Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Online] Problemen met netwerkverbinding livebox

Pagina: 1
Acties:

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 13:52
Hallo allen,

Aangezien ik met een test-distro (Mandriva Cooker) werk op mijn nieuwe laptop dacht ik eerst dat het daaraan lag. Maar ik heb de laatste tijd opeens ook problemen met het netwerk op mijn oude laptop. Ik vraag me af of iemand hier wijs uit kan worden:

1) Nieuwe laptop (Mandriva cooker): Bekabeld netwerk werkt. Draadloos netwerk valt af en toe opeens weg, waarna opnieuw verbinden soms wel en soms niet lukt.

2) Oude laptop (Mandriva 2009.1, heeft het tijden probleemloos gedaan): Noch draadloos, noch bekabeld netwerk werkt (zelfde kabel als bij 1). Als ik /var/log/messages volg dan zie ik dat het apparaat geen antwoord krijgt op DHCP requests.

Ik las in een ander topic dat er onlangs een firmware upgrade is uitgerold voor de livebox. Zou dat er iets mee te maken hebben? Graag jullie ideeën want ik weet het niet meer... :/

[ Voor 1% gewijzigd door reinouts op 10-08-2009 16:19 . Reden: verduidelijking ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En welke fimware draai je dan :?

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 13:52
Volgens het instellingenscherm is dat 3202WNLB_22204E.