Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeemmappen gekopieerd.

Pagina: 1
Acties:

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 18:15
Ik draaide laatst een scan van AVG, ziet hij ineens 4 keer het system32/heur virus, maar dan dit:

"C:\WINDOWS\Temp\rppdhxbvpd.exe";"Virus found Win32/Heur";"Moved to Virus Vault"
"C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\smss.exe (664)";"Virus found Win32/Heur";"Reboot is required to finish the action"
"C:\WINDOWS\system32\drivers\smss.exe";"Virus found Win32/Heur";"Moved to Virus Vault"
"C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\smss.exe";"Virus found Win32/Heur";"Moved to Virus Vault"
"C:\Documents and Settings\Thijs nieuwnieuw\Local Settings\Temp\GLC1F.tmp:\Cabs.w1.cab:\LsaExt.dll2";"Trojan horse Downloader.Generic8.BGPR";"Moved to Virus Vault"
"C:\Documents and Settings\Thijs nieuwnieuw\Local Settings\Temp\GLC1F.tmp:\Cabs.w1.cab:\LsaExt.dll";"Trojan horse Downloader.Generic8.BGPI";"Moved to Virus Vault"
"C:\Documents and Settings\Thijs nieuwnieuw\Local Settings\Temp\GLC1F.tmp:\Cabs.w1.cab";"Trojan horse Downloader.Generic8.BGPI";"Moved to Virus Vault"
"C:\Documents and Settings\Thijs nieuwnieuw\Local Settings\Temp\GLC1F.tmp";"Trojan horse Downloader.Generic8.BGPI";"Moved to Virus Vault"
"C:\Documents and Settings\Martin en Jenny\Local Settings\Temp\idbyqxiouf.tmp";"Virus found Win32/Alureon";"Moved to Virus Vault"

Behalve dat het flink wat virussen en trojans zijn, zie ik ook een paar keer C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ staan, in grote en in kleine letters. heeft een virus mijn systeem een paar keer gekopieerd ofzo?

Ik heb geen leuke ondertitel.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
nee, zichzelf gewoon op verschillende plekke gezet, of tijdens de clean nog eens gekopieerd.

windows maakt in folders/bestanden geen verschil tussen kleine en hoofdletters.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hierbij moet worden opgemerkt dat de Smss.exe bestand bevindt zich altijd in de map C: \ Windows \ System32 map. Als u vindt dat er sprake is van een Smss.exe gevestigd in een andere map, dan weet dat het waarschijnlijk malware (ofwel een virus, spyware, trojan of worm). Veel malware programma's proberen te laten uitzien als legitieme computer-processen en de Smss.exe trojan is een van hen.
Dus niet in \System32\Drivers

☻/
/▌
/ \

• thijsje66
Dutch2007 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:13:
nee, zichzelf gewoon op verschillende plekke gezet, of tijdens de clean nog eens gekopieerd.

Maar waarom staat het er dan in grote en in kleine letters?
AVG was ook 6 uur bezig met scannen en had iets van 1,2 miljoen bestanden gescand, terwijl hij normaal 2 a 3 uur bezig is.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

thijsje66 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:19:
[...]

Maar waarom staat het er dan in grote en in kleine letters?
Windows is niet hoofdlettergevoelig, dus het verschil in een hoofdletters maakt niet uit.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als de applicatie tegen windows zegt dat de folder "SYSTEM" aangemaakt moet worden, maar windows deze ook zo aan. Op die manier kunnen sommige folders dus hoofdletters in de naam hebben.

This footer is intentionally left blank

• thijsje66
dus er kunnen ook gwn 2 mappen heten die bijv. 'nieuw' en 'NIEUW' heten?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nee, probeer het maar, Windows zal zeggen dat die map al bestaat. Zoals Dutch2007 al aangeeft:

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1