Budget voor speakers bepalen

Pagina: 1
Acties:

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe bepalen jullie het budget voor je speakers ?

Het klinkt als een simpele vraag maar volgens mij gaan hier vele gedachtengangen aan vooraf. De standaard redenen zullen waarschijnlijk iets zijn in de richting van:

1. Geld wat je over houd per maand
2. Geld wat je mag besteden van vriendin/vriendin
3. Hoe belangrijk vind je speakers

Echter denk ik dat als je maar lang genoeg kan sparen dat de duurdere speakers voor een hoop mensen toch bereikbaar zijn. Ik zelf heb mijn eerste "echte" speakers gekocht met een combinatie van punten 1 en 3, en kwam toen uit op een setje Wharfedale 8.3's. Echter nu een paar jaar later zou ik graag een 5.1 set willen hebben van hetzelfde merk en serie. En hier begint eigenlijk mijn vraagstuk.

Optie 1:
Ik ga voor een normaal geprijsde set van Wharfedale uit de Diamond 10 reeks, kosten rond de 1600.

Optie 2:
Ik ga voor een duurdere set van Focal, de Chorus 800 serie, kosten rond de 2800 ?

Optie 3:
Ik ga voor een dure set van Focal, de Profile serie, kosten geen idee (6000 :? )

De termen budget en duur zijn natuurlijk betrekkelijk en vul allemaal maar zelf je merken en bedragen in, echter denk ik dus zelf dat zolang mensen het echt willen ze duurdere spullen kunnen kopen dan ze zelf dachten (uitzonderingen daar gelaten). De vraag is dus waar trek je de grens ? Voor mij zelf zou ik in eerste instantie het idee hebben dat optie 1 genoeg is en dat als ik later meer wil dat ik dan voor optie 2 ga. Maar kan je dan niet alvast beter meteen voor optie 2 gaan ? Dit kost anders tweemaal de aanschaf van speakers.

En om het nog leuker te maken, mijn vader heeft vroeger ook (voor toen) hele dure luidsprekers gekocht en 30 jaar later draaien die nog steeds. Toegegeven ze zijn niet echt modern meer maar ondertussen wel 30 jaar oud, als je er 30 jaar mee gaat doen kan je net zo goed voor optie 3 gaan.

Dus welke gedachtes/redenaties gaan er bij jullie rond voor het samenstellen van het budget ?

Mijn YouTube kanaal

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-12 19:02

painkill

Pain(k)(ill)

Je bent een tweaker, de kans dat je 30 jaar met 1 product gaat doen is nihil, aangezien de drang naar iets nieuws het niet 30 jaar uit houd ;)

Dus de speakers die eeuwen meegaan zijn niet echt nodig gok ik zo.
Dat scheelt je weer een paar duizend.

Maar 10 jaar is nog wel te doen, aangezien de technieken en aansluitingen over 10 jaar niet veel veranderd zullen zijn. En de meeste speakers, zeker van deze prijscatagorie gaan echt wel 10 jaar mee.

De prijs word bij deze grote uitgaven toch bepaald door hoeveel geld je kunt missen (per maand), en dat moet in het begin ook echt je uitgangspunt zijn.

Dat je de beste kwaliteit kunt kopen met 6000 euro is leuk, maar ik ga ook geen ferrari kopen alleen omdat dat de beste kwaliteit is.

Ik bepaal het dus met hoeveel ik kan missen, en vervolgens pas wat mijn wensen zijn, aangezien ik echt geen 1 meter hoge speakers kan kopen met mijn budget. Meer dan een logitech Z5500 kan er bij mij niet uit ;

Mijn SNES verzameling!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat belangrijk is vind ik de prijs/kwaliteit.

Gaat dat setje van misschien €6000 je veel meer kunnen bieden als een ander merk als bv Philips, JBL, Kenwoord of Bose? Ga je verschil in geluid merken of gaan er dingen bij zitten die de meerprijs verantwoorden?

Of in jouw geval gaat dat setje van €6000 je zo veel meer bieden als het setje van €1600? En ook niet zomaar ivm het setje zelf. Maar stel je zelf de vraag of dat setje jouw die €6000 waard is, als het iets is dat je absoluut wil en waarvan je weet dat je spijt gaat hebben als je inbind dan is dat ook de meerwaarde.

@vb van painkill over ferrari:
Als een audi je ook van A naar B kan brengen en even veel kwaliteit bied voor 1/3de van de prijs of zo waarom dan die ferrari? Natuurlijk is een auto nog net iets anders omdat die je blijft geld kosten en bij een ferrari zijn dat HOPEN geld. Maar als je echt die ferrari wil is dat het geld misschien wel waard als je altijd in die audi wilt stappen die je eigenlijk niet wou.

[ Voor 7% gewijzigd door kluyze op 10-08-2009 23:10 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben gaan luisteren naar een aantal diverse speakers in diverse prijsklasse.

Ik ben met een budget van 2000 gegaan en ben thuis gekomen met een speaker van 2500 euro per stuk :X

Maar ik klaag niet.. ik krijg er nog steeds een dikke glimlach van als ik er naar mag luisteren.. dat idee had ik een stuk minder bij een klasse lager.

Vloerstaande speakers van 1000 euro per stuk waren naar mijn idee het geld niet waard.. ik had dan liever een set goede boekenplank speakers van max 500 euro per stuk. Vandaar ook mijn sprong naar 2500 per stuk.

Wellicht verschilt dit weer per merk. Ik heb niet alles kunnen beluisteren.. ook het uiterlijk en de smaak telt immers mee!

Mijn V&A

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:36
Duurdere luidsprekers gaan veelal niet alleen beter klinken, maar zijn over het algemeen ook beter afgewerkt en dat kost nou eenmaal ook centen.

Die Wharfedale's heb ik gehoord en daar kon ik nou niet echt blij van worden. De Focals daarentegen zijn voor die prijs gewoon goed, in ieder geval, persoonlijk vond ik het geluid dat eruit kwam de prijs rechtvaardigen (afgezet tegen wat ik nog meer gehoord heb).

Binnenkort ga ik eens naar XTZ's luisteren, prijsbewust en hopelijk zo goed als ze zelf beweren ;)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:57:
Ik ben met een budget van 2000 gegaan en ben thuis gekomen met een speaker van 2500 euro per stuk :X
Dat is meer als mijn bruto maandloon per speaker 8)7 Mag ik ook vragen wat voor speakers dat zijn?

Verwijderd

En om het nog leuker te maken, mijn vader heeft vroeger ook (voor toen) hele dure luidsprekers gekocht en 30 jaar later draaien die nog steeds. Toegegeven ze zijn niet echt modern meer maar ondertussen wel 30 jaar oud, als je er 30 jaar mee gaat doen kan je net zo goed voor optie 3 gaan.

En om die reden zou ik eens gaan kijken naar een 2ehands set ;) Er is genoeg mooi spul te krijgen dan en het kost je een stuk minder! Kijken wat er aangeboden word en zodoende je budget nog eens herzien.
Ik zag laatst mijn setje Elacs staan voor 500 euro, nieuwprijs was 2400 euro, set was 5 jaar oud en er zit 10 jaar garantie op die speakers om maar een voorbeeld te noemen

En lees ook eens reviews op hifi.nl. Die hadden toen een audiofiele set voor 1000 euro! En het geluidsniveau waarmee je speelt is ook bepalend lijkt me. Af en toe je set lekker hard zetten met een mooi zuiver geluid is lekker maar hoe vaak doe je dat?

En wat Kluyze zegt is ook waar. Vaak betaal je in verhouding veel meer voor een iets (je hoort het toch niet eens) beter geluid...

Dus ik zou reviews lezen, luisteren (jezelf niet vastpinnen op een merk), tweedehands eens rondneuzen, duitse audiofiele bladen kopen (vooral de aanbiedingen die daarin staan zijn interessant!), een beetje met je spaarpot husselen en dan wat kopen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 23:45 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kluyze schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:13:
[...]
Dat is meer als mijn bruto maandloon per speaker 8)7 Mag ik ook vragen wat voor speakers dat zijn?
B&W 804S Black

Mijn V&A

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

Gewoon naar je smaak handelen en dan heb ik het over "luisteren". Jou oor is niet mijn oor enz. enz. Daarbinnen met je budget aan de gang. Zo ben ik nog zeer tevreden met m'n B&W CMD1 speakers..eerste serrie zijn nog altijd de beste.

Dus,..hoeveel geld ben je bereid te spenderen en welke vallen in je gehoor. ;)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Ik, als student, heb 2de hands een stel DIY monitors op de kop getikt voor 400,- (voor een paar). Durf ze zonder schaamte neer te zetten naast luidsprekers van 2000,- nieuw per paar. Als je tweedehands zoekt kan je mooie luidsprekers kopen voor minder geld. En kwa budget: gewoon wat je er voor over hebt. En niet gaan luisteren naar luidsprekers die ver boven je budget zitten. Maar niet gelijk beginnen met luisteren naar luidsprekers aan de top van je budget. Liefst luister je naar de luidsprekers zonder dat je de prijzen weet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 17:50 ]

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Tja, hoe kun je nu een budget bepalen als je de verschillen tussen speakers niet kent?
Een budget is toch afhankelijk van wat je bereid bent uit te geven voor kwaliteit? En dat is dan toch afhankelijk van de hoogte van die kwaliteit?

Als je niet weet hoeveel beter een duurdere speaker kan klinken, hoe kan je dan bepalen of je wel of niet bereid bent daar geld voor uit te geven?

Als je gewoon niet meer dan X hoeveelheid geld hebt, dan is het wellicht makkelijk.
Maar dan zul je nog moeten afwegen of je dan gaat sparen zodat je meer geld hebt, of dat je voor een goedkopere speaker gaat.

Dus wat mij betreft moet je niet zozeer een budget gaan bepalen, maar moet je eerst verschillende speakers gaan luisteren om de prijs/prestatie verhouding vast te stellen.

In eerste instantie ben ik bv een B&W 683 gaan vergelijken met een 804S.
Ik had toen nog geen idee hoeveel beter die 804 zou klinken. Als dat heel veel beter zou zijn, dan zou ik bereid zijn er geld voor uit te geven. En anders was ik mooi goedkoop uit met de 683.
En wat Kluyze zegt is ook waar. Vaak betaal je in verhouding veel meer voor een iets (je hoort het toch niet eens) beter geluid...
Meer betalen voor iets dat je niet eens hoort lijkt mij nogal dom.
Zelfs als de duurdere speaker nog wel binnen je budget zit.

In mijn geval zat die 804 wel binnen mijn budget, maar als ik geen groot verschil met de 683 had gehoord, dan had ik de 683 gekocht.
Maar de keus tussen die twee was heel makkelijk. Het verschil tussen die twee speakers is zo groot dat je graag het extra geld uitgeeft. (of er voor gaat sparen) Daarna ben ik echter ook een 803 gaan luisteren, en toen bleek dat ik de prijs/prestatie verhouding van de 803S nog beter vind dan de 804S.

Gelukkig bleek ik vrijwel geen verschil te horen tussen de 803D en 803S en zit daar wel een stevige meerprijs aan, dus was mijn keuze toen makkelijk :-)

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:16
Ik heb een paar jaar terug in de opruiming 2 klipsch synergy f3 speakers gekocht voor 200 p/s. Ik ben toen ook echt gaan luisteren naar bepaalde speakers op dezelfde (audiofiele) versterker. Ik kwam eigenlijk voor een boekenplank setje, maar de hoeveelheid bas die er uit die 2 zuilen kwam gaf voor mij de doorslag. Om hetzelfde te bereiken met 2 boekenplankspeakertjes had er nog een subwoofer bij gemoeten. De versterker is pas later gekomen, een marantz pm4001ose, was iets van 350 euro, ook in de opruiming. Het is dus goed om een budget in gedachten te nemen, maar je komt 9 van de 10 keer met heel iets anders thuis wat het dubbele van je budget gekost heeft.

Verwijderd

wouterdv schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:25:
Ik heb een paar jaar terug in de opruiming 2 klipsch synergy f3 speakers gekocht voor 200 p/s. Ik ben toen ook echt gaan luisteren naar bepaalde speakers op dezelfde (audiofiele) versterker. Ik kwam eigenlijk voor een boekenplank setje, maar de hoeveelheid bas die er uit die 2 zuilen kwam gaf voor mij de doorslag. Om hetzelfde te bereiken met 2 boekenplankspeakertjes had er nog een subwoofer bij gemoeten. De versterker is pas later gekomen, een marantz pm4001ose, was iets van 350 euro, ook in de opruiming. Het is dus goed om een budget in gedachten te nemen, maar je komt 9 van de 10 keer met heel iets anders thuis wat het dubbele van je budget gekost heeft.
Mwah, er zijn ook monitoren die wel een fatsoenlijk laag eruit kunnen gooien. Over het algemeen is het stereobeeld dat monitoren neerzetten ook wat beter. Het is jammer dat vloerstaanders de trend lijken te zijn.

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-12 10:11
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:21:
[...]

Mwah, er zijn ook monitoren die wel een fatsoenlijk laag eruit kunnen gooien. Over het algemeen is het stereobeeld dat monitoren neerzetten ook wat beter. Het is jammer dat vloerstaanders de trend lijken te zijn.
Zuilen geven meer bas, boekenplankspeakers geven een beter stereobeeld. Voor mij blijft de keuze tussen tussen de Monitor Audio RS6/RS8 (zuil) en de Monitor Audio GS10 (boekenplank) zo lastig... :)

Ach ja, misschien maar doorsparen voor een Monitor Audio GS20 (zuil). Maar ja, die kosten weer 550 euro per speaker meer dan een GS10.

Verwijderd

Wat wil de TS met dit topic? Weten wie er hoe veel geld uit geeft of een discussie op doen laaien die mensen tegen elkaar op zet, het ene front dat de budget luidsprekers super vindt en de andere groep die meer geld voor audio over heeft en naar de meer kostbare varianten luistert?

Verwijderd

Wouter Rebel schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:33:
[...]

Zuilen geven meer bas, boekenplankspeakers geven een beter stereobeeld. Voor mij blijft de keuze tussen tussen de Monitor Audio RS6/RS8 (zuil) en de Monitor Audio GS10 (boekenplank) zo lastig... :)

Ach ja, misschien maar doorsparen voor een Monitor Audio GS20 (zuil). Maar ja, die kosten weer 550 euro per speaker meer dan een GS10.
Al eens geluisterd naar Dynaudio Focus 110A's? Actief, boekenplank en een zuil zou zich absoluut niet schamen voor de laagweergave! Met wat mazzel kun je ze zelfs vergelijken. PM me maar voor een adresje dat ze beide heeft staan! (GS10 en Focus 110A)

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-12 10:11
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:41:
[...]

Al eens geluisterd naar Dynaudio Focus 110A's? Actief, boekenplank en een zuil zou zich absoluut niet schamen voor de laagweergave! Met wat mazzel kun je ze zelfs vergelijken. PM me maar voor een adresje dat ze beide heeft staan! (GS10 en Focus 110A)
Nee, heb nog niet naar die Dynaudio's geluisterd. Bedankt voor de tip. Volgens mij heeft Hobo ze.

Maar volgens mij is het een dillema voor meer mensen: koop je een lagere serie zuilen of een hogere serie boekenplank speakers monitoren.

Verwijderd

Met monitoren (ik vermijd de term "boekenplank") moet je wel rekening houden met de aanschaf van een stel stands.

• AcXeller
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:39:
Wat wil de TS met dit topic? Weten wie er hoe veel geld uit geeft of een discussie op doen laaien die mensen tegen elkaar op zet, het ene front dat de budget luidsprekers super vindt en de andere groep die meer geld voor audio over heeft en naar de meer kostbare varianten luistert?
Precies datgene wat ik vraag in de SP:
Dus welke gedachtes/redenaties gaan er bij jullie rond voor het samenstellen van het budget ?

Ik zeg er ook niet voor niets bij "de termen budget en duur zijn natuurlijk betrekkelijk en vul allemaal maar zelf je merken en bedragen in". Het is heel simpel, je zit hier op een forum waar onder-(of niet-)betaalde tieners zitten tot yuppen (and beyond) met een inkomen waar sommige mensen alleen van kunnen dromen. Echter hebben al deze mensen te maken met keuzes hoeveel geld je waar aan uit wil geven. En de motivaties daarin zou ik graag willen weten, bedragen staan daar los van. Als voor mij normaal, duur, duurst iets is van 500,1000,1500 is en voor een ander 50,75,100 dan kunnen de motivaties nog overeen komen.

Daarnaast kan ik me niet echt vinden in je opmerking, als ik het topic doorlees heb ik niet het idee dat er gevochten word. Maar dat is ook het mooie van een forum, je weet nooit hoe iemand iets leest en vaak is dat ook nog afhankelijk van de bui van diegene op dat moment.

Vergeet ook niet dat iemand met een speaker"tje" van "maar" 75 euro immens veel blijer kan zijn dan iemand die net 5000 euro aan een set heeft uitgegeven.

Mijn YouTube kanaal

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:44
Voor mij is het een combinatie van de drie genoemde punten en dan nog een vierde punt "wat is het me waard"
Sparen voor duurdere spullen is in ons geval geen probleem maar voor mijn gevoel komt er een punt waarbij ik denk zo is het genoeg geweest.
Afgelopen weekend zag ik bijv B&W speakers van eur 6.000,- per stuk en ook al kunnen we daar best voor sparen gaat dat me gewoon veel en veels te ver hoe fantastisch ze ook zouden klinken.

Als het bedrag voor m'n gevoel te hoog wordt krijg ik ook het idee dat ik ons huishouden tekort doe, je kan je geld tenslotte maar één keer uitgeven.

Verwijderd

Afhankelijk van hoe goed jij kan houtbewerken en het gereedschap dat je al bezit, zou je kunnen overwegen om een DIY plan na te bouwen. Je gebruikt dan betere drivers en vaak ook betere crossover voor minder geld. http://www.zaphaudio.com/SR71.html Zelf heb ik deze gebouwd voor iets van 600 euro en ik ben er zeer tevreden mee.

Belangrijk voor het uitkiezen van speakers is om te kijken naar de metingen, maar helaas kan ik nog geen hifi site vinden die commerciële speakers op basis van objectieve metingen beoordeeld.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Mijn vader heeft ook "oude" speakers, Infinity Kappa (die serie met karbon woofer 20cm, dome mid en die bekende tweeter), die zien er qua design nog steeds goed uit en zijn afaik zeker 13jr oud al. Goede inverstering (dacht ik toen al..).

Nu ik met mijn vrouw zelf woon heb ik "nog betere" B&W 804's gekocht, en daarmee hoop ik ook zo lang te doen. Maar! Ookal zou ik dit niet doen, het genot dat jehebt van het luisteren naar kwalitatief (zeer) goede speakers, vind ik persoonlijk onbetaalbaar, dus zou je zo ie zo aanraden door te sparen naar echte kwaliteit.

Ik denk wel dat je ook van muziek moet houden in die zin; dat je vaak muziek/films luisterd en ook wilt dat dit goed klinkt, anders kan je net zo goed een kleine/goedkope kef-luidspreker kopen ofzo (klinken wel aardig... maar is het net niet ofzo).

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
Waar ik ook wel even benieuwd naar ben is wat voor versterker de TS heeft.

Een luidspreker van paar honderd euro is vaak makkelijker aan te sturen dan een luidspreker van 6.000 euro.

Daarnaast is het de vraag of je met je huidige hifi componenten het maximale kunt halen uit de duurste luidsprekers.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• AcXeller
  • Niet online
Jivecar schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:37:
Waar ik ook wel even benieuwd naar ben is wat voor versterker de TS heeft.
Het is een wat oudere versterker maar wel een goede voor zover ik begreep: Pioneer VSX-908 RDS
Deze heb ik tweedehands van een collega over genomen voor een zacht prijsje. Op dit moment heb ik het volgende setje aangesloten:
- 2x Wharfedale 8.3 als fronts
- 1x Quadral Ascent center
- 2x Sony surround speakertjes
- REL Quake II

Momenteel ben ik bezig met een verhuizing en zal dus even de hand op de knip houden maar merk dat ik steeds vaker naar speakers aan het kijken ben en wil dus wel alvast gaan kijken in welk segment ik wil gaan zoeken. En om daar een gedegen keuze in te gaan maken wou ik wel eens de redenaties van andere mensen horen.

[ Voor 0% gewijzigd door AcXeller op 12-08-2009 15:12 . Reden: subwoofer vergeten ]

Mijn YouTube kanaal

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Budget heeft ook te maken met een beetje geschiedenis.

Stel je vorige geluidsset waren de 150W computerboxjes van 10 euro of een minisetje dat je voor 20 euro bij de Aldi hebt meegenomen. Dan heb je eigenlijk nog geen beeld bij hoe vaak je een audioset gaat gebruiken en hoor jij die verschillen echt of niet. Luister je een uur per week of een uur per dag? En is het dan achtergrond of zit je dan echt muziek te luisteren? En welke bron gebruik je? Luister je Radio of je CD collectie of hangt hij aan je PC.

Voor 500euro 2de hands of 1000 euro nieuw koop je een leuke 2.0 of 5.1 set die een prima geluidje geeft. Die dingen zijn waarde vast en kun je altijd nog gebruiken in je slaapkamer/hobbykamer/etc. Kun je een beetje hobby-en

Daarnaast moet je ook bedenken wat je hobby is. Is dat muziek luisteren of audio apparatuur shoppen? In dit forum zitten een paar die in de laatste categorie vallen ;). Bedenk dus goed wat je met de volgende 1000 euro gaat doen. Koop je dan een berg CD's of een CD speler? Als er brand is, red je dan je CD collectie, of je boxen? Of toch je partner :D
Je kunt namelijk ook een set kopen, aansluiten en daarna nooit meer in dit forum terug komen, totdat je een probleem hebt of weer geld wil uitgeven :+
In het laatste geval maakt het eigenlijk dus niks uit wat je koopt, als jij maar blij bent

[ Voor 3% gewijzigd door TheGhostInc op 12-08-2009 15:03 . Reden: sub ]

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:44:
Afhankelijk van hoe goed jij kan houtbewerken en het gereedschap dat je al bezit, zou je kunnen overwegen om een DIY plan na te bouwen.
Er zijn ook een paar zaken in nederland (speaker en co,speakerland, remo) die DIY kits met houtpakket aanbieden. Je kan rustig luisteren en zo'n houtpakket is goed zelf in elkaar te zetten (en precies op maat).

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
Je versterker is zeker niet slecht; maar persoonlijk zou ik er geen luidsprekers van 6.000 euro aanhangen. Je set is dan écht uit balans. Zeer grote kans dat je versterker door het beperkte vermogen van 110w per kanaal die luidsprekers niet lekker kan aansturen.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Pagina: 1