[Asus EEE PC 1101HA] Geheugen gekocht maar werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een Asus EEE PC 1101HA.

Nu wilde ik van 1GB naar 2GB dus heb ik een nieuw SODIMM sticky gekocht.

Het is de volgende:

OCZ PC2 6400 5-5-5 @ 1,8v 2GB
pricewatch: OCZ OCZ2M8002G

Als ik hem erin doet blijft mijn scherm zwart en kan ik niks, niet eens zien of die hem uberhaubt accepteert.

Iemand enig idee wat ik hier fout heb gedaan? Sticky is precies hetzelfde.
Huidige stick wat erin zit is ook een PC2 6400 1GB.

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 10% gewijzigd door Remko.me op 10-08-2009 16:51 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Oops sorry, verkeerde knop

[ Voor 95% gewijzigd door Remko.me op 10-08-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

je wil van 1GB naar 2GB maar er zit al een 2GB in zoals je zegt? wat bedoel je nou?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Xenomorphh schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:47:
je wil van 1GB naar 2GB maar er zit al een 2GB in zoals je zegt? wat bedoel je nou?
my bad.. er zit 1GB in en ik wil er 2GB bij zetten... dit sticky is toch gewoon goed of ben ik nou zo gek?
Ik heb zitten denken aan het overclock probleem, maar deze kan ik niet op 0% zetten. Misschien doet hij het niet omdat hij overclocked staat.

Vraag me af wat ik hier fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chrones schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:51:
[...]

my bad.. er zit 1GB in en ik wil er 2GB bij zetten... dit sticky is toch gewoon goed of ben ik nou zo gek?
Ik heb zitten denken aan het overclock probleem, maar deze kan ik niet op 0% zetten. Misschien doet hij het niet omdat hij overclocked staat.

Vraag me af wat ik hier fout doet.
Als je van 1 naar 2GB gaat is het geheugen wel anders natuurlijk.

Kijk eens naar de chipdichtheid van de DIMM en of je systeem dat wel aankan. Daarnaast is en blijft het natuurlijk een Asusapparaat, als die dingen net zo kieskeurig zijn als de moederborden van ze dan kun je nog wel eens tegen compatibiliteitsproblemen aanlopen (daarnaast is OCZ niet bepaald geheugen dat lekker werkt zonder veel geklooi in veel gevallen).

Pak eens een andere DIMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij gaat er ook een maximum van 2GB in en niet 3GB.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
TERW_DAN schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Als je van 1 naar 2GB gaat is het geheugen wel anders natuurlijk.

Kijk eens naar de chipdichtheid van de DIMM en of je systeem dat wel aankan. Daarnaast is en blijft het natuurlijk een Asusapparaat, als die dingen net zo kieskeurig zijn als de moederborden van ze dan kun je nog wel eens tegen compatibiliteitsproblemen aanlopen (daarnaast is OCZ niet bepaald geheugen dat lekker werkt zonder veel geklooi in veel gevallen).

Pak eens een andere DIMM.
Ik heb geen andere DIMM. Ik snap niet helemaal goed wat je nu bedoeld.. dat geheugen zou gewoon moeten passen.. hoezo zou dit geheugen niet kunnen werken? Ik zie iedereen van 1GB naar 2GB gaan met deze types..

@outerspace
ik vervang het 1GB sticky met 2GB

Vond dit ergens op een forum:
Has anyone tried disabling the "Boot Booster" in the BIOS, booting once, and then rebooting and turning BB back on? According to the (French) manual, this is required when making any hardware changes. maar dat heeft ook geen effect voor mij

[ Voor 16% gewijzigd door Remko.me op 10-08-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chrones schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:56:
[...]

Ik heb geen andere DIMM. Ik snap niet helemaal goed wat je nu bedoeld.. dat geheugen zou gewoon moeten passen.. hoezo zou dit geheugen niet kunnen werken? Ik zie iedereen van 1GB naar 2GB gaan met deze types..
Niet ieder geheugen werkt altijd. Ik kan nergens een QVL vinden van dit ding, dus daaruit is niet op te maken of het werkt of niet. Maar als deze apparaatjes net zo kieskeurig zijn als Asusmoederborden dan zou het nog wel eens gewoonweg niet compatible kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
TERW_DAN schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:25:
[...]

Niet ieder geheugen werkt altijd. Ik kan nergens een QVL vinden van dit ding, dus daaruit is niet op te maken of het werkt of niet. Maar als deze apparaatjes net zo kieskeurig zijn als Asusmoederborden dan zou het nog wel eens gewoonweg niet compatible kunnen zijn.
Lastig dan om te weten welk werkgeheugen ik dan zou moeten hebben.
Uit deze topic: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=62453
blijkt dat OCZ wel degelijk werkt. Ik vraag me af of het niet door bepaalde settings ofzo komt.

Eigenlijk hoop ik ook dat iemand een upgrade uitgevoerd heeft, en mij kan vertellen hoe hij/zij dit gedaan heeft en welk soort geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
en nu?

ruilen mag binnen 24 uur...
dus nog op tijd..

kan het echt niet iets anders zijn??

Help :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Sorry dat ik hem omhoog kickt maar ik wil even een belangrijk update geven zodat iedereen hiervan kan leren/andere mee kan helpen.

Zoals je mijn eerste bericht kunt zien had ik de OCZ PC2 6400 5-5-5 @ 1,8v 2GB gekocht. Ik ben terug naar de winkel gegaan en gekeken of ze nog andere hadden. Hiervoor had ik met Asus gebelt. Ze hadden nog liggen de Kingston 6400 666 @ 1,8v 2GB. Ik proberen en het werkt!

Mogelijke oplossingen voor als je problemen ondervind voor de Asus EEE PC geheugen is dat je goed let op wat voor soort geheugen je koopt. Het merk doet er niet zo toe maar de volgende dingen zijn erg belangrijk:

1: Koop geheugen met 666. De 555 @ 1,8v gaat op geen enkele wijze werken met Asus EEE PC.
2: Als je geheugen koopt kan dat nooit groter zijn dan 2GB voor de EEE PC.
3: Kingston werkt volgens Asus zelf het beste met hun netbooks. (Na bellen is dit gebleken) Probeer dus altijd kingston te kopen, lukt dit niet let dan goed op punt 1 en 2.
4: Als 6400 (snelheid) niet werkt met je EEE PC, koop dan de 5300 op 666 @ 1,8v deze zal wel werken. Vaak kan het zijn dat 6400 in combinatie met andere factoren te snel blijkt voor je EEE PC. (Ongeacht het merk)
5: Vraag in de winkel altijd naar SODIMM geheugen.

Bovenstaande gegevens heb ik van Asus via de telefoon doorgekregen en voila het werkt. Mijn Asus EEE PC is nu voorzien van 2GB. Op naar Windows 7!

Asus heeft me trouwens ook verteld dat ze de drivers van Windows 7 voor deze type Asus EEE PC binnenkort op de website zullen plaatsen. Nog niet is het bekend of ze daadwerkelijk aanbieden om windows 7 te kopen op herstel CD's. (Konden ze mij ieder geval niet vertellen door de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 14:52
En werkt de overclock optie in je bios nu ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Chrones schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:58:
(...)

4: Als 6400 (snelheid) niet werkt met je EEE PC, koop dan de 5400 op 666 @ 1,8v deze zal wel werken. Vaak kan het zijn dat 6400 in combinatie met andere factoren te snel blijkt voor je EEE PC. (Ongeacht het merk)
5400 nog even veranderen in 5300 en je hebt een bijzonder nuttige bijdrage voor EEE PC gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
toch ben ik het niet met je eens, ik heb enkele weken geleden een kingston module gekocht. pc2 6400 met 5-5-5 timings op 1,8 volt, deze draait gewoon perfect in mijn eeepc, gaat vanzelf naar 5400 met timings 4-4-4-12 en loopt 100 % stabiel.

ik denk dat het eerder zit in het feit dat je ocz geheugen hebt gekocht en geen kingston.. ocz valttoch onder de noemer "exotisch" en waarschijnlijk werkte het daarom niet...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
nedernakker schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:20:
toch ben ik het niet met je eens, ik heb enkele weken geleden een kingston module gekocht. pc2 6400 met 5-5-5 timings op 1,8 volt, deze draait gewoon perfect in mijn eeepc, gaat vanzelf naar 5400 met timings 4-4-4-12 en loopt 100 % stabiel.

ik denk dat het eerder zit in het feit dat je ocz geheugen hebt gekocht en geen kingston.. ocz valttoch onder de noemer "exotisch" en waarschijnlijk werkte het daarom niet...
Zoals Asus ook al tegen mij zei dat zij zelf kingston aanraden, vond ik wel eerlijk van hun. Wel apart dat zij mij ook adviezen gaven die bij jou blijkbaar wel werken maar bij mij niet. Mag ik weten welke EEE PC jij hebt? Misschien is dat relevant als andere mensen dezelfde problemen ondervinden.
L4m0r schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

5400 nog even veranderen in 5300 en je hebt een bijzonder nuttige bijdrage voor EEE PC gebruikers :)
gedaan, thanks foutje!
KlaasHof schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:08:
En werkt de overclock optie in je bios nu ook?
Nee deze is helaas verdwenen voor mij. Toch is de prestatie flink omhoog gegaan. Ik ben aan het kijken voor en tooltje die kan overclocken voor mij. Al denk ik niet dat ik daardoor heel veel verlies heb. Van 1GB naar 2GB geeft mij veel winst. Binnenkort Windows 7 installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Remko.me op 12-08-2009 16:09 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik gebruik een 901 en heb er een kvr800d2s5/2g module in gezet.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315390

Ik heb zelf ook een 1101HA en ben ook van plan de upgrade uit te voeren.
Je geeft nu aan 2GB te hebben ik vroeg me af heb je nu een 1GB module erbij geprikt of de orginele 1GB eruit gehaald en 1 van 2GB erin geprikt?

Alvast bedankt!

Groet.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 315390 op 14-09-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Sorry voor de kick, maar ik wilde nog even melden dat sommige geheugenmodules pas goed werken met de EEE 1101HA wanneer je een BIOS-update uitvoert naar de laatste versie.

Ik bv. met mijn Elpida latje, dat er in het BIOS (en in Windows) slechts 1GB werd herkend, terwijl er toch echt een latje van 2GB inzit. Met het laatste BIOS wordt wel keurig de 2GB herkend :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 16:38

Speedy-J

AMD Enthusiast

Meestal werkt Kingston wel het beste in laptops,mijn laptops hebben ook kingston geheugen en nooit geen probleem gehad.
Micron wil ook wel goed werken,andere merken hebben vaak andere voltages nodig om goed te werken :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1