Verbinding router onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:39
Wij hebben hier thuis internet van kpn. ( voorheen planet )
Daarvan hebben wij een modem/router. [ type: Speedtouch 510 ]
Deze is niet draadloos, maar wij werken nog lekker ouderwets met kabels.
Opzicht is er niets aan de hand internet werkt lekker vlok, ook met 3 computers tegelijk aan.
Maar nu zodra de zogenaamde 4e pc [ lees pc No. 4 ] aangaat en gaat internetten valt de verbinding weg.
Soms voor 30 seconden en soms voor tientallen minuten. En dit gebeurt constant
Dit gebeurt echter niet alleen als alle 4 pc's aanstaan maar ook met 2.
Lijkt mij dus dat het aan pc No. 4 ligt.
Het is de enigste pc die draait op vista de rest draait XP.
Het rare is is dat wanneer op pc No. 4 een game gespeeld word dat de verbinding stabiel blijft. En dit gebeurt bij tot zover vrijwel alle games op één na genaamd Gunz.

Nou de vraag of jullie mij kunnen uitleggen/vertellen waar het probleem zit en hoe op te lossen, zodat ik weer normaal kan internetten incl. pc No. 4 aan.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kijk eerst eens of al je pc's netjes een uniek ip adres hebben.

Verder zou ik ook even testen wat er gebeurt als je de probleem pc aan een andere poort hangt en een normaal goed werkende pc aan de poort waar normaal de probleem pc aan hangt. Verder zou ik sowieso de pc die het probleem veroorzaakt even van de laatste drivers voorzien, ook al lijkt mij het sterk dat een brakke driver of netwerkkaart heel je netwerk plat kan leggen.

[ Voor 29% gewijzigd door ik222 op 10-08-2009 19:48 ]

• z0bin
Sorry voor de late reactie:
Maar ik heb dus m'n eigen goedwerkende pc dus aan de poort gehangen waar de kwaad doener aanzat,
En nog altijd het zelfde probleem
ik heb alle ip adressen gecontroleerd d.m.v. in cmd [ipconfig] in te tikken en iedere pc heeft z'n eigen ip adres.
al verschilt het maar met 1 cijfer.
nieuwe drivers ga ik vanavond installeren en dan zal ik laten weten of het probleem verholpen is of niet

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Klinkt alsof poort nummer 4 niet goed is, of dat je ST 510 het niet meer aankan met 4 PC's aangesloten?

Last.FM

• z0bin
EdwardTheGreat schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:20:
Klinkt alsof poort nummer 4 niet goed is, of dat je ST 510 het niet meer aankan met 4 PC's aangesloten?
Het probleem deed zich ook voor wanneer maar 2 pc aanstonden.. ik weet niet of dat verschil uitmaakt..

Maar ik heb net een nieuwe firmware op m'n ST510 geinstalleerd en tot nu toe is de verbinding nog niet weggevallen.
Ik heb ook geprobeerd het beruchte spel op te starten om te kijken of de verbinding wegviel maar die bleef goed.
Ik hoop dat dat de boosdoener was maar zo toch nog even nieuwe drivers installeren.