Grafische kaart HD4870 freeze problamen bij spellen

Pagina: 1
Acties:

• Wilbur13
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 13:35
Hallo Tweakers,

Voor het uitkomen van GTA IV op de PC heb ik mijn PC geüpgrade. Aangezien ik niet super veel geld wilde uitgeven heb ik alleen mijn Voeding, Processor, Grafische kaart en Geheugen vervangen.
Dit is mijn huidige configuratie:
Behuizing: Antec Sonata II Piano Black Quiet Midi Tower
Voeding: Corsair Powersupply CMPSU-650TXEU 650W
Moederboard: Asus P5W DH Deluxe, S775, i975X, DDR2, ATX
Processor: Intel Core 2 Quad Q9950 @2.83GHz
CPU Cooler: Zalman CNPS9500LED CPU Cooler S478/775/754/939/940
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320Gb, 7200rpm, SATA300
Grafische kaart: Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD4870 OC 1024MB DDR5 2xDVI
Geheugen: OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Gold
Geluidskaart: Creative SB Audigy 4
Netwerkkaart: Netwerkkaart geïntegreerd op het moederbord

Om het spel optimaal te laten lopen heb ik een volledige kale installatie van Vista Home gedaan met DirectX 10. Aangezien er nogal wat problemen met het spel zijn loopt het niet zoals ik zou willen.

Ik wilde echter de nieuwe Call Of Juarez - Bound In Blood spelen toen ik er achter kwam dat er iets mis was. Call Of Juarez - Bound In Blood loopt helemaal niet. Om de 30 seconden wordt het beeld zwart waarna het spel weer verder gaat. Ik heb all fora langs gelopen maar niets werkt. (deze vastlopen gebeurd onder vista en XP

Ik dacht toen laat ik eens kijken hoe mijn oude spellen het doen die ik speelde voordat ik mijn PC geüpgrade had. Deze staan nog geïnstalleerd op mijn de XP van mijn dual boot.
Vlak voordat ik mijn PC upgrade speelde ik Far Cry 2 onder XP zonder problemen maar nu wordt het beeld ook hier zwart. Om de 3 minuten wordt het beeld zwart en blijft het geluid wel lopen. Na 3 of 4 keer dat het beeld op zwart gaat komt het beeld van het spel helemaal niet terug.
Ik heb ook GTA San Andreas nog geprobeerd maar die gaf geen problemen.

Ik heb alle drivers geüpgrade naar de laatste versies en gekeken of ik een biosupgrade kon doen van mijn grafische kaart maar die kon ik van club 3D niet vinden.
Ik heb de temperaturen bekeken en die van de GPU komen niet boven de 73 graden uit. De rest van de temperaturen zit zo rond de 50 graden Celsius.

Is er iemand die mij kan helpen dit probleem te benoemen en te verhelpen. Het doet mij voorkomen dat de driver van de grafische kaart vastloopt ofzo en dan op nieuw moet opstarten maar zoveel verstand heb ik er niet van.

Wilbur

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Probeer je HD4870 eens op standaard clocks te laten lopen. Het komt weinig voor, maar het kan zijn dat de factory overclock niet stabiel is. Mocht dat niet werken, kan je ook nog eens proberen om hem te underclocken.

specs

• Wilbur13
Ik heb deze oplossing geprobeerd http://www.warhammerallia...s/showthread.php?t=118448.
Ik heb mijn clock speed ingesteld op 750 met RivaTuner.
Ik merkte dat het iets langer duurde voordat het Far Cry vastliep maar hij liep nog steeds vast.

Hoe ik de grafische kaar kan underclocken (zonder RivaTuner) weet ik niet.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet goed gelezen,

w8 nogmaals lezen

Die temperaturen, zijn die Idle gemeten?

[ Voor 111% gewijzigd door Vorkie op 10-08-2009 22:56 ]

• Wilbur13
Nee tijdens het Spelen van Far Cry 2

• Wilbur13
Iemand nog een oplossing?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 11:10
Heb je geen andere/oude videokaart liggen die je erin kan prikken? Als het dan over is lijkt het me dat die kaart instabiliteit veroorzaakt. Zeker omdat je zegt dat het terug klokken van de kaart wel iets helpt. Misschien kun je hem eerst ook nog terug klokken op nog lagere snelheden.

Als je videokaart slecht is kun je gewoon RMA aanvragen natuurlijk :)

[ Voor 0% gewijzigd door Stefanovic45 op 14-08-2009 07:43 . Reden: typo ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1