Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Trage downloads op nieuwsgroepen (usenet) met UPC Fiber

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om mij heen zie ik her en der klachten over UPC Fiber (60/90/120 mbit/s) dat zij usenet en bittorrent knijpen in de avonduren. UPC erkent ook dat zij knijpen.
Echter, ik kan dit niet vinden op de UPC website, ook niet in “kleine lettertjes”. Ik heb hier dus niet voor getekend. Bellen met UPC heeft duidelijk geen zin, daar de helpdesk alleen maar hun standaard briefje kan voorlezen.... een klacht deponeren kunnen ze niet.

Waar ik mij genept voel, is dat de “Fiber snelheden” alleen nuttig zijn als je vele MB’s wilt downloaden. Probleemloos emailen en browsen volstaat al op een 8mbit/s lijntje.
UPC adverteert dus met een “supersnelle” internet verbinding, maar in feite wordt dit voor 1/4e van de dag niet beschikbaar gegeven, overigens ook nog eens het dagdeel waar de snelheid het meest gewenst is.

Daar ik niet mijn afgesproken snelheid krijg tussen 18:00 en 0:00, betaal ik in feite ¼ per dag voor iets wat ik niet krijg.

Mag UPC dit wel doen?
Wat kan ik als consument hiertegen doen? Alleen maar een klachtje indienen en ‘thats it’?
Ergeren meerdere mensen zich hieraan?

Is er een jurist hier op de forums aanwezig die een correcte formele brief kan opstellen met de klacht erin, zodat deze klacht in grote hoeveelheden naar UPC gestuurd kan worden?

Is het een idee om de automatische incasso ongedaan te maken, en het bedrag minus ¼ over te maken? Of werk ik mijzelf hiermee erg in de problemen?

Graag hoor ik van jullie.

Klachten kunnen in in ieder geval een brief gestuurd worden naar:

UPC Nederland
Postbus 320
8200 AH Lelystad

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wees eens iets specifieker in je klacht, dit heeft meer weg van stemmingmakerij dan van een echte klacht.
Wat is je snelheid op die momenten? Welke usenetaanbieder gebruik je? Wat is de snelheid van de upc testserver op dat moment?
Allemaal vragen die onbeantwoord zijn en toch enigzins relevant zijn.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Neem ook in dit topic een kijkje.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07
Heb het probleem gister ook op Usenet fora's gelezen, XSNews heeft daarbij bijvoorbeeld al extra poorten opengezet (SSL) om zo toch dat gedeelte wat te ontwijken. Het slaat inderdaad nergens op dat je betaalt voor die snelheid maar je krijgt hem helemaal niet.

Het beste is even je Usenet provider aanspreken en vragen of die ook een extra poort wil openzetten zodat het Traffic Shaping (QOS) toch nog voor een gedeelte wordt ontweken.

• Mental
zodat het Traffic Shaping (QOS) toch nog voor een gedeelte wordt ontweken.
Zal dat geen reden hebben?
Ik zie het al voor me, half UPC fiber zit via SSL de nieuwgroepen leeg te trekken en de rest van UPC heeft een gedegradeerde verbinding, JUIST omdat de Quality of Service (......) ontweken wordt.
Dat UPC er wat aan moet gaan doen lijkt me duidelijk, dit lijkt me alleen niet echt de manier om dat af te dwingen.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07
L4m0r schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:36:
[...]

Zal dat geen reden hebben?
Ik zie het al voor me, half UPC fiber zit via SSL de nieuwgroepen leeg te trekken en de rest van UPC heeft een gedegradeerde verbinding, JUIST omdat de Quality of Service (......) ontweken wordt.
Dat UPC er wat aan moet gaan doen lijkt me duidelijk, dit lijkt me alleen niet echt de manier om dat af te dwingen.
Kom op zeg?!? Als je betaalt voor een product van €100 of hoger zelfs in de maand mag je toch ook wel verwachten dat je het krijgt of niet dan? Of leef ik nou in de omgekeerde wereld? Als ik voor iets betaal wil ik het ook optimaal kunnen gebruiken, jij niet dan?

UPC heeft dit kunnen zien aankomen met hun netwerk, als ze slim waren geweest hadden ze het anders aangepakt dan met QoS, wat ik zojuist heb gelezen wordt in augustus (deze maand) en in september overal naar gekeken, dat het QoS gedeelte de deur bij ze uitkan.

• Mental
Moggel, het is een consumenten verbinding en geen zakelijke met een deftige SLA.
Wat staat er EXACT in de voorwaarden over de snelheid / beschikbaarheid / gevolgen als dat niet nagekomen word?

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 16:53

mokumouse

LOLstoel User

Daarnaast adverteerd UPC volgens mij met snelheden tot een bepaalde hoogte. Dit zegt niets over wat je constant zou moeten kunnen halen. Ook vraag ik me af waar je de 100+ euro vandaan haalt deze zijn enige tijd geleden allemaal verlaagt, het duurste (120mbit) is 70 euri.

ps: hier op een 60mbit lijntje van upc met hitnews over SSL meestal geen prob's

@L4m0r: UPC heeft alleen een vergoedingsregeling als je helemaal zonder hebt gezeten.

[ Voor 35% gewijzigd door mokumouse op 11-08-2009 10:59 . Reden: typo's ]

Blaat...

Verwijderd

Topicstarter
@L4m0r
Ik probeerde het juist algemeen te houden, daar het niet relevant is welke abbo ik heb bij UPC, of welke usenet provider ik heb (het is overigens 60mb/s + eweka). Het gaat er juist om dat ik betaal voor een service die niet geleverd wordt. Of ik nou de 60mb/s of de 120mb/s heb... ik wordt geknepen door UPC. Dat is toch geen stemmingmakerij, maar juist de klacht?

Het verschil tussen de andere topics en deze is dat ik hoop dat iemand hier wellicht een oplossing kan geven voor dit probleem. Een algemene brief die ik, en wellicht meerdere mensen, kunnen op sturen naar UPC..

Of moet ik maar domweg accepteren dat UPC mijn bandbreedte knijpt, en hopen dat ze hiermee ophouden zodra hun problemen opgelost zijn, zoals ze 'beloven'.

• Mental
En daarmee komen we weer terug op:
het is een consumenten verbinding en geen zakelijke met een deftige SLA.
In het kort: Ja, hopen dat UPC het snel oplost, dat is in de praktijk het enige wat je kunt doen.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 09:42

B2

wa' seggie?

Een copy-paste vanaf de COAX website
Netwerk management activiteiten van UPC

9 Aug. '09 Zoals bekend, heeft het netwerk van UPC, sinds de Fiber Power abonnementen, snelheidsproblemen gehad, onder ander met het doorgeven van berichten van nieuwsgroepen en p2p verkeer.
Tijdens het laatste overleg tussen UPC en COAX NL, 27 mei jl, was afgesproken dat UPC testen zou gaan uitvoeren, om het het netwerk te verbeteren en dat COAX NL op de hoogte zou worden gehouden met de vorderingen van deze testen.
Vandaag hebben wij de volgende mededelingen omtrent de snelheids problemen ontvangen.
1) UPC heeft de afgelopen 2 maanden met succes diverse testen uitgevoerd mbt gewijzigde netwerk management settings.
Doel van deze testen was om performance op gebeid van snelheid bij gebruik van nieuwsgroepen verder te verbeteren en daarmee ook direct de klanttevredenheid te verbeteren.
2) Het feit dat de testen succesvol zijn geweest resulteert in aanpassingen in deze settings welke UPC in augustus en september gefaseerd gaat doorvoeren.
3) Begonnen zal worden in provincie Flevoland waarna stap voor stap de overige UPC regio's aan de orde zullen komen.
4) Zodra de exacte planning van welke regio aan de beurt is, zal COAX NL op de hoogte worden gebracht.
5) UPC verwacht dat eind september dit in heel haar footprint uitgerold hebben en dat hiermee de snelheid van de hogere tiers bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd wordt.
COAX NL gaat er vanuit dat alle klachten omtrent de snelheidsproblemen dan ook snel de wereld uit zullen zijn en dat er van "knijpen" zoals het ook hoort geen sprake meer is. .
Het lijkt er dus op dat UPC er wat aan gaat doen. Laten we het hopen.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik ben het niet met L4m0r eens... ik vind ook dat je echt recht van klagen hebt!
Het is gewoon schandalig dat ze te krenterig zijn om hun netwerk van voldoende capaciteit te voorzien en dit nieteens duidelijk melden.

Afdwingen dat ze hun netwerk upgraden zal niet mogelijk zijn.
Het lijkt mij echter wel mogelijk om per direct je contract op te zeggen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Als je nou eens leest wat er staat zul je lezen dat UPC er mee bezig is. Je kunt wel blijven klagen maar het cappen wordt er echt niet sneller door opgeheven.

Overigens werkt poortje 564 i.c.m. XS News hier prima zonder cap @ 60Mbit.

• Mental
Ik zeg ook niet dat je geen recht van klagen hebt ik zeg alleen dat je dit kan verwachten bij een consumentenverbinding. Moord en brand schreeuwen op GoT vind ik dan ook nogal overtrokken.
Je gaat het wel merken of de verbinding beter word, vooralsnog lijkt het erop dat ze er in ieder geval wel mee bezig zijn.
Netwerkupgrade hoef je ook niet af te dwingen aangezien ze hopelijk zelf ook wel snappen dat dat nodig zal zijn als hun klanten steeds sneller internet afnemen. Als ze dat niet snappen zou ik sowieso niet mijn internet bij UPC halen.
Vooralsnog geen klachten met mn 25mbit lijn though ;) (enkel wat wisselvallige snelheden icm eweka)

[ Voor 15% gewijzigd door Mental op 11-08-2009 11:24 ]

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
En de testen zijn succesvol, ze gaan het binnen een aantal weken uitrollen:
nieuws: UPC wijzigt netwerkinstellingen na klachten over traagheid

• jimbo123
Ik ben het er niet mee eens dat je kan verwachten dat een consumentenverbinding zijn beloofde snelheid niet haalt. Dat de verbinding minder stabiel is en je geen geleden schade kunt claimen bij uitval van de verbinding zoals met zakelijke SLA's.. dat snap ik. Maar dat er bewust snelheid geknepen wordt omdat men gewoon het netwerk niet gereed heeft dat vind ik super onterecht. Men wil graag nieuwe klanten winnen door te adverteren met snelle verbindingen.. nou, zorg dan eerst dat je netwerk klaar is. Ze verkopen dus gewoon iets wat ze niet leveren. Dat is gewoon crimineel.

Dat ze het probleem nu gaan oplossen is ook niet meer dan normaal... ze hadden dit probleem echter nieteens mogen hebben.. UPC wist best dat een dergelijke snelheidverhoging meer capaciteit zou vereisen, en heeft gewoon bewust gekozen om toch eerst de verbindingen op te leveren en dan later pas de capaciteit hier op aan te passen.

• Mental
Ze verkopen dus gewoon iets wat ze niet leveren. Dat is gewoon crimineel.
Ze verkopen iets wat volledig strookt met de door jou geaccepteerde voorwaarden, waar is dat dan precies crimineel?

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

En download eens een 1000mb.bin bestand, mij maak je dan niet wijs dat je niet de volle snelheid behaalt.

• jimbo123
L4m0r schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:50:
[...]

Ze verkopen iets wat volledig strookt met de door jou geaccepteerde voorwaarden, waar is dat dan precies crimineel?
Waar ergens in de voorwaarden zie jij duidelijk aangegeven staan dat QoS actief is en zorgt voor cappen van snelheid tussen 18:00 en 0:00 uur?

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Ze leveren toch ook tot 120Mbit?

• Mental
Uit de algemene voorwaarden:
Artikel 28 Welke bepalingen gelden voor dataverkeer?
28.1 Wij spannen ons in om ook onze breedbanddienst zonder storing te
leveren. Helaas kunnen wij niet garanderen dat u altijd gebruik kunt maken
van onze breedbanddienst en van de beschikbaar gestelde capaciteit. Ook
kunnen wij geen minimumsnelheid garanderen.
28.2 Wij mogen dataverkeer meten door uw netwerkgebruik en het verbruik
van bandbreedte te controleren.
28.3 Wij kunnen helaas niet garanderen dat u dataverkeer via de breedbanddienst
altijd binnen redelijke termijn, op juiste wijze en in oorspronkelijke
staat ontvangt.
Redelijk duidelijk verhaal lijkt me.
en in oorspronkelijke staat ontvangt.
Voila,
trafficshaping en nog veel meer privacy gevoelige dingen zijn toegestaan doordat de klant bij het afnemen van de dienst akkoord gaat met deze voorwaarden.
Wie hebben allemaal deze voorwaarden netjes doorgelezen voordat ze de verbinding afnamen? Dacht ik al :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mental op 11-08-2009 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Elke internet provider heeft deze onzin in hun algemene voorwaarden staan. Dus als je het er niet mee eens bent, is je enige optie om géén internet te nemen. Het is een leuke indekactie van de providers. Daar schiet je als consument dus niets mee op.

Tussen 18:00 en 00:00 is er géén verschil tussen de Fiber-25mb/s en de Fiber-120mb/s, terwijl er wel een prijsverschil is, en, het belangrijkste, dit komt dit hun expliciete toedoen. Daar gaat het mij meer om.

• Mental
Elke internet provider heeft deze onzin in hun algemene voorwaarden staan. Dus als je het er niet mee eens bent, is je enige optie om géén internet te nemen. Het is een leuke indekactie van de providers. Daar schiet je als consument dus niets mee op.
De voorwaarden zijn om zewel de consument als de leverancier rechten en plichten te geven.
Je hebt recht op een verbinding, staat niet bij hoe snel.
Komt nog bij dat de verbinding gewoon even snel is tijdens het genoemde tijdstip, enkel bepaalde protocollen krijgen minder prioriteit. Zie dit als een schappelijke oplossing, er kan ook gekozen worden om de complete verbinding te knijpen (nog steeds in lijn met de algemene voorwaarden).
Dus als je het er niet mee eens bent, is je enige optie om géén internet te nemen.
Er zijn anders genoeg opties om internet te krijgen zonder een aantal van deze voorwaarden, hier zal je echter wel diep voor in de buidel moeten tasten.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder zei, op een 8mb/s lijntje werken de andere protocollen (smtp, http, udp/ voip, etc) prima.

Ze knijpen nu nét die protocollen, waarvoor het snellere internet voor van toepassing is.

Met andere woorden, tijdens de "populaire uren" (dwz net wanneer jij wilt downloaden) is er geen verschil tussen een goedkoper abonnement, en een duur abonnement.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:15:

Tussen 18:00 en 00:00 is er géén verschil tussen de Fiber-25mb/s en de Fiber-120mb/s, terwijl er wel een prijsverschil is, en, het belangrijkste, dit komt dit hun expliciete toedoen. Daar gaat het mij meer om.
Wees eens volledig en duidelijk...

1) wat haal je met een HTTP download (bijv UPC's speedtest) tussen 0u en 18u?
2) exact welke downsloadsnelheden haal je met USEnet via Eweka tussen 0u en 18u?
3) wat haal je met een HTTP download (bijv UPC's speedtest) tussen 18u en 0u?
4) exact welke downsloadsnelheden haal je met USEnet via Eweka tussen 18u en 0u?
5) wat haal je als je ipv Eweka een andere USP gebruikt (makkelijk te testen met een gratis XSNews abo)?
6) wat haalt die kennis van je (waar je blijkbaar mee vergelijk) met 25Mb abo onder dezelfde omstandigheden?

Vage stemmingmakerij kunnen wij niets mee, en kun je al helemaal niets mee beginnen tegenover een ISP die de boel juridich dichtgetimmerd heeft.

En dan nog: we leven in een kapitalistische maatschappij. Als jij doorgaat met klant zijn kan het een bedrijf werkelijk geen steek interesseren hoe hard je klaagt, vloekt of tiert. Klant is klant en dat levert geld op.

Als je a) voor jezelf constructief bezig wilt zijn en b) bedrijven die dingen doen waar jij niet blij mee bent echt wilt afstraffen moet je simpelweg naar de concurrent overlopen. Is wat de concurrent aanbiedt minder interessant? Dan niet zeuren en gewoon blij zijn met wat je hebt, aangezien het -ondanks onhebbelijkheden- objectief beter is dan het alternatief waar je niet voor gaat :z

Oslik blyat! Oslik!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:42

IEF

Why so serious?

Modbreak:Ik laat het topic nog even open, voor het geval er een constructieve discussie ontstaat. Doelloos klagen/flamen hebben we met z'n allen niets aan.

Verder ook: UPC wijzigt netwerkinstellingen na klachten over traagheid.

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-10 10:14

SveNRG

Onderweg

Geen problemen hier met Fiber 60. Ook niks gemerkt van het opheffen van de knijp-policy eerlijk gezegd. Ik download via XSNEWS (Chelloo 60 account) over SSL poort 444 en haal tussen de 40 en 55 Mbit, dat komt neer op 5 tot 7 Megabyte/sec. Meestal zit ik op 45 Mbit en ik download alleen 's avonds. Torrents doe ik niet aan. Schiet niet op.

@TS: Als je Fiber 60 hebt met Eweka, zal je nooit meer dan 40 Mbit halen. Eweka capt je daar namelijk op. Ik zat ook bij Eweka toen ik nog ADSL had, maar is nu niet voldoende meer.

Zoek ook even verder dan alleen bij UPC. Ik had bijvoorbeeld issues tussen Newsleecher en Kaspersky internet security 2010. Die scande heel ijverig al het verkeer van Newsleecher waardoor ik maar 20 Mbit overhield! Exclusion aangemaakt dat hij netwerkverkeer van newsleecher niet meer scant, en voila - opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door SveNRG op 20-08-2009 11:03 ]

All that you know, is at an end

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18

Damian

Insane Obtrusion

Ik kom met mijn FP25 op gezette tijden niet boven de 1mb/sec uit. Dit op een Xsnews Elite account. Download ik een 1000mb.bin file, dan gaat dit strak met 2,45mb/sec. Er word dus duidelijk geknepen. DIt ligt ook niet aan Xsnews trouwens.... Met mijn oude internetlijn (20mbit telfort) haalde ik strak 1,9mb/sec, anytime of the day. Vanavond maar eens andere SSL poorten proberen. Iemand die weet welke Xsnews open heeft staan?

Misschien de titel even aanpassen naar iets duidelijker en beknopter iets.

[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 20-08-2009 11:58 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

L4m0r schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:19:
[...]

De voorwaarden zijn om zewel de consument als de leverancier rechten en plichten te geven.
Je hebt recht op een verbinding, staat niet bij hoe snel.
Komt nog bij dat de verbinding gewoon even snel is tijdens het genoemde tijdstip, enkel bepaalde protocollen krijgen minder prioriteit. Zie dit als een schappelijke oplossing, er kan ook gekozen worden om de complete verbinding te knijpen (nog steeds in lijn met de algemene voorwaarden).
Algemene voorwaarden zijn lang niet altijd rechtsgeldig. Als ze onredelijk bezwarend zijn, en dat kun je in dit geval prima beargumenteren, zijn ze niet geldig. Ik zie het knijpen van bepaalde protocollen in de huidige vorm niet als een schappelijke oplossing. Op dit moment heb ik een 30 mbit-verbinding, waarvan ik 10 mbit effectief kan gebruiken. Dat is echt van den zotte, en de enige reden dat UPC het kan flikken, is dat ze een monopolie op de kabel hebben. :(

Hoe dan ook, ik heb een klachtenbrief de deur uit gedaan. En mocht hier niet op korte termijn iets aan gedaan worden, dan zal ik mijn internetverbinding opzeggen en overstappen op ADSL. Sommige bedrijven lukt het wel om de geadverteerde snelheden aan te bieden.... :z

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Mag je gewoon elk moment opzeggen eigenlijk tegenwoordig??

dan zeg ik de hele bende ook op, ik heb het dan wel maar pas een maand :D maargoed, met een afstand van 250 meter tot de wijkcentrale, zal 20mbit ADSL zeker 2 keer zo snel zijn tijdens "knijpmomenten" voor nog minder geld ook.....

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ik vind het allemaal een beetje overtrokken gedoe, we weten allemaal dat mensen usenet gebruiken voor het downloaden van films muziek en games, dat mag nu eenmaal niet want dat is slecht voor de producenten daarvan.
Voor regulier internet gebruik haal je vaak ook gewoon de geadverteerde snelheden tenzij de site waarvan je download langzaam is of iets dergelijks

Niemand van een officiele instantie gaat hier zijn nek voor uitsteken, en laten we eerlijk zijn, 1mb is ook al razendsnel, binnen 1,5-2uur heb je je dvdtje binnen.

En trouwens de poorten 444/564 van xsnews zijn hier in almere ook al gecapped door upc, maar ach, ik wacht wel iets langer hoor, zo'n probleem is het allemaal niet voor mij en ik maak me ook zeker niet druk hierover.

Maargoed dat is mijn persoonlijke mening. Ik vind gewoon dat zolang we "illegaal" downloaden onszelf niet zo druk moeten maken want het is in principe toch al gratis wat je download.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Glorificationer426 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:55:
Ik vind het allemaal een beetje overtrokken gedoe, we weten allemaal dat mensen usenet gebruiken voor het downloaden van films muziek en games, dat mag nu eenmaal niet want dat is slecht voor de producenten daarvan.
Voor regulier internet gebruik haal je vaak ook gewoon de geadverteerde snelheden tenzij de site waarvan je download langzaam is of iets dergelijks

Niemand van een officiele instantie gaat hier zijn nek voor uitsteken, en laten we eerlijk zijn, 1mb is ook al razendsnel, binnen 1,5-2uur heb je je dvdtje binnen.

En trouwens de poorten 444/564 van xsnews zijn hier in almere ook al gecapped door upc, maar ach, ik wacht wel iets langer hoor, zo'n probleem is het allemaal niet voor mij en ik maak me ook zeker niet druk hierover.

Maargoed dat is mijn persoonlijke mening. Ik vind gewoon dat zolang we "illegaal" downloaden onszelf niet zo druk moeten maken want het is in principe toch al gratis wat je download.
mjah heel leuk voor je, maar het gaat er gewoon om dat het een principe (en geld) kwestie is geworden. Ik ben nu verhuist, en ik had om mijn oude adres 20mbit telfort, en daar haalde ik strak 1,9mb/sec. Nu heb ik in mijn nieuwe huis FP25, en zou ik dus meer moeten halen. Echter haal ik minder snelheid, en betaal ik meer, dit tegen de beloftes in. En wat we dan downloaden (legaal of illegaal) dat maakt natuurlijk geen zak uit.

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:46
Sinds wanneer is downloaden van muziek en films voor eigen gebruik illegaal dan in NL ?.... Het downloaden van muziek en films is in NL al sinds jaar en dag legaal (mits voor eigen gebruik). Je mag niet UPloaden...maar dus wel downloaden.....

Huub

Always bet on Huub

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Vandaar dat ik ook "illegaal" neerzet..

En je haalt ook 25mbit op de speedtest en bij sites bekijken/downloaden, behalve bij het downloaden van nieuwsgroepen en torrents (copyrighted materiaal in bijna alle gevallen) dus UPC gaat zich niet zo druk maken om die groep mensen omdat ze weten dat toch geen officiele instantie zijn nek gaat uitsteken hiervoor, want zodra de vraag komt "wát wordt er dan gedownload" weet iedereen waar het over gaat.
En die enkeling die via een torrent een officiele download doet als een linux distro oid, die heeft op dat moment recht op klagen.

(@DiscWout) omg

Verwijderd

Glorificationer426 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:20:
Vandaar dat ik ook "illegaal" neerzet..

En je haalt ook 25mbit op de speedtest en bij sites bekijken/downloaden, behalve bij het downloaden van nieuwsgroepen en torrents (copyrighted materiaal in bijna alle gevallen) dus UPC gaat zich niet zo druk maken om die groep mensen omdat ze weten dat toch geen officiele instantie zijn nek gaat uitsteken hiervoor, want zodra de vraag komt "wát wordt er dan gedownload" weet iedereen waar het over gaat.
En die enkeling die via een torrent een officiele download doet als een linux distro oid, die heeft op dat moment recht op klagen.
Het boeit UPC helemaal niets wat je ermee downloadt, zolang ze er geld aan verdienen. Zodra mensen over gaan stappen omdat ze via usenet hun geadverteerde snelheid niet halen, zal UPC daar waarschijnlijk wel op reageren door de cap te verwijderen. Als ze zelf adverteren met "Volop online gamen, films en muziek downloaden?"*, is het wel vreemd dat je niet met de maximale snelheid films en muziek kunt downloaden.

* Zie hier, onder het kopje "Waarom UPC Internet?"

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

even aan iedereen die zegt dat wij zeuren of wat dan ook, mij kan je niet wijs maken dat onderstaande een nette gang van zaken, ik vind het ronduit asociaal, en als ik dit van te voren had geweten, had ik nooit UPC genomen.

Dit is een 100mb bin bestand vanaf een bbned server, zoals je ziet strak 2.86mb per sec, wat er netjes is.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kdz/bbned.jpg

Dit is daarentegen een download vanaf mijn Xsnews Elite account (die dus op telfort 20mbit strak 2mb/sec deed:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kdz/xsnews.jpg

ik vind dit ronduit oplichterij!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:32:
[...]

Het boeit UPC helemaal niets wat je ermee downloadt, zolang ze er geld aan verdienen. Zodra mensen over gaan stappen omdat ze via usenet hun geadverteerde snelheid niet halen, zal UPC daar waarschijnlijk wel op reageren door de cap te verwijderen. Als ze zelf adverteren met "Volop online gamen, films en muziek downloaden?"*, is het wel vreemd dat je niet met de maximale snelheid films en muziek kunt downloaden.

* Zie hier, onder het kopje "Waarom UPC Internet?"
Blijkbaar maakt het toch wel uit anders wordt er niet gecapped, ik zeg ook niet dat het eerlijk is of iets dergelijks maar het geeft wel aan dat UPC problemen ondervindt met het aantal usenet gebruikers die zodanig veel verkeer wegtrekken dat deze acties nodig zijn.

(@DiscWout) omg

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik vond de reacties ook wel wat overtrokken. Ik ben allang blij dat ze nu mensen cappen op basis van het abonnement. i.e. je krijgt tijdens topuren 1/3e. Daarbuiten heb je nog steeds de volledige snelheid van je abo. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe maatregelen straks die het cappen moeten reduceren. En al dat gezeik over wel of niet illegaal downloaden. Iedereen weet dat wat je download officieël wel legaal is, door een sterk verouderde wet, maar eigenlijk gewoon niet legaal is.

No guts, no glory!

Verwijderd

Glorificationer426 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:15:
[...]

Blijkbaar maakt het toch wel uit anders wordt er niet gecapped, ik zeg ook niet dat het eerlijk is of iets dergelijks maar het geeft wel aan dat UPC problemen ondervindt met het aantal usenet gebruikers die zodanig veel verkeer wegtrekken dat deze acties nodig zijn.
Tja, dan moeten ze hun netwerk daarop aanpassen, of open kaart spelen. Het grootste probleem vind ik niet dat er gecapt wordt, maar meer dat UPC nergens vermeldt dat ze het doen. Ik heb een jaarcontract, maar als ik had geweten dat UPC zo sterk knijpt, had ik dat niet afgesloten.
KillGhost schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:09:
Ik vond de reacties ook wel wat overtrokken. Ik ben allang blij dat ze nu mensen cappen op basis van het abonnement. i.e. je krijgt tijdens topuren 1/3e. Daarbuiten heb je nog steeds de volledige snelheid van je abo. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe maatregelen straks die het cappen moeten reduceren. En al dat gezeik over wel of niet illegaal downloaden. Iedereen weet dat wat je download officieël wel legaal is, door een sterk verouderde wet, maar eigenlijk gewoon niet legaal is.
Het gaat bij mij niet om "topuren", het is de hele dag door. Ik kom nooit boven de 10 mbit, en dat is volledig onacceptabel. Overigens is downloaden "officieel" niet illegaal. Zolang de wetgever de wet niet heeft veranderd, is het downloaden legaal. Punt.

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:01:

Het gaat bij mij niet om "topuren", het is de hele dag door. Ik kom nooit boven de 10 mbit, en dat is volledig onacceptabel. Overigens is downloaden "officieel" niet illegaal. Zolang de wetgever de wet niet heeft veranderd, is het downloaden legaal. Punt.
Als je de hele dag niet boven de 10mbit komt, zou ik contact opnemen met UPC. Dit valt dan blijkbaar niet onder het traffic management wat ze doen. Heb je zelf niet ergens een lampje branden in je achterhoof, dat aangeeft dat het downloaden van films zonder ervoor te betalen niet helemaal 100% sjofel is? In ieder geval moreel gezien?

Begrijp me niet verkeerd, ik download zelf ook bij het leven :) Vorige maand 1 TB binnen geslurpt. Maar ik heb iig nog wel het besef dat wat ik doe niet helemaal lekker is.

Ikzelf vind het op dit moment nog wel prima. Ze hebben aangegeven het straks aan te passen. Ik wacht dat eerst rustig af. Mensen die meteen beginnen te schreeuwen etc, mogen best ff wat dimmen. Waarschijnlijk hebben ze zich verkeken op het aantal aanpassingen van abonnementen. Ik krijg nu voor dezelfde prijs 30mbit ipv 10 mbit. Okay, ik zit nog op mijn oude snelheid tijdens de topuren, maar daarbuiten download ik al met een hele nette snelheid. Ik queue het wel, en het komt wel binnen.

No guts, no glory!

Verwijderd

KillGhost schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:11:
[...]

Als je de hele dag niet boven de 10mbit komt, zou ik contact opnemen met UPC. Dit valt dan blijkbaar niet onder het traffic management wat ze doen. Heb je zelf niet ergens een lampje branden in je achterhoof, dat aangeeft dat het downloaden van films zonder ervoor te betalen niet helemaal 100% sjofel is? In ieder geval moreel gezien?
Dat is een heel andere discussie, maar: nee, ik vind het moreel niet onjuist. Overigens heb ik al een tijd geleden contact opgenomen met UPC, en de helpdeskmedewerker gaf toe dat ik geknepen word.
Ikzelf vind het op dit moment nog wel prima. Ze hebben aangegeven het straks aan te passen. Ik wacht dat eerst rustig af. Mensen die meteen beginnen te schreeuwen etc, mogen best ff wat dimmen. Waarschijnlijk hebben ze zich verkeken op het aantal aanpassingen van abonnementen. Ik krijg nu voor dezelfde prijs 30mbit ipv 10 mbit. Okay, ik zit nog op mijn oude snelheid tijdens de topuren, maar daarbuiten download ik al met een hele nette snelheid. Ik queue het wel, en het komt wel binnen.
Ik kom ook van 10 mbit, maar ik heb nu liever een 20 mbit ADSL-verbinding. Dan kom ik tenminste boven de 10 mbit uit, en dan weet ik ook zeker dat ik niet geknepen word.

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:16:
[...]

Dat is een heel andere discussie, maar: nee, ik vind het moreel niet onjuist. Overigens heb ik al een tijd geleden contact opgenomen met UPC, en de helpdeskmedewerker gaf toe dat ik geknepen word.

[...]

Ik kom ook van 10 mbit, maar ik heb nu liever een 20 mbit ADSL-verbinding. Dan kom ik tenminste boven de 10 mbit uit, en dan weet ik ook zeker dat ik niet geknepen word.
Ik zou toch weer contact opnemen met UPC. Dit lijkt me toch niet op het knijpen zoals wij dit bedoelen aangezien het bij jou 24/7 is.

Ikzelf wil niet meer terug naar ADSL. Over het algemeen is de kabel veel stabieler en ook qua snelheid die je krijgt. Sure ze cappen me nu iig op 1/3, maar dat is dan ook wel wat ik krijg. Bij ADSL had ik tevaak schommelingen en de afstand tot de centrale hielp ook niet mee. Ik ben nog steeds uitermate tevreden met mijn overstap van ADSL naar UPC.

[ Voor 21% gewijzigd door KillGhost op 21-08-2009 11:28 ]

No guts, no glory!

Verwijderd

KillGhost schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:24:
[...]

Ik zou toch weer contact opnemen met UPC. Dit lijkt me toch niet op het knijpen zoals wij dit bedoelen aangezien het bij jou 24/7 is.
Dat heeft geen enkele zin. Ze hebben al erkend dat ze mij knijpen. En of ze dat nu 18 uur per dag of 24 uur per dag doen, maakt mij niets uit. Ik wil ook overdag gewoon snel kunnen downloaden, en niet met 10 mbit.

Ik geef ze nog drie weken de tijd. Mocht er tegen die tijd niets veranderd zijn, dan stap ik over naar Xs4all. Kost wat meer, maar dan weet je wel zeker dat ze geen verkeer knijpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 12:23 ]

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:22:
[...]

Dat heeft geen enkele zin. Ze hebben al erkend dat ze mij knijpen. En of ze dat nu 18 uur per dag of 24 uur per dag doen, maakt mij niets uit. Ik wil ook overdag gewoon snel kunnen downloaden, en niet met 10 mbit.

Ik geef ze nog drie weken de tijd. Mocht er tegen die tijd niets veranderd zijn, dan stap ik over naar Xs4all. Kost wat meer, maar dan weet je wel zeker dat ze geen verkeer knijpen.
Dat strookt dan niet wat je nu net zei. Je zei net dat je NOOIT de normale snelheid hebt. Daarom heb ik ook gezegd dat je contact moest opnemen met de HD. Ze knijpen iedereen, dus nogal logisch dat ze dat dan ook tegen jou zeggen.

Voor dezelfde prijs bij xs4all krijg je volgens mij ook een snelle abo bij UPC tijdens de knijpuren. Buiten de knijpuren ga je dan nog veel sneller. IMHO zou het dan dom zijn om terug te gaan naar xs4all want dan is je maximum zeer beperkt in vergelijking met UPC. Maar ja, dat is jouw keus natuurlijk :)

No guts, no glory!

Verwijderd

KillGhost schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:34:
[...]

Dat strookt dan niet wat je nu net zei. Je zei net dat je NOOIT de normale snelheid hebt. Daarom heb ik ook gezegd dat je contact moest opnemen met de HD. Ze knijpen iedereen, dus nogal logisch dat ze dat dan ook tegen jou zeggen.

Voor dezelfde prijs bij xs4all krijg je volgens mij ook een snelle abo bij UPC tijdens de knijpuren. Buiten de knijpuren ga je dan nog veel sneller. IMHO zou het dan dom zijn om terug te gaan naar xs4all want dan is je maximum zeer beperkt in vergelijking met UPC. Maar ja, dat is jouw keus natuurlijk :)
Bij XS4all kom ik zeker boven de 10 megabit. Bij UPC zit ik altijd op 10 mbit, dag en nacht. Ik kan wel met de helpdesk bellen, maar die zal me niet verder helpen. En als ze me al verder helpen, dan haal ik mijn maximum snelheid op een tijdstip dat ik er niets aan heb.

Overigens wordt het ook een beetje een principekwestie. Ik hoop dat er meer mensen overstappen, want dan zal UPC heel snel terugkomen op haar besluit om te knijpen. Het is dat ze op dit moment een monopolie hebben op kabelinternet, anders zouden ze dit echt niet kunnen maken. :(

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:22:
Geef ze dan wel de kans om het op te lossen, door ze in gebreken te stellen, termijn van 3 weken is dan ruim voldoende voor hun om het op te lossen. Daarna kan je dan zonder problemen (lijkt mij althans) je contract ontbinden.

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:40:
[...]

Bij XS4all kom ik zeker boven de 10 megabit. Bij UPC zit ik altijd op 10 mbit, dag en nacht. Ik kan wel met de helpdesk bellen, maar die zal me niet verder helpen. En als ze me al verder helpen, dan haal ik mijn maximum snelheid op een tijdstip dat ik er niets aan heb.

Overigens wordt het ook een beetje een principekwestie. Ik hoop dat er meer mensen overstappen, want dan zal UPC heel snel terugkomen op haar besluit om te knijpen. Het is dat ze op dit moment een monopolie hebben op kabelinternet, anders zouden ze dit echt niet kunnen maken. :(
Je kan kijken hoeveel je kwijt bent voor 10mbit xs4all en kijen wat je daarvoor kan krijgen bij UPC. Misschien wel 60 of 90 mbit. Dan zou je toch sneller moeten gaan. Ik snap inderdaad wel dat het dan een principekwestie begint te worden. Ik zou het sowieso nog een paar maanden afwachten omdat UPC heeft aangegeven dingen te wijzigen op het gebied van traffic management.

No guts, no glory!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
hmm, eerst schommelden mijn downloads tussen de 1MB en 500 KB/s, nu hebben ze me gewoon vast gecapped op 633kb/s wat ook precies 1/3de van mijn beloofde snelheid is (16mbit), ok, misschien geen oplichterij, maar het is toch van de zotten dat ze adverteren met 'wel 5 keer zo snel als adsl' en dan in de piekuren lagere snelheden geven, ik vind dit echt stijlloos, en nu een beetje zeggen dat ze het op hebben gelost.....
Pagina: 1