mij ;( Ik ga nu even meer standaard combinaties proberen, en als dat niet werkt vraag ik het bij mijn vader na.

Hartstikke bedankt!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:27:
Allereerst bedankt voor de reacties.

Ik kom er net achter dat ik het niet helemaal goed deed. Namelijk; Als ik een paar keer verkeerd username/password invulde, kreeg ik eerst herkansingen. Daarna zei hij:

401 Unauthorized
Your client does not have permission to get URL / from this server.

Ik dacht dat dat kwam omdat ik dan uiteindelijk de goede combinatie had, en dat ik de rechten niet had. Het ligt er dus aan dat ik gewoon niet de goede combinatie had, en dat hij naar vier keer proberen zegt dat hij het beu is :/. Ik ga uitzoeken wat de goede is. Er is een hele grote kans dat mijn vader, de netwerkbeheerder hier, de combinatie een keer heeft veranderd. Beetje dom van mij ;( Ik ga nu even meer standaard combinaties proberen, en als dat niet werkt vraag ik het bij mijn vader na.

Hartstikke bedankt!
Er is altijd een resetknop die de login/pass reset naar de standaard (admin/admin). Natuurlijk moet je dan wel alles opnieuw configureren (voornamelijk SSID en WAP; als je goed bezig bent ook nog SSID op niet broadcasten zetten en MAC-filtering gebruiken).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kleine titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1