Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipieslim
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-02 00:31
Hallo,

Ik heb onlangs Gran turismo 4 gekocht.
Toen ik deze echter test, bleek dat hij niet opstarte. Ik dacht eerst dat dit aan mijn Playstation 2 lag, dus ik ben terug gegaan naar de winkel met het spel. Daar heb ik mijn probleem uitgelegd, en gevraagd of zij misschien eerder van dit probleem gehoord hadden, maar dit was compleet nieuw voor ze (Ik ben pas later op forums gaan zoeken). De betreffende winkel had het zelfde model als ik ook heb.

het model is: SCPH-70004 Gekocht rond Maart 2005

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/archives/images/pstwo.jpg

We hebben het spel daar ook getest, maar deze deed het daar ook niet. We hebben in de winkel een paar andere DVD's geprobeerd, maar deze deden het ook niet.
Toen ben ik naar een andere winkel gegaan, daar heb ik ook gevraagd of ze de cd voor mij wilden testen, daar deed deze het wel op een Playstation 3.
Maar ze hadden geen PS2 of PSTwo (ook wel een slimline genoemd, het model wat ik ook in bezit heb).
Nu heb ik het spel daar gekocht, om thuis er achter te komen dat deze het in eerste instantie niet deed.
Na een paar keer rebooten deed het spel het wel. Nu kwam ik er achter dat hij het wel deed, als ik de PS2 reboote en de CD-klep pas dicht deed als het Sony logo in beeld kwam.
Dit heeft een paar keer gewerkt. Tot ik opeens tijdens een laadscherm een rood tellertje kreeg te zien (in plaats van een witte die dit normaal aangeeft). Na rebooten deed het spel het niet meer, en heeft het nu nog niet meer gedaan na veel testen.
Ik ben het internet af gaan zoeken, daar heb ik heb veel gelezen over het oudere model playstation (de dikke). Onder andere dat Simpele dingen als lens schoonmaken en stof uitblazen zou kunnen helpen. Maar dat hielp niks.
Alle andere spellen de ik heb werken trouwens verder prima, alleen Gran turismo 4 niet. Weet iemand hier iets over? Of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk dat de laser niet sterk genoeg meer is om het schijfje goed te kunnen lezen.

Volgens mij gebeurde dat wel vaker bij die oudere PS2's, dat de laser zwakker werd/kapot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipieslim
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-02 00:31
Bij de oudere inderdaad, heeft de nieuwe dat ook?
En als dat het probleem is, kan ik daar wat aan doen? zijn er losse onderdelen te koop?

[ Voor 47% gewijzigd door kipieslim op 11-08-2009 02:44 ]