Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista: Kan niet bestanden op xp schijf aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dual boot van vista en xp. Nu kan ik als ik in vista opstart van mijn XP partitie de bestanden alleen maar lezen, ik kan ze niet veranderen. Ik kan wel gewoon bestanden maken of kopieren op die schijf. Als ik echter in bijvoorbeeld notepad een bestand open, aanpas en wil opslaan zegt ie: "make sure the path and file name are correct". Vind dit zeer vreemd en zeer irritant xD, mijn webserver staat bijvoorbeeld op die schijf, en als ik dan iets wil aanpassen in configuratie gaat dat niet, dan moet ik eerst xp opstarten :S.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
je kan toch gewoon de ntfs permissies aanpassen zodat je er wel bij kan. ff account toevoegen en presto.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik wil eigenlijk het liefst dat vista opstart zonder dat ik moet inloggen ofzo, wat bij XP wel moest...

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
inloggen? sorry maar waar heb je het over, wie heef thet over inloggen als het op de zelfde pc danwel hardeschijf staat?

via eigenschappen --> rechten/beveiliging kan je wat regelen...

besides... nu nog zowel XP als Vista draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik overstap naar Vista vond ik het zo wat makkelijker om meteen over te kunnen stappen, hij is nu de rechten aan het instellen, zal zo eens kijken of ie het dan doet

EDIT: het heeft gewerkt, bedankt, had het eigenlijk zelf ook wel kunnen vinden xD

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 09:58 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
nu nog overstappen op vista? zou toch persoonlijk tot +- november wachten en dan voor windows 7 gaan...

zeker als je voor de professional edition gaat, zal je zowel je xp als je vista/7 spullen kunnen gebruiken in combo met XPM

oh en neem niet de eigenaarsschap over, dan gaat je xp niet meer werken ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Dutch2007 op 11-08-2009 10:09 ]

Pagina: 1