Toon posts:

Videokaart met max. 16 kleuren??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag lezers,

Ik heb gisteren voor een PC-gebruiker met weinig eisen een HP Pentium 1 PC gebruiksklaar gemaakt. Het bleek dat de videokaart maar maximaal 16 kleuren kan tonen. Dit geeft o.a. problemen met internet. Kan ik hier (gezien de leeftijd van de PC) nog een andere kaart in zetten? Zo ja, welke en waar (niet te duur)? Ik heb zelf nog een oude 486 staan. Kan ik de kaart hiervan overzetten? Alvast bedankt.

Groeten,

Martijn

Verwijderd

Koop een TnT kaart ,zijn niet zo duur meer en toch nog wel redelijk goed,als je alleen nog Pci hebt koop dan de Stealth S540 of een Voodoo 3 (Of hebben ze Tnt kaarten ook in pci,zal best wel is kunnen)

Verwijderd

Ik heb hier een celly 633 staan met een 8 mb nix-kaart (niet lachen, hij wordt echt alleen voor word en een of andere database bebruikt..) Die kaart heeft volgens mij iets van 100 piek gekost.. ik weer niet eens de merknaam meer, zal vanavond ff kijken.
Het was in ieder geval iets waar ik nog nooit van gehoord had.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Lijkt me heel erg sterk dat een videokaart in een P1 maar 16 kleuren zou kunnen geven. Dit riekt naar een driver-probleem. Check ff wat voor kaart het is.

de betaler vervuilt