Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] USB Muis werkt niet met standaarddrivers

Pagina: 1
Acties:

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik heb een heel raar probleem...

Mijn machine herkent geen USB Muizen... hij geedft bij het installeren de volgende foutmelding. www.xpression.nl/barry/fout.bmp
  • Wat ik al gedaan heb is de drivers geupdate van het moederbord van de Asus Website
  • De oorspronkele drivers van de bijgeleverde CD geinstalleerd
  • windows helemaal up to date
  • HIDClass van een andere XP gekopieert en geplakt
  • Tot slot nog een her installatie
Wat me opvalt is als je handmatig het stuurprogramma toe kent naar HID Compilant Muis (ipv apparaat) dan werkt hij wel. Op andere XP stations wordt hij wel gewoon als HID Compilant apparaat herkend. Ik zou niet meer weten wat het nu nog kan zijn...

Mijn specs...
ASUS p5Q moederbord
Asus 4850HTDI Videokaart
2X Samsung 500GB in Raid 0

Het gaat om de standaard muizen die gewoon automatisch herkend moeten worden...

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Welke muis heb je? Heb je eventueel je XP cd uitgebreid met extra drivers (dmv driverpacks), of met een updatepack?

[tip modus]
Geen .BMP plaatjes posten, graag in .JPG of .PNG. Dit omdat .BMP te groot is!
[/tip modus]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Barry1989
Bedankt voor je reactie

Ik heb een gewone legale windows XP CD gebruikt Heb geen CD zoals jij zij. Maar het rare is dat ik zo wel 3 andere machines met precies dezelfde componenten heb geinstalleerd waar het wel werkt.

De muizen die ik heb geprobeert zijn:
  • Logitech USB Pilot Mouse
  • Dell USB Mouse (standaard)
  • Merkloze USB Muis

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
sfc /scannow levert waarschijnlijk niks op maar doe het toch maar even.
chkdsk op de partitie lijkt me ook wel handig maar ik denk dat je hardware register corrupt is geraakt.
Systeemherstel zou hier mogelijk kunnen helpen.
Mocht dat niet helpen zou ik een image maken van je windows installatie en alleen het hardware bestand uit de repair map terugzetten soms zijn er ook afhankelijkheden naar het software bestand en zul je een schone windows installatie moeten doen daarom eerst een image! Een repair installatie levert bij zulk soort fouten nooit wat op eigenlijk !
How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Barry1989
heb sfc /scannow geprobeert maar leverde inderdaad niets op. Lijkt me ook sterk omdat het om een schone installatie ging. Systeemherstel leek het me ook niet om het zelfde geval

Maar het is me nu wel gelukt

Heb windows xp met sp2 geinstalleerd in plaats gelijk al met sp3 der bij en het probleem was daarmee opgelost. Maar de reden ben ik nog steeds niet achter en daar zullen we ook waarschijnlijk niet achter komen.