Toon posts:

BartPE opent schijf niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een pc van mij is gecrashed en nu wil ik nog wat bestanden redden. Maar als ik met BartPE de C-schijf probeer te openen (met A43) laad hij heel lang en loopt hij uiteindelijk vast.

Enig idee waarom hij het niet doet of doe ik iets verkeerd?

Bedankt. :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:49

Onbekend

...

Herkent hij wel de hardware correct bij het booten?
En heb je al een tooltje van de fabrikant gebruikt om de hd te controleren?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Op dit moment is dat erg moeilijk in te schatten. Kun je ons zo volledig en uitgebreid mogelijk informeren over je systeem, je onderdelen, de betreffende schijf, de ondervonden fouten/crashes (details) en door jouw vastgestelde hoorbare/zichtbare problemen met die schijf?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:11:
Herkent hij wel de hardware correct bij het booten?
Geen idee, waar kan ik dat zien?
Nee.
ACID-dude schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:11:
Op dit moment is dat erg moeilijk in te schatten. Kun je ons zo volledig en uitgebreid mogelijk informeren over je systeem, je onderdelen, de betreffende schijf, de ondervonden fouten/crashes (details) en door jouw vastgestelde hoorbare/zichtbare problemen met die schijf?
Hoe vind ik die informatie zonder Windows? :P

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:19:
[...]

Geen idee, waar kan ik dat zien?
Nee.

[...]

Hoe vind ik die informatie zonder Windows? :P
:P

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik aan dat tooltje dan? Kan ik dat gewoon downloaden ergens?

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:26:
[...]

Je kunt natuurlijk ook het tooltje "schroevendraaier" ter hand nemen en even een blik in je kast werpen. Bovenop de harde schijf (onder het stof:P) staat sowieso een typeaanduiding, evenals op je moederbord. Foto's mogen ook.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• xtra
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:26:
[...]

www.fabrikant.com meestal, onder support/downloads. Wat voor merk is het? Evt. met bovenstaande schroevendraaier?

Verwijderd

Topicstarter
pfff... kast opengemaakt... 100kilo stof...

Op het moederboord zie ik alleen een logo (een G met een driehoekje) staan. En de harde schijf zit in een hoekje achter een extra muurtje, de naam valt niet te lezen.
Dus dat tooltje dan maar? :P

En trouwens misschien is al dit gedoe helemaal niet nodig, ik zal bij het begin beginnen:

De PC liep vanmiddag vast en kon alleen uitgezet worden door de stekker uit het stopcontact te trekken, daarna starte Windows niet meer op (ook niet in de veilige modus) en zag je een blauwscherm voor 0,1 seconde en starte de PC opnieuw op.
Nu wil ik Windows best opnieuw installeren maar wel de bestanden uit Mijn Documenten behouden. Is er ook een makkelijkere manier om die terug te krijgen dan met BartPE, want ik heb echt geen zin in uren aan dat ding kloten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al goed! Het topic kan dicht! :)

• xtra
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:29:
Misschien kun je nog even vertellen hoe je het hebt opgelost :) Leuk voor de mensen die met je hebben meegedacht en handig voor anderen met een vergelijkbaar probleem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:29:
Dit topic gaat inderdaad dicht. Niet omdat het probleem is opgelost, maar omdat we hier op GoT toch wel wat meer eigen inzet verwachten. Het zoeken naar specs en dergelijke is iets dat je met een beetje eigen moeite wel kunt doen, hetzelfde als op zoek gaan naar de diagtool van je diskfabrikant.

Verder zou het je sieren als je in het vervolg ook de oplossing post als je het probleem hebt opgelost. Nu heeft dat geen zin omdat het topic te weinig info bevat over wat er nou precies mis was
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.