Toon posts:

Netwerkspeler, goedkoop maar goedklinkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k was nogal verrast door de kwaliteit van streaming audio op bijvoorbeeld een Linn 'instapper'. Helaas heb ik nu ff geen mogelijkheden zulke mooie spullen te kopen dus maar op zoek naar goedkopere maar toch erg goedklinkende alternatieven... :-(

Maar zijn die alternatieven er al wel? Of is de Duet tot nu toe het hoogst haalbare in de categorie tot ca. 500 euro? Ik meen ooit eens in Audio gelezen te hebben dat de Popcorn Hour (A-100) zeer hoog scoorde op audio weergave??? Helaas kan ik dat echter nergens meer terugvinden. Iemand ervaring met 'alternatieve' netwerk spelers hier?

Bijvoorbeeld met de Sangean WFT-1D, Hifidelio, Popcorn Hour e.d.

Verwijderd

Aangesloten op een goede externe DAC (bij mij die van m'n Marantz AV9000 pre-tuner) is de audio weergave van een Squeezebox Classic van 150 euro uitstekend.
Ik heb m'n CD-verzameling naar FLAC (lossless dus) omgezet, en hoor geen verschil tussen de Squeezebox en m'n CD-speler (NAD C540) wanneer digitaal aangesloten op de Marantz. Analoog aangesloten is er wel een groot verschil, want de DAC in de Classic is bepaald geen hoogvlieger, maar dat wist ik vantevoren en ik gebruik de analoge uitgang toch niet.

Sangean ken ik van m'n wekkerradio, en daar zijn al een paar knopjes van stuk.
Die Hifidelio ziet er wel goed uit, maar afgezien van de ingebouwde brander en harddisk zie ik niets wat m'n Squeezebox niet biedt. Al ziet 't er allemaal wel veel gelikter uit.
Nadeel van de A-100 is m.i. het ontbrekende display, da's niet handig als je 'm als audio player wilt gebruiken. De C-200 heeft dat wel, maar dan geldt weer: wat heeft 'ie meer te bieden dan een Squeezebox Classic?

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt, toch goed om te weten, k zat over die Classic na te denken maar als die analoge uitgang niet zo geweldig is moet ik dus ook nog een DAC aanschaffen. Het moet wel minimaal zo goed als mij cd speler gaan klinken. Dan wordt het al met al ook weer een stuk duurder dus.

Die C-200 wil ik me ook nog wat meer in verdiepen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:43
Dit lijkt me meer iets voor het nieuwe forum: Themaforum: Mediaspelers.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 07:38
Ik zou ver weg blijven van NMTs (pocorn etc) wat betreft muziek afspelen. Het is een ingerommelde feature waarbij je elke keer je tv aan moet zetten. Je kan wel cdhoesjes te voor schijn toveren met allerlei kunstgrepen maar het is slechts een lapmiddel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:30:
OK bedankt, toch goed om te weten, k zat over die Classic na te denken maar als die analoge uitgang niet zo geweldig is moet ik dus ook nog een DAC aanschaffen. Het moet wel minimaal zo goed als mij cd speler gaan klinken. Dan wordt het al met al ook weer een stuk duurder dus.
Da's ook weer heel erg relatief.
De analoge uitgang van de Classic kun je denk ik vergelijken met die van een gemiddelde geluidskaart in je PC of van een budget CD-speler (zeg tot 200 euro). Wil je op je PC beter geluid dan zit je ook aan een leuke geluidskaart van M-Audio, Auzentech, Juli@, etc., en die geven ze ook niet weg. En bij die media tank achtigen ligt de nadruk ook echt niet op de kwaliteit van de stereo weergave.
Op Hifidelio na misschien, maar voor die prijs heb je een Classic plus een hele leuke externe DAC of zelfs een nette 5.1 receiver met DAC die goed doet wat jij wilt.

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:24:
Ik zou ver weg blijven van NMTs (pocorn etc) wat betreft muziek afspelen. Het is een ingerommelde feature waarbij je elke keer je tv aan moet zetten. Je kan wel cdhoesjes te voor schijn toveren met allerlei kunstgrepen maar het is slechts een lapmiddel.
Het ging de TS toch enkel om de geluidsweergave? Het zou interessant zijn om te weten welke spelers bitperfect audio output hebben op hun toslink spdif uitgang. Een speler die dit kan + dac met mooie outputstage zou verschillende high end spelers onder tafel kunnen spelen.
Pagina: 1