• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Hoi,

Vandaag kreeg ik een upgrade set binnen, die ik van iemand had overgenomen.

Het betreft de volgende onderdelen:
- Asus Maximus II Formula
- Intel Q9550
- G.Skill 4Gb PI Black DDR2-1066 kit (2x, 8GB totaal dus)

Ik heb alles gemonteerd, maar het wil niet werken. Het moederbord start, alle fans en de verlichting op het bord werken, maar het bord valt na enkele seconden uit. Herstart automatisch, en valt na enkele seconden weer uit. Herstart weer, en dan blijft het draaien. Zonder beeld of iets.
Keer op keer hetzelfde stramien.

Ik heb zo veel mogelijk los gekoppeld. Ik probeer dus te starten met slechts 1 reep geheugen, 1HD, videokaart en een tobo. Werkt niet.

Ook het bios al gereset (via de knop bij het i/o gedeelte), maar ook dat brengt geen schot in de zaak.

Al een andere videokaart geprobeerd (je weet maar nooit), maar ook dat doet het niet.

Ook een andere reep geheugen geprobeerd (waarvan ik weet dat ie het doet), maar ook dat levert niet veel (= niks) op.

Er zit zo'n LCD poster bij, die debugcodes kan weergeven, maar daar is een draadje van los. Kan ik dus niet aansluiten... Zelf herstellen zit er niet in, maar mijn broer kan het hopelijk in de loop van de avond fixen...

Heb er zelf al een debug kaartje in gestopt, geeft code 80. Wil zeggen dat de tobo test gestart is. Veel wijzer wordt ik daar dus ook weer niet van.

Zo. Dat is wat ik al geprobeerd heb. Maar het gaat dus nog steeds niet...

Wat ik wel opmerkelijk vond: ik was ook al eens het geheugen er vergeten inzetten, en toen gaf ie geen speciale meldingen of geluiden. Raar, lijkt mij.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 13:40

Joran

<3 natalee

Misschien blijft je aan/uit-knop hangen? Probeer je computer eens te starten dmv een schroevendraaier langs de pinnetjes te halen

Send me your gameboys

• Tweaker36
Ik start het mobo steeds met de onboard knoppen :)
Lekker handig in een test opstelling.

De LCD poster is intussen gefixt, en geeft "cpu init" aan. De eerste stap dus (althans volgens de manual).
Verder komt ie niet.

Ik heb de cpu en het geheugen op mijn 'vorig' moederbord, een P5Q Deluxe gezet, en dat werkt zonder problemen.

De Q9550 zou perfect moeten werken op de M II F, aangezien die daar altijd op gewerkt had (volgens de vorige eigenaar). Bios issues zijn op die manier dus ook uitgesloten.

Swat, ik heb reeds contact gehad met de vorige eigenaar, (een winkel, het zijn onderdelen uit een demo toestel) en deze is bereid het moederbord voor garantie op te sturen. Zodoende zit het mobo weer in z'n doos, klaar om richting de vorige eigenaar gestuurd te worden. :)

Dan blijven we maar draaien op de P5Q Deluxe. Als het bord terug uit rma is, zal het z'n weg vinden naar V&A (geen zin om nog eens de hele pc uit elkaar te gooien). ;)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je hebt geen woord gezegd over je voeding. Het is belangrijk dat je voeding ruimschoots energie levert. Een voeding met te weinig vermogen zal zorgen voor herhaaldelijke opstarten.

Daar kijk ik zelf ook eerst naar of voeding in orde is. Niet alleen wattage, maar ook of voedingslijnen goed zijn. Een oudere 300 W voeding is anders ingesteld dan moderne 300 W voeding!

En verder moet moederbord uiteraard je nieuwe cpu kunnen herkennen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer ook eens op te starten zonder HDD, en ook eens zonder geheugen en HDD. Ik zou sowieso eens proberen met écht het absolute minimum (alleen CPU, CPU ventilator en aan/uit knop aangesloten). Als je dan piepjes krijgt (van geen videokaart/geheugen aanwezig), dan is er hoop :P

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-02 23:06
Zijn de pinnetjes van de CPU goed: niet verbogen, schoon, etc?

• foton
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2017
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Gigabyte moederbord (GA-X48-DQ6).
Computer bleef maar herstarten na een paar seconden, het was blijkbaar een bekend probleem met dit moederbord.

Met een beetje geluk kwam de computer voorbij de POST, en heb toen nog een Memtest kunnen, Ubuntu Live kunnen opstarten en een WinXP installatie kunnen uitvoeren.... maar bij de volgende reboot bleef de computer weer herstarten.

Ik heb alles toen teruggestuurd en bleek dat het moederbord en geheugen defect was.

• Tweaker36
Nu ik het bord net op de post gedaan heb, komen de reacties... :+ :D

Mijn voeding is een 650W exemplaar van OCZ. Lijkt mij niet het probleem te zijn. Temeer omdat ik reeds zei:
Ik heb de cpu en het geheugen op mijn 'vorig' moederbord, een P5Q Deluxe gezet, en dat werkt zonder problemen.
Admiral Freebee schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:50:
Probeer ook eens op te starten zonder HDD, en ook eens zonder geheugen en HDD. Ik zou sowieso eens proberen met écht het absolute minimum (alleen CPU, CPU ventilator en aan/uit knop aangesloten). Als je dan piepjes krijgt (van geen videokaart/geheugen aanwezig), dan is er hoop :P
Dat zei ik dus al in mijn startpost. Zo kaal mogelijk geboot, niks. Altijd hetzelfde.
Decalies schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:54:
Dat heb ik eigenlijk niet nagekeken... Te laat al... |:(
foton schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:57:
(...)
Met een beetje geluk kwam de computer voorbij de POST, en heb toen nog een Memtest kunnen, Ubuntu Live kunnen opstarten en een WinXP installatie kunnen uitvoeren.... maar bij de volgende reboot bleef de computer weer herstarten.

Ik heb alles toen teruggestuurd en bleek dat het moederbord en geheugen defect was.
Hier krijg ik niks. Geen beeld. Geen POST dus. Het mobo zal dus wel degelijk stuk zijn zijn...

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Decalies schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:54:
Even ter info: de pinnetjes zitten bij socket 775 CPU's niet op de CPU, maar in de socket op het mobo. De kans dat er daar een van verbogen is is vrij groot en kan erg goed voor het probleem hebben gezorgd. Niettemin is RMA aanvraag prima in dit geval, want aan die pinnetje kan je beter zelf ook niet komen als je niet heel heel voorzichtig bent.
Pagina: 1