Na een week van alles uitproberen hoop ik dat jullie me een antwoord kunnen verschaffen.
Onlangs heb ik een Perc 5/i met BBU en kabels aangeschaft en deze gecombineerd met 2x WD Green 640 GB en 2x WD Blue 640 GB harde schijven. De boel aangesloten en geboot, in de BIOS van de RAIDkaart een RAID5 ingesteld over alle vier de schijven, laten builden, initialiseren en opnieuw laten opstarten. Tot zover geen problemen.
In Ubuntu 8.04.3 werd de kaart niet goed herkent
Via google kom ik veel problemen met deze kaart tegen, maar ik kan er geneen vinden die gelijk is aan mijne
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een windows te installeren op deze machine en is er geen floppydrive aanwezig, waardoor zaken zoals flashen niet mogelijk zijn.
Wel heb ik vandaag de kaart even getest bij een vriend op een Gigabyte X58, maar hierbij werd zijn huidige (onboard) raid verknald
en hebben we Windows niet eens kunnen zien.
Wie weet wat ik verkeerd doe?
O ja, systeemspecs zijn te vinden onder Systeem
Onlangs heb ik een Perc 5/i met BBU en kabels aangeschaft en deze gecombineerd met 2x WD Green 640 GB en 2x WD Blue 640 GB harde schijven. De boel aangesloten en geboot, in de BIOS van de RAIDkaart een RAID5 ingesteld over alle vier de schijven, laten builden, initialiseren en opnieuw laten opstarten. Tot zover geen problemen.
In Ubuntu 8.04.3 werd de kaart niet goed herkent
code:
het maakte niet uit welke opties in het BIOS geselecteerd waren (wel/geen bootdevice, boot error allowed). Ook met het gebruik van een nieuwere versie van Ubuntu (9.04) wordt de kaart niet (goed) herkend.1
| kernel: [ 5.531961] sd 6:2:1:0: [sde] Sector size 0 reported, assuming 512 |
code:
dus de kaart wordt wel gezien...1
| lspci: 03:0e.0 RAID bus controller: Dell PowerEdge Expandable RAID controller 5 |
Via google kom ik veel problemen met deze kaart tegen, maar ik kan er geneen vinden die gelijk is aan mijne
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een windows te installeren op deze machine en is er geen floppydrive aanwezig, waardoor zaken zoals flashen niet mogelijk zijn.
Wel heb ik vandaag de kaart even getest bij een vriend op een Gigabyte X58, maar hierbij werd zijn huidige (onboard) raid verknald
Wie weet wat ik verkeerd doe?
O ja, systeemspecs zijn te vinden onder Systeem
Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10