Veel hogere temps na het vervangen van thermal paste.

Pagina: 1
Acties:

• RJP95
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2023
Mijn AMD Athlon 64X2 5000+(stock) werd een beetje heet(load 65-67graden) in tegenstelling tot de andere onderdelen. dus ik heb er Artic Silver 5 opgesmeerd ipv de standaard kwak(waar wel heeel veel van opzat).
nu start ik hem op en na 5-10 minuten in de bios is de idle temp 58 graden.
Ik durf het niet aan om verder te booten. want ik denk dat hij ruim de 70 in gaat als ik ga gamen(cod4 online)
HELP!!!!!

alvast bedankt

EDIT: de heatsink blijft behoorlijk koud en de fan staat te loeien op 3000rpm

[ Voor 9% gewijzigd door RJP95 op 10-08-2009 17:04 ]

Spartans don't die, they're only missing in action.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-01 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verkeerd gemonteerd oid? Loop dat eerst eens na.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb je beide oppervlakken goed schoongemaakt met wasbenzine?
En daarna een halve rijstkorrel AS5 uitgesmeerd? Teveel thermal paste geeft ook hogere temps..

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:39
In de BIOS is ie niet echt idle. Het is niet ongewoon dat de temperatuur daar verder oploopt dan idle in het OS. Uiteraard is het wel de moeite waard om na te gaan dat je niet teveel pasta gebruikt hebt en dat de koeler goed gemonteerd is en goed contact heeft met het processoroppervlak.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01 19:42
zijn de contact vlak en heatspresder wel vlak want anders zou meer pasta kunnen helpen. Silver 5 moet ook eerst een tijdje inbranden voor het beste resultaat. Wel verstandig om zo niet te gaan cpu-stressen.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Of net als ik:
De koeler op drie van de vier punten goed bevestigen, waardoor die niet goed vast zit. (En dan nog met verbazing reageren op de geluids waarschuwing van oververhitting en tot twee keer toe proberen de PC opnieuw op te starten....)

Tip: Demonteren, schoonmaken met alcohol of iets dat geschikt is en opnieuw monteren. Dan voor je de boel in je case bouwt eerst testen. Scheelt je gedoe als het nog een keer moet...

[ Voor 0% gewijzigd door TheMe op 10-08-2009 17:11 . Reden: typo's ]

There is no place like 127.0.0.1

• RJP95
heb de heatsink eraf gehaald en zag dat de as5 niet afgeeft aan de heatsink. heb de laag op de cpu zo mogelijk nog dunenr gemaakt en wat op de heatsink gedaan. ga bu in het os kijken hoe hij nu draait(idle)
miss later dan wat stressen

• RJP95
in windows vista 32-bit staat ie nu idle ongeveer 44-45 graden(HW-Monitor)
dit ziet er goed uit. ik heb het gevoel dat het gescreeuw om niks is maar dat zie ik wel als ga stressen...

[ Voor 6% gewijzigd door RJP95 op 10-08-2009 19:26 ]

Pagina: 1