Hallo allemaal!
Ik ben druk bezig met een UBB parser voor mijn website, en ik wil voor het highlighten van code gebruik maken van Geshi. Nu is het gelukt om de code te highlighten. En regel nummers toe te voegen. Nu wou ik ook proberen om de regel nummers een achtergrond kleur mee te geven. Nu heb ik even in de ocumentation gezocht, en hier heb ik dit gevonden. Helaas doet dit zijn werk niet. Ik heb nu de volgende code:
Zoals ik al zij, de achtergrond kleur van de regel nummers blijft gewoon wit, en het wordt niet de kleur die ik opgegeven hebt.
Ik heb ook nog een ander probleem. Als ik de class 'code'overflow: auto; meegeef, de regel nummers niet meer worden getoond...
De output die uit de bovenstaande code komt is:
Sorry voor de bende in de code hierboven, maar dit is gegenereerde code.
Weet iemand wat er hier fout gaat?
Ik ben druk bezig met een UBB parser voor mijn website, en ik wil voor het highlighten van code gebruik maken van Geshi. Nu is het gelukt om de code te highlighten. En regel nummers toe te voegen. Nu wou ik ook proberen om de regel nummers een achtergrond kleur mee te geven. Nu heb ik even in de ocumentation gezocht, en hier heb ik dit gevonden. Helaas doet dit zijn werk niet. Ik heb nu de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| public function _geshi($code, $language = false) { if($language == false) { $language = 'php'; } $geshi = new GeSHi($code, $language); $geshi->enable_line_numbers(GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS); $geshi->set_line_style('background: #fcfcfc;'); return '<div class="code">'.$geshi->parse_code().'</div>'; } |
Zoals ik al zij, de achtergrond kleur van de regel nummers blijft gewoon wit, en het wordt niet de kleur die ik opgegeven hebt.
Ik heb ook nog een ander probleem. Als ik de class 'code'overflow: auto; meegeef, de regel nummers niet meer worden getoond...
De output die uit de bovenstaande code komt is:
code:
1
| <div class="code"><pre class="php" style="font-family:monospace;"><ol><li style="background: #fcfcfc;"><div style="font: normal normal 1em/1.2em monospace; margin:0; padding:0; background:none; vertical-align:top;"> </div></li><li style="background: #fcfcfc;"><div style="font: normal normal 1em/1.2em monospace; margin:0; padding:0; background:none; vertical-align:top;"><span style="color: #000000; font-weight: bold;"><?php</span> </div></li><li style="background: #fcfcfc;"><div style="font: normal normal 1em/1.2em monospace; margin:0; padding:0; background:none; vertical-align:top;"> <span style="color: #b1b100;">echo</span> <span style="color: #0000ff;">'test'</span><span style="color: #339933;">;</span> </div></li><li style="background: #fcfcfc;"><div style="font: normal normal 1em/1.2em monospace; margin:0; padding:0; background:none; vertical-align:top;"><span style="color: #000000; font-weight: bold;">?></span></div></li><li style="background: #fcfcfc;"><div style="font: normal normal 1em/1.2em monospace; margin:0; padding:0; background:none; vertical-align:top;"> </div></li></ol></pre></div> |
Sorry voor de bende in de code hierboven, maar dit is gegenereerde code.
Weet iemand wat er hier fout gaat?