draadloos laptop kapoet

Pagina: 1
Acties:

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 16:27
Hee

Ik heb een MSI Megabook s271
Windows XP sp 3

als ik wireless probeer te connecten blijft hij flikkeren.

Netwerk adress verkrijgen
valt uit
en dan weer netwerk adress verkrijgen

weet iemand hier een oplossing voor ?
het ligt 100 % niet aan de router want hij doet het nergens

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Drivers?

Anders een reinstall.

Maar je kunt het eerst ook met een Linux LiveCD proberen, bijv. Ubuntu

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

snoos schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:29:

het ligt 100 % niet aan de router want hij doet het nergens
Als het inderdaad niet aan de router zou liggen, zou het op een ander laptop wel moeten werken toch? ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• snoos
klopt andere laptops werken wel
kom net uit een 2de reinstall dus dat zou denk ik niet helpen
zou even kijken met zoon kubuntu cd die ik hier nog heb liggen

snap alleen niet hoe je daar met wireless kan connecten ?

Verwijderd

Andere (nieuwere) driver installeren gaat hoogstwaarschijnlijk wel wat uithalen.
Wireless connecten met ubuntu is appeltje eitje, Kubuntu weet ik niet.

• snoos
ik heb trouwens nog een vraag hoe verander je het kanaal van een kpn experia box

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt inloggen op http://192.168.1.254 bij de Speedtouch 780. (Ligt eraan welke ExperiaBox je hebt.)

Het is maar de vraag of je het kanaal überhaupt kunt wijzigen, de firmwares die KPN in de EB's gooit is nogal karig. :N

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 11-08-2009 12:33 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Anders gewoon even de HD bellen, daar kunnen ze op afstand het kanaal wijzigen. Als je een siemens EB hebt (de zilveren) zou ik wel mobiel bellen (als je internet+bellen hebt), anders valt de verbinding weg als het kanaal wordt gewijzigd.

Je kunt trouwens ook gewoon inloggen in de webinterface van de siemens via 192.168.2.1 je komt dan hier (clickable demo)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 12:43 ]

• snoos
heb het gewoon met een hele andere router geprobeerd xD hij heeft nog steeds zelfde probleem
helaas

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 12:14

Hardfreak

<!--

Als dat mogelijk is moet je eens in de logbestanden van je router kijken om te zien wat er verkeerd loopt.
'k Heb hier ook wat problemen gehad met een Asus WLAN USB stick, steeds opnieuw proberen maar niks werkte, bleek dat er een probleem was met de authenticatie omdat er een windows service niet draaide. Dus je kan ook eens proberen om ff alle WEP/WPA dingen uit te zetten en zien wat dat geeft.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je probleem omschrijving is wel erg matig hoor:
als ik wireless probeer te connecten blijft hij flikkeren
Wat is flikkeren?

Wat heb je al geprobeerd?
Heb je al geprobeerd om (tijdelijk) zonder WEP/WPA encryptie te verbinden (dus ook de configuratie van je router aanpassen?
Vaak is de key namelijk gewoon niet goed ingevult.

Het aanpasssen van het kanaal kan gewoon in de instellingen van de EB. Maar dat kan je pas, als je een computer hebt die een goede verbinding met het ding heeft. (hetzij wireless, maar betrouwbaarder is om er even een netwerk kabel tussen te knopen).
Er wordt een probleempje besproken waarvoor wellicht 10-tallen oorzaken en oplossingen bestaan, doorgaans vele malen simpeler en minder tijdrovend dan een reinstall van het OS.
Ik begrijp werkelijk niet waarom dat advies in zo'n vroeg stadium gegeven wordt. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor. :)

[ Voor 30% gewijzigd door remco_k op 11-08-2009 13:23 ]

Alles kan stuk.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 05:25

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Het kan zijn dat de hele Wireless Zero service uit is.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

En waarom pas je niet de channel an van je netwerk kaart op je laptop?

Klinkt namelijk als een bekend probleem. Vaak zitten die WiFi kaarten net op een verkeerde channel waardoor het connecten de hele tijd tussen disconnected en Aquiring network adress blijft hangen. Vaak een kwestie van meerdere kanalen proberen (bij de Experia box was het geloof ik kanaal 11 )

Xbox Live ID:Notna8310

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 23:58
je moet even je wachtwoord proberen opnieuw in te voeren. Ik heb hetzelfde gehad met een dell van mijn werk. Die was aangemeld via het oude wachtwoord. Bleef maar aanvragen en uitwerpen.

Carpe Diem

Verwijderd

@notna is inderdaad kanaal 11.
Geldt eigenlijk voor ieder AP, als je meerdere netwerken in de omgeving hebt, is het het beste om op een zo vrij mogelijk kanaal te gaan zitten. uit mijn hoofd zijn dat 1, 4, 7 en 11. De tussenliggende kanalen overlappen elkaar waardoor de verbinding minder kan worden. en als je echt pech hebt zendt je AP uit op kanaal 13, en is daardoor niet eens zichtbaar :D

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46
En het schakelaartje aan de zijkant van je laptop waarmee je je wireless aan of uit zet staat uiteraard ingeschakeld?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:35:
En als je echt pech hebt zendt je AP uit op kanaal 13, en is daardoor niet eens zichtbaar :D
Ik heb al een jaar of twee mijn router op kanaal 13 staan. Werkt prima.
Is gewoon een kwestie van de juiste drivers (dus voor europa) gebruiken en in windows bij de regio settings aangeven dat je je in NL of een ander europees landt bevindt.

• snoos
hij werkt nu via het driver programma
alleen zie in de standaard windows lijst geen netwerken nog hoe zorg ik dat ik het hier ook zie ?

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 12:14

Hardfreak

<!--

snoos schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:22:
hij werkt nu via het driver programma
alleen zie in de standaard windows lijst geen netwerken nog hoe zorg ik dat ik het hier ook zie ?
ah mah als je een ander programma gebruikt om je wifi in te stellen dan wordt meestal de Wireless Zero Config van windows uitgeschakeld om problemen te voorkomen (dat wordt trouwens ook vermeld als je de lijst met beschikbare netwerken opvraagt).

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Pagina: 1