Toon posts:

Ervaring Adaptec 51645 raid controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier een Open-e NAS met een Adaptec 51645 Raid controller. Hier zitten een x aantal schijven in op raid5, nu is wegens schijfruimte gebrek een x aantal schijven bij geplaatst. Waarna het de bedoeling is dat deze nieuwe schijven in de raid5 array bij de andere schijven wordt toegevoegd.

Nu hebben we dit via de bios van de Adaptec raid controller geprobeerd maar zover de user manual rijkt, lijkt dit dus niet via de bios te kunnen. 2e mogelijkheid is om het via de bijgeleverde Adaptec Storage Manager remote te doen. Maar hier kan ik de harddisks alleen statussen en als hotspare zetten. De opties ‘expand or change logical device’ zijn not highlight.. wel aanwezig in het pulldown menu maar niet actief.

Ik heb voor Tweakers al de Adaptec Knowledgebase geraadpleegd maar deze komt niet met een werkend antwoord. Tevens geeft google weinig informatie over dit probleem.

Wat is nu de beste weg op als nog de nieuwe schijven in de raid5 array toe te voegen?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 19:41

John2B

I Love RAID5..!!

Zijn de nieuwe disken al aangesloten op de controller?

Indien die nog niet zijn aangesloten, zal ook de optie om te expanden niet verschijnen!

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship