Ik heb recentelijk een Onkyo TX-SR607 gekocht en ik zit met wat vage probleempjes die misschien door anderen al 'opgelost' zijn maar die ik nog niet heb kunnen vinden op het internet. Daarom mijn post hier in dit forum.
Opstelling:
PC : Windows 7, build 7100, Q6600, 64bit, 4gb
PC-Graphics : GeForce 7300GT Silent (256Mb) 1xDVI & 1xDSUB,
PC-Audio : Trust 7.1 kaartje (alleen voor optical out (SPDIF) nodig naar de onkyo) met CMI8738/8768 chipset
PC-monitor : Benq G2410HD, D-sub, 1920x1080
Receiver : Onkyo TX-SR607
Game : Xbox 360
TV : LG7000 HD 1920x1080
Connecties:
XBOX360 -> HDMI -> Onky HDMI poort 4
PC -> DVI->HDMI -> Onky HDMI poort 5
PC -> Optical -> Onky Optical IN 1
Onkyo -> HDMI -> LG HDMI Poort 4
[1] PC kan geen beeld geven op beide beeldschermen, de Benq en de LG:
-----------------------------------------------------------------
Bij de eerste opstelling van mijn PC->Onkyo->LG & PC->Benq ging alles prima, met de standaard Windows 7 duplicate optie Benq+LG (via Onkyo) werkte het goed. Om de een of andere reden werkt dit nu niet meer... Echter, als ik de PC HDMI kabel rechtstreeks in de LG7000 stop, werkt het prima.
Dacht eerst dat het aan drivers maar die waren niet aangepast (voor zover ik kon achterhalen), Pre-release WDDM 1.0 van Nvidia. Heb vervolgens nog andere drivers getest maar zonder resultaat.
Ik weet dat het door Onkyo niet gesupport wordt, pc beeld maar omdat het gewoon werkte en het niet zo heel bijzonder is, wil ik het wel proberen op te lossen. Het lijkt mij een driver probleem... maar kan er niet echt veel over vinden. Iemand een gelijksoorte situatie (gehad) of tips?
"The HDMI video stream is compatible with DVI (Digital Visual Interface), so TVs and displays with a DVI input can be connected by using an HDMI-to-DVI adapter cable. (Note that DVI connections only carry video, so you’ll need to make a separate connection for audio.) However, reliable operation with such an adapter is not guaranteed. In addition, video signals from a PC are not supported."
[2] Starten van XBOX360 met HDMI via ONKYO geeft geen geluid
--------------------------------------------------------------------------
Soms werkt het maar meestal niet...
Volgorde:
- Onkyo staat aan
- PC speelt muziek af via bron 'DVD/BD' via optical (stereo mp3 bron)
- LG TV aan, HDMI3 selecteren (Onkyo input)
- Kies GAME bron (HDMI vanaf XBOX, input 4)
- Bij bronnen staat 'DSP'
- Zet XBOX360 aan
- Beeld komt, maar geen geluid, 'DSP' blijft op de onkyo staan (normaal staat daar rode lampje van DD)
- XBOX360 uit
- HDMI stekker van XBOX uit Input 4 en in Input 3 op de Onkyo
- Onkyo bron 'TV/TAPE' (die heeft HDMI Input 3)
- Xbox aan
- HDMI bron/logo gaat knipperen
- En komt uiteindelijk op 'DSP' en geen geluid
- XBOX360 uit
- Component HD kabel van Xbox aansluiten op component 2 op Onkyo
- Optical aansluiten op Optical IN 2 op Onkyo
- Beide bronnen toewijzen aan 'CBL/SAT'
- Bron CBL/SAT kiezen
- XBOX360 starten
- Wel geluid, geen beeld - problemen met upscalen e.d. tenzij ik 450p kies of iets
- XBOX360 uit
- HDMI kabel weer aansluiten
- Bron 'game' kiezen
- XBOX360 starten
- En voila, wel geluid (DD) en beeld...
Iemand tips... ?
Dit moet ik nu blijkbaar elke keer doen om geluid uit de xbox360 te krijgen... al met al wel wat punten waar ik een beetje het heen-en-weer van krijg. Een van de redenen van de aanscahf van de Onkyo was om niet meer met kabels in de weer te moeten en het allemaal 'eenvoudiger' te maken...
De 'rest' werkt allemaal prima, de radio doet het en ik kan geluid van de PC via optical luisteren op de Onkyo. Enige jammere daarbij is wel weer dat ZONE2 geen geluid kan weergeven van een optical bron...
Opstelling:
PC : Windows 7, build 7100, Q6600, 64bit, 4gb
PC-Graphics : GeForce 7300GT Silent (256Mb) 1xDVI & 1xDSUB,
PC-Audio : Trust 7.1 kaartje (alleen voor optical out (SPDIF) nodig naar de onkyo) met CMI8738/8768 chipset
PC-monitor : Benq G2410HD, D-sub, 1920x1080
Receiver : Onkyo TX-SR607
Game : Xbox 360
TV : LG7000 HD 1920x1080
Connecties:
XBOX360 -> HDMI -> Onky HDMI poort 4
PC -> DVI->HDMI -> Onky HDMI poort 5
PC -> Optical -> Onky Optical IN 1
Onkyo -> HDMI -> LG HDMI Poort 4
[1] PC kan geen beeld geven op beide beeldschermen, de Benq en de LG:
-----------------------------------------------------------------
Bij de eerste opstelling van mijn PC->Onkyo->LG & PC->Benq ging alles prima, met de standaard Windows 7 duplicate optie Benq+LG (via Onkyo) werkte het goed. Om de een of andere reden werkt dit nu niet meer... Echter, als ik de PC HDMI kabel rechtstreeks in de LG7000 stop, werkt het prima.
Dacht eerst dat het aan drivers maar die waren niet aangepast (voor zover ik kon achterhalen), Pre-release WDDM 1.0 van Nvidia. Heb vervolgens nog andere drivers getest maar zonder resultaat.
Ik weet dat het door Onkyo niet gesupport wordt, pc beeld maar omdat het gewoon werkte en het niet zo heel bijzonder is, wil ik het wel proberen op te lossen. Het lijkt mij een driver probleem... maar kan er niet echt veel over vinden. Iemand een gelijksoorte situatie (gehad) of tips?
"The HDMI video stream is compatible with DVI (Digital Visual Interface), so TVs and displays with a DVI input can be connected by using an HDMI-to-DVI adapter cable. (Note that DVI connections only carry video, so you’ll need to make a separate connection for audio.) However, reliable operation with such an adapter is not guaranteed. In addition, video signals from a PC are not supported."
[2] Starten van XBOX360 met HDMI via ONKYO geeft geen geluid
--------------------------------------------------------------------------
Soms werkt het maar meestal niet...
Volgorde:
- Onkyo staat aan
- PC speelt muziek af via bron 'DVD/BD' via optical (stereo mp3 bron)
- LG TV aan, HDMI3 selecteren (Onkyo input)
- Kies GAME bron (HDMI vanaf XBOX, input 4)
- Bij bronnen staat 'DSP'
- Zet XBOX360 aan
- Beeld komt, maar geen geluid, 'DSP' blijft op de onkyo staan (normaal staat daar rode lampje van DD)
- XBOX360 uit
- HDMI stekker van XBOX uit Input 4 en in Input 3 op de Onkyo
- Onkyo bron 'TV/TAPE' (die heeft HDMI Input 3)
- Xbox aan
- HDMI bron/logo gaat knipperen
- En komt uiteindelijk op 'DSP' en geen geluid
- XBOX360 uit
- Component HD kabel van Xbox aansluiten op component 2 op Onkyo
- Optical aansluiten op Optical IN 2 op Onkyo
- Beide bronnen toewijzen aan 'CBL/SAT'
- Bron CBL/SAT kiezen
- XBOX360 starten
- Wel geluid, geen beeld - problemen met upscalen e.d. tenzij ik 450p kies of iets
- XBOX360 uit
- HDMI kabel weer aansluiten
- Bron 'game' kiezen
- XBOX360 starten
- En voila, wel geluid (DD) en beeld...
Iemand tips... ?
Dit moet ik nu blijkbaar elke keer doen om geluid uit de xbox360 te krijgen... al met al wel wat punten waar ik een beetje het heen-en-weer van krijg. Een van de redenen van de aanscahf van de Onkyo was om niet meer met kabels in de weer te moeten en het allemaal 'eenvoudiger' te maken...
De 'rest' werkt allemaal prima, de radio doet het en ik kan geluid van de PC via optical luisteren op de Onkyo. Enige jammere daarbij is wel weer dat ZONE2 geen geluid kan weergeven van een optical bron...