Toon posts:

[Macbook PRO] Beeldscherm defect??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vandaag lekker lopen werken op mijn macbook pro. Ga ik even weg van mijn laptop voor een kop koffie, kom ik terug.... Allemaal donker/licht grijze verticale strepen op het beeldscherm. Opnieuw opstarten heeft geen zin, batterij vervangen niets.. Wat zou het kunnen zijn?

Alvast dank!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zit er een nVidia chip in? Zo ja, dan is die doorgebrand. Bekend probleem bij een groot aantal nVidia chips.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Welke generatie MacBook Pro praten we hier over? De laatste generaties voor de unibody (mid-2007, early-2008) hebben een bekend probleem met de videochip, de nVidia GeForce 8600m GT. Door gebruik van inferieure grondstoffen is de kans op defecten in de chip aanzienlijk groter dan normaal. Symptomen van een defecte 8600m chip variëren, maar strepen in het beeld kunnen duiden op een defecte chip.

Apple heeft de garantie voor deze generaties MBP verlengd tot 3 jaar, uitsluitend voor defecten aan de 8600m. Bij een Apple Authorized Service Provider (elke Premium Reseller is dat) kan je je MBP laten controleren, en in geval van een defecte 8600m, wordt je logicboard kosteloos vervangen. Het defect wordt vastgesteld door het draaien van een applicatie die een bepaalde code moet genereren, dus kijk niet vreemd op als je bij de Reseller een dergelijk verhaal krijgt.

Indien het om een ouder model gaat, heb je waarschijnlijk simpelweg pech (tenzij je AppleCare hebt), en in geval van een unibody MacBook Pro zit je nog ruim in de garantie.

Launching containers into space