We werken met een Terminal Server 2008 met externe gebruikers en printers die via de RDP verbinding worden aangestuurd.
Ik moet nu via een erg ingewikkeld traject per gebruiker de print defaults instellen:
1 Gebruiker admin maken
2 Eigenaar maken van de betreffende printer
3 Naar tab 'apparaat instellingen' gaan lade 3 op 'geïnstalleerd' zetten
4 Printing defaults aanpassen en lade 3 als standaard instellen
Kan ik een script maken wat dit doet door register waarden toe te voegen?
Of kan ik voor dit type printer/deze driver de printer defaults van te voren ergens definiëren, zodat alles bij de installatie (feitelijk bij inloggen gebruiker) al meteen goed staat?
(Voor de duidelijkheid: als ik lokaal (extern op dezelfde locatie als de printer) de instellingen helemaal goed zet, en een verbinding met de TS maak, moet ik daar alles nog een keer instellen! Maar dat is volgens mij een tekortkoming van M$ MS)
Ik moet nu via een erg ingewikkeld traject per gebruiker de print defaults instellen:
1 Gebruiker admin maken
2 Eigenaar maken van de betreffende printer
3 Naar tab 'apparaat instellingen' gaan lade 3 op 'geïnstalleerd' zetten
4 Printing defaults aanpassen en lade 3 als standaard instellen
Kan ik een script maken wat dit doet door register waarden toe te voegen?
Of kan ik voor dit type printer/deze driver de printer defaults van te voren ergens definiëren, zodat alles bij de installatie (feitelijk bij inloggen gebruiker) al meteen goed staat?
(Voor de duidelijkheid: als ik lokaal (extern op dezelfde locatie als de printer) de instellingen helemaal goed zet, en een verbinding met de TS maak, moet ik daar alles nog een keer instellen! Maar dat is volgens mij een tekortkoming van M$ MS)
[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 11-08-2009 09:54 ]